I to år har Tomas Pinås arrangert maraton til inntekt for kreftsaken på privat initiativ. Det mener Friidrettsforbundet er ulovlig, og krever at løpet blir arrangert gjennom dem.
Forbundet vil stanse kreftmaraton - Sport
Måtte sjekke datoen to ganger, men nei, saken ble ikke publisert 1. april.
FedEx og Tollvesenet.
De har fått skriftlig dokumentasjon på at klokken ble utført - sågar stemplet av Tollvesenet.
Mandag ba FedEx om dokumentasjon på at klokken hadde vært i USA ...?!? Det var for fanker'n de som plukket den opp der borte. Så ber de om dokumentasjonen på at den ble utført. Den fulgte pakken og var til og med limt på utsiden av den.
Så ber de om dokumentasjon på at jeg har reist ut av landet med den. Dessverre tok jeg ikke wrist-shot ved ankomst USA, men jeg har kopi av reisedokumentene. Nå skal alt orde seg med en gang, sa de.
I dag ringer jeg og purrer. Samme historien om igjen. Nå er det Tollvesenet som skal ha dokumentasjon. Det siste nå er at jeg må fremlegge dokumentasajon fra IWC på at den er levert der. Heldigvis har jeg det og det har jeg nå sendt til FedEx, som i sin tur skal sende dette til Tollvesenet.
Neste gang skal jeg ...
Nei, forresten, det er ikke lov til å skrive her inne hva jeg skal gjøre neste gang.
Klokka ligger fortsatt til "clearance" hos FedEx og jeg ringte nettopp og spurte om hva i helvete som foregår. Nå har det fordømrade Tollvesenet funnet ut at de skal ha fysisk kontroll på klokka. Jeg har altså spurt Tollvesenet om hvordan jeg skal gjøre dette og jeg har gjort nøyaktig som jeg ble fortalt. Nå finnes det ikke flere dokumenter jeg kan legge frem, og jeg lurer nå fælt på hva som blir det neste.
Bare tanken på at en toller skal beføle "my precious" med sine fete pølsefingre - som for øvrig kan ha vært innom unevnelige kroppsåpninger på mistenkte smuglere - gjør meg både kvalm og nervøs.
Det ender vel med at jeg må innom rettsapparatet for å få den tilbake. Er du klar for ny dyst, @Solli ?
Nei, Tollvesenet liker jeg ikke spesielt godt på en hverdag.
Føler med deg @Minuteman!
Fikk nettopp beskjed av en dårlig engelsktalende mann at de har mistet klokken min
Bare tanken på at en toller skal beføle "my precious" med sine fete pølsefingre - som for øvrig kan ha vært innom unevnelige kroppsåpninger på mistenkte smuglere - gjør meg både kvalm og nervøs.
Nei, Tollvesenet liker jeg ikke spesielt godt på en hverdag.
Føler med deg @Minuteman!
Fikk nettopp beskjed av en dårlig engelsktalende mann at de har mistet klokken min
@HCWL Woah, seriøst? Her må du utdype, dette høres jo forferdelig ut!
@Kohe321
Klokken skulle egentlig komme til meg på torsdagen, men den ble kraftig forsinket.
Fikk opplyst av FedEx at den garantert skulle komme på mandagen innen kl 18.00. Tok meg fri fra skolen og har sittet ved døren helt til kl 17.20, da ringer jeg FedEx og de tar en telefon til sjåfør, og finner ut av at pakken er hos meg innen 30 min.
Fyfaen så glad jeg var, og karen kom jo før tiden til og med, men han hadde dessverre ingen pakke til meg, men mente at den må enten ha forsvunnet på lageret eller i bilen
Takk og pris at FedEx har forsikring opp til svimlende $1000........
Fyfaen nå er jeg forbanna, det var de pengene i vasken
Wow, de må da begynne å lete og finne pakken igjen? Hvor dyr klokke var det du hadde på vei? Dette var skikkelig ille, sympati sendes i bøtter og spann, håper de kan rette opp dette. Utrolig dårlig å miste en pakke, slikt skal ikke kunne skje...
Skal ringe inn i morgen å prøve å få klarhet i dette.
Krysser fingrene for at de finner den og at dette ordner seg!