Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Er ikke det så enkelt som at om du har på lane departure warning så stritter servoen imot sving hvis du ikke bruker blinklys? Så latskapen gjør det enklere å blinke enn å dra rattet imot en 3 kW elektromotor?
Det gjelder kun om man krysser en midtstripe uten å blinke. De fleste rundkjøringer eller kryss rundt om i byen har gjerne ett felt - litt avhengig av hvor man kjører.

• Liker
Reaksjoner: Smokeless
Javel, men hvorfor stoppe der? Det vil f.eks. aldri være nok penger til et perfekt helsetilbud, eller veier. Betyr det at vi som samfunn ikke skal finansiere noe annet? Med den logikken er det svært mye man kunne satt ut kun til privat finansiering, men hvilket samfunn gir det oss?

Tilbake til klokker …
Ja.. og det er veldig enkelt å bare utbasunere at eldreomsorgen i Norge er dårlig. Er den virkelig det? Er den så utrolig mye bedre i andre sammenlignbare land? At den ikke er perfekt, helt klart, men det tilbudet vi har i Norge er veldig, veldig bra. At andre land har eldreomsorg som er bedre, for en betalende elite, helt klart.

Jeg er også fornøyd med at jeg ikke trenger å betale penger til et forsikringsselskap, men kan betale min skatt etter evne til staten, og motta et svært godt helsetilbud i retur, uten særlige problemer, eller spørsmål om "pre existing conditions" som betingelse for å motta helsehjelpen kostnadsfritt.

Jeg kan anbefale en tur til USA som selvbetalende pasient på sykehus der for å teste tilbudet. Har man behov tar de deg imot.

Ja.. og det er veldig enkelt å bare utbasunere at eldreomsorgen i Norge er dårlig. Er den virkelig det? Er den så utrolig mye bedre i andre sammenlignbare land? At den ikke er perfekt, helt klart, men det tilbudet vi har i Norge er veldig, veldig bra. At andre land har eldreomsorg som er bedre, for en betalende elite, helt klart.

Jeg er også fornøyd med at jeg ikke trenger å betale penger til et forsikringsselskap, men kan betale min skatt etter evne til staten, og motta et svært godt helsetilbud i retur, uten særlige problemer, eller spørsmål om "pre existing conditions" som betingelse for å motta helsehjelpen kostnadsfritt.

Jeg kan anbefale en tur til USA som selvbetalende pasient på sykehus der for å teste tilbudet. Har man behov tar de deg imot.
ja, eldreomsorgen i norge er elendig. virkelig elendig. jeg behøver ikke sammenligne med noen andre land for vite noe om det - det blir bare bortforklaringer. det er provoserende bruke begrepet ‘omsorg’ i denne sammenheng. akkurat som ‘kriminalomsorg’: det er ikke snakk om omsorg. gamlehjem er dødens venteværelse, og sett stort er det en avlivingsanstalt, og ikke et sted for en god avslutning. uvitende pårørende stapper inn sine gamle ‘kjære’ for å overlate problemet til den ‘omsorgsfulle’ ansiktsløse staten. i overført betydning blir gamliser lagt i en kiste med lokket litt på gløtt.

i løpet av siste år har mine siste besteforeldre takket for seg og forsvunnet på evige mentale forskningsreiser: mormor 97 år på kongsvinger, morfar 97 i miami. sist de så hverandre var i 1950. førstnevnte ekte fattig livet gjennom. sistnevnte ekte rik livet gjennom. begge fikk overraskende tilsvarende elendig behandling siste tiden, avsluttet med nekt av væske/mat siste 9 dager, men stappet fulle av heroin - eller morfin for fintfølende. slik skaper man en kjedelig avslutning med døden til følge, og det er slett ikke uvanlig.

hvis jeg kunne velge for meg selv ville det optimale vært en diy-kit der man kan printe ut en bio-plast guillotine passende i en døråpning. den omsorgsfulle renovasjonsetaten kan kompostere og ta seg av resten. vinn-vinn.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Jeg har en far på sykehjem og det er veldig bra der, med tanke på situasjonen eller sykdommen. For 15 år siden var min bestefar på sykehjem og døde. Også det var en bra plass. Det er helt klart bra og veldrevne sykehjem i landet, men det er ikke de som kommer i media.

• Liker
Reaksjoner: holmby og havarduf
Jeg har en far på sykehjem og det er veldig bra der, med tanke på situasjonen eller sykdommen. For 15 år siden var min bestefar på sykehjem og døde. Også det var en bra plass. Det er helt klart bra og veldrevne sykehjem i landet, men det er ikke de som kommer i media.
det er bra med det som er bra, men skrøpelighet og alderdom og gamlehjem i seg selv er ikke av det gode. det er dødens venteværelse. veldrevne gamlehjem behøver ikke ha noe søkelys på seg i media.

jeg har bodd mange steder i verden, og det beste stedet bli sengeliggende gammel fant jeg flere steder i asia, der man fremdeles finner tradisjoner med familien som tar seg av den gamle.

jeg har stor forståelse for at noen tar seg en tur til sveits og kommer hjem i en urne.

lykken er å stupe pang dau overende på tur alene en vårdag i skogen, uansett alder.

det er bra med det som er bra, men skrøpelighet og alderdom og gamlehjem i seg selv er ikke av det gode. det er dødens venteværelse. veldrevne gamlehjem behøver ikke ha noe søkelys på seg i media.

jeg har bodd mange steder i verden, og det beste stedet bli sengeliggende gammel fant jeg flere steder i asia, der man fremdeles finner tradisjoner med familien som tar seg av den gamle.

jeg har stor forståelse for at noen tar seg en tur til sveits og kommer hjem i en urne.

lykken er å stupe pang dau overende på tur alene en vårdag i skogen, uansett alder.
Enig. Mye bedre å daue med skoa på enn å bli dytta inn på dødens venteværelse.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: DJ41 og holmby