Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Var det ikke du som mistet en sub på havet i fjor, @HCWL? Det var da urimelig mye uflaks. Håper inderlig de finner pakken. Lykke til.
Helt korrekt, og har jeg skikkelig flaks nå får jeg ingen klokke, men et klekkelig MVA-krav :(

1000$ bare? Det hjelper jo ikke stort hvis det var den jeg tror det er... Håper virkelig det løser seg!
Det er den klokken du tror det er :mad:

Merker jeg ble forbanna av dette @HCWL begynte å lure på hvor det ble av den selv... Grøftekanten-delivery hadde gjort en bedre jobb!!!

Ble ganske forbanna når jeg sto å snakket med FedEx-karen, mens han prøvde å "finne" pakken min. Nå står det i hvertfall på FedEx-siden at den ble forsøkt levert, men at jeg ikke var tilstede...okei?

Får håpe dette løser seg:)
 
Redigert av en moderator:
Når du er på trening mitt i "rushtiden" og skal til å gjøre benkpress, men ser at alle benkene brukes, men hvor en av dem er okkupert av en middelaldrende fyr som har bestemt seg for å ligge med knærne opp i luften å gjøre situps helt til stengetid.
Omtrent like irriterende som en gjeng på fire som har bestemt seg for at de skal trene benkpress i 1,5 time.

På treningssenteret mitt har de flyttet et av to knebøyrack til "slyngeområdet" hvor det står at det ikke er beregnet for å trenes med tunge vekter. Helt idiotisk, og selvfølgelig noe jeg ikke har giddet å bry meg med.
Gale nok at de bare har to rack, hvorfor skal de da flytte det ene til et sted man helst ikke skal trene med mer belastning enn bare stangen?
 
Redigert:
ikke er beregnet for å trenes med tunge vekter.
:confused:
Jeg trodde mitt treningssenter var merkelig, men ting kan altså bli verre. Du har min sympati.

Ellers er jeg ikke så veldig fornøyd med at bussjåførene i Trondheim synes det er helt OK å la varmeapparatet stå på samme nivå som det gjorde i Januar, når det er rundt 15-20 grader varmere ute enn det var da.
 
Når man må forsvare at man spiser sunt stadig vekk. "Åhh, hva er det for noe rart du spiser da, er du en sånn gourmet, du?" Man er da for pokker ikke gourmet bare fordi man ikke gidder å tylle i seg hva som helst??
 
Når man må forsvare at man spiser sunt stadig vekk. "Åhh, hva er det for noe rart du spiser da, er du en sånn gourmet, du?" Man er da for pokker ikke gourmet bare fordi man ikke gidder å tylle i seg hva som helst??

Prøv å satse på lavkarbo og brødnekt i landet bygget av kneip&brunost.
Eller enda heller, prøve å være på vannvogna en kveld i lystige lag :(
 
Livet som telefonselger. Ingenting slår det å skulle selge ett produkt man selv synes er håpløst til kunder som allerede betaler en arm og ett bein for en tilnærmet identisk tjeneste. "Du kan nå få 14 aviser i uken" tok jeg meg selv i å si tidligere, rart det går så bra.
 
Livet som telefonselger. Ingenting slår det å skulle selge ett produkt man selv synes er håpløst til kunder som allerede betaler en arm og ett bein for en tilnærmet identisk tjeneste. "Du kan nå få 14 aviser i uken" tok jeg meg selv i å si tidligere, rart det går så bra.

Jeg elsker å snakke med telefonselgere når de ringer, men tror ikke de liker å snakke med meg for de legger somregel på røret. De er jo ikke i det minste interessert i det jeg har å selge de... Fortsår ikke :confused:
 
Redigert:
Liker ikke at tannlege besøket i går endte med at 2 underliggende visdomstenner må fjernes :(
Liker heller ikke at min Rolex Explorer II ikke har kommet frem til Lervik ur selv med ekspress bedriftspakke, må bytte 2 skruer på lenka etter et mislykket forsøk på å sette på et ledd til. De satt godt og jeg messa opp skruene :mad:
 
Likte dårlig at jeg var to timer for tidlig ute til å se den ferdige Vacheron-utstillingen hos Tidemann i dag. Overveide å gå formålsløst rundt i byen i to timer, men dro i stedet hjem. DOH!

SKILLE

En trafikk-klassiker med meg som bilist og en sykkelist i hovedrollen: I går ble jeg liggende en stund bak en syklist som syklet i veien enda det var sykkelfelt til høyre. Skjønner at hurtigsyklende folk ikke vil bruke sykkelstier på grunn av vikepliktsregler etc, men er det noe med sykkelfelt jeg ikke har fått med meg? Jeg prøver jo å være en empatisk sjel, og hvis noen kan tenke seg en grunn til at noen velger veien når det er sykkelfelt tilgjengelig, så klarer jeg kanskje å se verden fra syklistens side ved neste anledning og slipper å skremme familien når jeg brøler: "Har du hørt om sykkelfelt?!" ut av vinduet sånn som i går.

Sykkelfeltene er ubrukelige når det står parkert biler på innsiden, slik at man må sykle i den sonen hvor døren slår dersom den parkerte bilisten åpner den. Det har hendt meg, og jeg sykler aldri mer i slike sykkelfelt. Folk ser seg sjelden for når de åpner bildøren. Å møte en bildør i fart er dyrt, smertefullt og skadelig for kroppen.

Dernest er mange sykkelfelt for smale, i noen er det sågar lagt brostein (!) som i St. Halvards gate i Oslo, og flere av disse feltene blir sjelden eller aldri feid, slik at det ligger glasskår og løs grus en masse i de.

Foreligger ingen av de overnevnte forhold er det få aktverdige grunner til ikke å bruke feltet :)

Sykkelveier er som du sier mindre brukbare. Skal man til et bestemt sted, og ikke sykler for rekreasjonens del, er de fullstendig ubrukelige. Gang- og sykkelvei er sjelden tilstrekkelig skiltet, og blindveier er aldri skiltet. Jeg forsøkte en gang å sykle en litt uvant rute fra Oslo til Ski, og valgte det som utgjorde tilnærmet korteste vei i luftlinje. Først førte sykkelveien meg direkte inn i noens oppkjørsel, uten andre alternativer enn å snu, og deretter inn på en togperrong før veien var sperret, ingen omkjøring skiltet, og jeg kjørte meg vill i et boligfelt. Slik er det mange steder. Gang- og sykkelveier er et fint konsept, men slik de er implementert i Norge blandes gående og syklende på et livsfarlig vis. Som nevnt fungerer de til rekreasjon, men noen av oss sykler for å transportere oss fra A til B eller for å trene.

Husk at én syklist i veien som regel betyr at det er én bil mindre i trafikken. Det er ikke syklistene som lager kø i rushtiden :)
 
Jeg elsker å snakke med telefonselgere når de ringer, men tror ikke de liker å snakke med meg for de legger somregel på røret. De er jo ikke i det minste interessert i det jeg har å selge de... Fortsår ikke :confused:

Haha, jeg pleier som oftest å nyte samtaler som det der :p Veldig herlig i en ellers ensidig hverdag :D
 
Liker ikke!

- At jeg er våken fortsatt, opp om 3 timer.
- Syklister som vårtegn.

Natta...
 
Det plager meg fortsatt Chael Sonnen ikke klarte å fullføre jobben mot Anderson Silva i UFC 148.
Er kanskje det at det fortsatt plager meg jeg ikke liker, siden det ikke har noe med meg å gjøre og det er forholdsvis lenge siden.
 
Irriterer meg at folk på jobben (kunder i matbutikk) ikke engang har anstendighet til å spørre om de må betale for det de ødela.

Policy er at kunden selvfølgelig ikke skal betale, og hvis man er så uheldig at man velter et rømmebeger, eller at handlevogna drar med seg en 6pack Cola ned fra pallen så er jo den forsåvidt grei. Uhell skjer, og svinn må man regne med,
men da folk nesten med vilje har ødelagt ting? Nei da syntes jeg det er påpasselig å ihvertfall tilby seg å betale for varen.

F.eks foreldre som har NULL kontroll på barna klokken 3 på en fredag (mye folk). Ungen klarer selvfølgelig å knuse et par dyre flasker med solbærsaft for så å gå bort til meg å si "du må nok rydde opp bak den reolen der, det ble litt søl".
Virkelig? Uhell er uhell, men klarer man ikke å passe på at ungene ikke ødelegger varer i butikken, så har man 2 valg.
1.) Tilby deg å betale (du skal slippe, men en viss ydmykhet hadde vært greit)
2.) Ikke ta med ungen.

En ting til jeg ikke liker... UNGER! 98% har jeg ikke noe problem med, men de siste 2 prosentene eier jo ikke oppdragelse.

Langt innlegg, men var utrolig deilig å få ut litt frustrasjon!
 
Hosten holdt meg våken til fire i natt, hodepinen gjør det vanskelig å skrive noe som helst på masteren som skal inn alt for snart, da konsentrasjonen holder i fem min, og jobb fikk jeg heller ikke dratt på. Føler meg altså skikkelig pinglete som blir hjemme på grunn av en forkjølelse, men tror ikke jeg gjør noen en tjeneste ved å komme og hoste og harke opp slim på alle andre samtidig som jeg knapt kan snakke. Mangler bare at jeg smittet damen på jobbsamtale i går, samtidig som hun skal ringe ex-sjefen min som mistenker meg for en spøk for noen dager siden som jeg ikke hadde noe med å gjøre. Livet er herlig. :p