Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Synes alle disse forbundene kan ta seg ei bolle snart. Er vel ikke lenge før Motorsport Forbundet har klart å ødelegge for alle bilklubber som vil arrangere banedag også.
 
De burde kanskje vurdere å bruke fem minutter på en samtale med en jurist, så kunne han fortalt dem at "lovene" de lager i klubben sin er like bindende for ikke-medlemmer som "lovene" jeg lager i Whiskyklubben er for dem. Et godt argument for å ikke kalle "lover" for lover når selv ledere i organisasjonen er så til de grader lite oppegående at de faktisk tror dette er lover.
 
FedEx og Tollvesenet.

De har fått skriftlig dokumentasjon på at klokken ble utført - sågar stemplet av Tollvesenet.
Mandag ba FedEx om dokumentasjon på at klokken hadde vært i USA ...?!? Det var for fanker'n de som plukket den opp der borte. Så ber de om dokumentasjonen på at den ble utført. Den fulgte pakken og var til og med limt på utsiden av den.
Så ber de om dokumentasjon på at jeg har reist ut av landet med den. Dessverre tok jeg ikke wrist-shot ved ankomst USA, men jeg har kopi av reisedokumentene. Nå skal alt orde seg med en gang, sa de.

I dag ringer jeg og purrer. Samme historien om igjen. Nå er det Tollvesenet som skal ha dokumentasjon. Det siste nå er at jeg må fremlegge dokumentasajon fra IWC på at den er levert der. Heldigvis har jeg det og det har jeg nå sendt til FedEx, som i sin tur skal sende dette til Tollvesenet.

Neste gang skal jeg ...
Nei, forresten, det er ikke lov til å skrive her inne hva jeg skal gjøre neste gang.

Klokka ligger fortsatt til "clearance" hos FedEx og jeg ringte nettopp og spurte om hva i helvete som foregår. Nå har det fordømrade Tollvesenet funnet ut at de skal ha fysisk kontroll på klokka. Jeg har altså spurt Tollvesenet om hvordan jeg skal gjøre dette og jeg har gjort nøyaktig som jeg ble fortalt. Nå finnes det ikke flere dokumenter jeg kan legge frem, og jeg lurer nå fælt på hva som blir det neste.

Bare tanken på at en toller skal beføle "my precious" med sine fete pølsefingre - som for øvrig kan ha vært innom unevnelige kroppsåpninger på mistenkte smuglere - gjør meg både kvalm og nervøs.

Det ender vel med at jeg må innom rettsapparatet for å få den tilbake. Er du klar for ny dyst, @Solli ?

Nei, Tollvesenet liker jeg ikke spesielt godt på en hverdag.
 
Redigert av en moderator:
Klokka ligger fortsatt til "clearance" hos FedEx og jeg ringte nettopp og spurte om hva i helvete som foregår. Nå har det fordømrade Tollvesenet funnet ut at de skal ha fysisk kontroll på klokka. Jeg har altså spurt Tollvesenet om hvordan jeg skal gjøre dette og jeg har gjort nøyaktig som jeg ble fortalt. Nå finnes det ikke flere dokumenter jeg kan legge frem, og jeg lurer nå fælt på hva som blir det neste.

Bare tanken på at en toller skal beføle "my precious" med sine fete pølsefingre - som for øvrig kan ha vært innom unevnelige kroppsåpninger på mistenkte smuglere - gjør meg både kvalm og nervøs.

Det ender vel med at jeg må innom rettsapparatet for å få den tilbake. Er du klar for ny dyst, @Solli ?

Nei, Tollvesenet liker jeg ikke spesielt godt på en hverdag.

Føler med deg @Minuteman! :mad:

Fikk nettopp beskjed av en dårlig engelsktalende mann at de har mistet klokken min:mad:
 
Redigert av en moderator:
Bare tanken på at en toller skal beføle "my precious" med sine fete pølsefingre - som for øvrig kan ha vært innom unevnelige kroppsåpninger på mistenkte smuglere - gjør meg både kvalm og nervøs.

Nei, Tollvesenet liker jeg ikke spesielt godt på en hverdag.

@Minuteman Ahh, skjønner godt at du blir skeptisk til dette. Broren min bestilte nylig en rekke bøker fra USA hvor tollerne bestemte seg for å gjøre det samme. Dette var flunkende nye og ganske dyre bøker, og flere av omslagene hadde fått en brett i seg, og de som var paperback hadde fått knekk rundt kantene.

Håper inderlig de er mer forsiktige når de skal håndtere pakken med klokken din... :eek:
 
Redigert av en moderator:
@HCWL Woah, seriøst? Her må du utdype, dette høres jo forferdelig ut! :mad:

@Kohe321

Klokken skulle egentlig komme til meg på torsdagen, men den ble kraftig forsinket.
Fikk opplyst av FedEx at den garantert skulle komme på mandagen innen kl 18.00. Tok meg fri fra skolen og har sittet ved døren helt til kl 17.20, da ringer jeg FedEx og de tar en telefon til sjåfør, og finner ut av at pakken er hos meg innen 30 min.
Fyfaen så glad jeg var, og karen kom jo før tiden til og med, men han hadde dessverre ingen pakke til meg, men mente at den må enten ha forsvunnet på lageret eller i bilen :confused:

Takk og pris at FedEx har forsikring opp til svimlende $1000........

Fyfaen nå er jeg forbanna, det var de pengene i vasken:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 
Redigert av en moderator:
@Kohe321

Klokken skulle egentlig komme til meg på torsdagen, men den ble kraftig forsinket.
Fikk opplyst av FedEx at den garantert skulle komme på mandagen innen kl 18.00. Tok meg fri fra skolen og har sittet ved døren helt til kl 17.20, da ringer jeg FedEx og de tar en telefon til sjåfør, og finner ut av at pakken er hos meg innen 30 min.
Fyfaen så glad jeg var, og karen kom jo før tiden til og med, men han hadde dessverre ingen pakke til meg, men mente at den må enten ha forsvunnet på lageret eller i bilen :confused:

Takk og pris at FedEx har forsikring opp til svimlende $1000........

Fyfaen nå er jeg forbanna, det var de pengene i vasken:mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Wow, de må da begynne å lete og finne pakken igjen? Hvor dyr klokke var det du hadde på vei? Dette var skikkelig ille, sympati sendes i bøtter og spann, håper de kan rette opp dette. Utrolig dårlig å miste en pakke, slikt skal ikke kunne skje... :(
 
Redigert av en moderator:
Wow, de må da begynne å lete og finne pakken igjen? Hvor dyr klokke var det du hadde på vei? Dette var skikkelig ille, sympati sendes i bøtter og spann, håper de kan rette opp dette. Utrolig dårlig å miste en pakke, slikt skal ikke kunne skje... :(

Skal ringe inn i morgen å prøve å få klarhet i dette. Klokken var dyr nok, så den gikk over de magiske $1000, og for meg som student teller hver bidige krone:(
 
Var det ikke du som mistet en sub på havet i fjor, @HCWL? Det var da urimelig mye uflaks. Håper inderlig de finner pakken. Lykke til.
 
Redigert av en moderator:
1000$ bare? Det hjelper jo ikke stort hvis det var den jeg tror det er... Håper virkelig det løser seg!
 
Merker jeg ble forbanna av dette @HCWL begynte å lure på hvor det ble av den selv... Grøftekanten-delivery hadde gjort en bedre jobb!!!
 
Redigert av en moderator: