Reiseforsikring dekker jo forsinket bagasje. Min koffert ble ikke med til Mallorca for et par uker siden. Fikk det registrert på flyplassen og ved mer enn 4 timers forsinkelse kunne jeg shoppe for 6K.
Reiseforsikring dekker jo forsinket bagasje. Min koffert ble ikke med til Mallorca for et par uker siden. Fikk det registrert på flyplassen og ved mer enn 4 timers forsinkelse kunne jeg shoppe for 6K.
Jepp, var ute på shopping i dag. Fant ei Lacoste - sjappe like ved hotellet og tenkte at det passet som hånd i hanske med charter. Aka 80’s. Gikk all inn og sender regningen til mitt forsikringsselskap
Kan ikke like at TS facebook-gruppe ser ut til å bli oversvømt av salgsannonser. Meldte meg derfor ut av gruppa.
Når man uforvarende har vasket alle ølglass i oppvaskmaskin - og alle glassene er blitt ødelagt. Jeg vet at ølglass ikke skal se et melkeprotein/-fett i sin levetid, men at fett fra annet bestikk i oppvaskmaskin også ødelegger ølglass og dreper all skumopplevelse - er ny kunnskap.
Ja, ja - da har man et pent knippe vannseidler.
synes å huske at man kan redde "flate" ølglass med krystallsoda.
Kan redde dem med å kjøre de mer i maskin også.
prøvd kaustisk soda?
Tar knekken på det meste, inkludert aluminium
har brukt det i store mengder ved brygging, og mistenker at det burde gjøre susen.
med nærmere ettertanke så har jeg både kaustisk soda og et ødelagt glass stående, så kanskje jeg skulle prøve?
Glass tåler alle type syrer bortsett fra Flussyre så langt jeg vet.
Hvordan kan glassets overflate fortsatt holde fremmede elementer hvis du bruker syre produkter for å rengjøre det?
Selvfølgelig går det an å rengjøre fullstendig et glass...
Kom på denne gamle tråden. Dette middelet bruker vi på laben på jobb, og jeg har brukt det til glass både til håndvask og i maskinen hjemme. Tar knekken på det meste, også miljøet. Hovedingrediensen er NaOH (kaustisk soda) pluss en ulovlig mengde fosfater.
https://www.drweigert.com/com/products-system-solutions/products/neodisher-laboclean-a-8-254/
Vis vedlegg 100973 
Leftlanehuggers!!!
Faen, venstrefilen er for å kjøre forbi!
Helvete ass, bruker jo én ekstra time til sørlandet bare pga forbanna Audier og Toyotaer som nekter å gi på eller flytte seg!
Jeg lærte på kjøreskolen at venstre felt alltid er et forbikjøringsfelt men selvfølgelig at fartsgrensen holdes. Så i mitt hode har @Wangensten riktig. Dette er til stor irritasjon for meg. Lærte også at fartsgrensen skal holdes, men tilpasses kjøreforhold.Egentlig... ettersom jeg lærte på kjøreskolen på 80tallet: Høyre fil er for de som vil ligge under fartsgrensen. Venstre fil er for de som vil ligge i fartsgrensen. Praksis, så kjørelæreren; I høyre fil ligger mann i fartsgrensen. I venstre fil ligger mann over.
Derfor, @Wangensten , i teorien tar du feil, men I praksis har du helt rett.
8
Egentlig... ettersom jeg lærte på kjøreskolen på 80tallet: Høyre fil er for de som vil ligge under fartsgrensen. Venstre fil er for de som vil ligge i fartsgrensen. Praksis, så kjørelæreren; I høyre fil ligger mann i fartsgrensen. I venstre fil ligger mann over.
Derfor, @Wangensten , i teorien tar du feil, men I praksis har du helt rett.
8
Vis vedlegg 101148 Venstre felt er et forbikjøringsfelt, ikke et busepellerfelt! I venstre felt skal høyre fot brukes, og begge hendene skal på rattet - riktig!
Hold til høyre - det er ikke flaut å bli forbikjørt.
Venstre felt er for de som har råd til å betale boten sa alltid min kjørelærer!Jeg lærte på kjøreskolen at venstre felt alltid er et forbikjøringsfelt men selvfølgelig at fartsgrensen holdes. Så i mitt hode har @Wangensten riktig. Dette er til stor irritasjon for meg. Lærte også at fartsgrensen skal holdes, men tilpasses kjøreforhold.