Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

At de har Fishermanns friend i alle regnbuens farger og smaker, men ikke hvit/orginal ! #¤%&(&(!
 
At de har Fishermanns friend i alle regnbuens farger og smaker, men ikke hvit/orginal ! #¤%&(&(!

He he!
Vondt skal vondt fordrive!
"Fishermanns Friend spiser du ikke for smakens skyld", Den blå er vondest! Derfor bruker jeg den...

8-P
 
At noen i oppgangen har besøk av en bikkje med markeringsbehov! Det lukter piss i hele oppgangen, idioten kunne i det minste vasket etter seg. Blir spennende og se på utviklingen, da vi har flere hunder her, håper det ikke blir markeringkonkuranse innendørs. OG den bjeffer, men jeg greier ikke finne ut hvor udyret befinner seg!
Ahh, deilig å lette skriftlig på trykket.. Om jeg finner ut hvor bikkja holder til i løpet av kvelden, skal jeg lette på trykket der i morgen tidlig - på dørmatta:p
 
Går man tre mil? Trodde man løp tre mil jeg, og nå skulle ned til å løpe to. Hva er tiden de skal klare dette på?
Kansje skulle man vært i militæret like vel?
 
Går man tre mil? Trodde man løp tre mil jeg, og nå skulle ned til å løpe to. Hva er tiden de skal klare dette på?
Kansje skulle man vært i militæret like vel?

@Entropy
"Det militære marsjmerke, ferdighetsmerke som omfatter 30 km forflytning (marsj, småløp) på vei med pakning og gevær som til sammen skal veie minst 11 kg. Maksimaltid varierer med aldersklassene fra 4 timer 30 min til 5 timer 15 min. For kvinner er tiden fra 5 timer 15 min til 6 timer."
Kilde: Det militære marsjmerke
 
Redigert av en moderator:
Går man tre mil? Trodde man løp tre mil jeg, og nå skulle ned til å løpe to. Hva er tiden de skal klare dette på?
Kansje skulle man vært i militæret like vel?

Du løper ikke 3 mil med full GRU såfremt du ikke er veldig spesielt interessert :). Type ultra-marathon løper el.lign.

De skal nå gå to mil i steden for tre.
 
At tilstanden både i Forsvarets treningsleire og blant den gjennomsnittelige norske tyveåring har blitt slik at sistnevnte selv etter gjennomført rekruttskole ikke klarer å gå tre mil.

Forsvaret krymper tremila - Aftenposten

Utrolig måte å løse problemet på!
Årsaken at "Det går ut over trivselen til soldatene at de skal gå tre mil" er for dumt! Dette er folk som skal forsvare landet?

Hvis samme filosofi overføres til skoleverket ville det gitt store gevinster! Hvis man dropper karakterene 1 og 2 i videregående skole, så ville ingen stryke!!! 8-D
Så lett kan det gjøres!

8-P

Edit: Da jeg var i militæret 87/88 var det 5-6 stykker i troppen som ikke klarte Marsjmerket. Jeg trodde ikke vi var en så imponerende gjeng med "stål-kondis-folk"!

:cool:
 
Redigert:
Det siste jeg hørt fra norsk skole så har de vel heller droppet karakterene 5&6 hvis man skal tro PISA/TIMS

Dette tror jeg kan være vell så mye et problem med lærerne som elevene. Tror om mulig kravene for 6eren i alle fall er kunstig høye. Men dette er bare synsing selvsagt :)
 
Dette tror jeg kan være vell så mye et problem med lærerne som elevene. Tror om mulig kravene for 6eren i alle fall er kunstig høye. Men dette er bare synsing selvsagt :)

Det kan gå begge veier. En 6'er skal være "alt rett", noe som (burde være) et greit mål med matematikk. Så kommer det inn i neste omgang hvordan prøven er laget. Den kan være enkel eller vanskelig... I en klasse sammenheng benyttes ikke Gaus-kurven, men man vil alltid bli målt mot hverandre. Er du i en klasse med mange gode, så er det lett at en "6'er kandidat" blir snytt med en 5'er etc. Kanskje en fordel å være i en "dårlig" klasse?

Sitat fra min tid som lærer;

"Jammen blant de som strøk var han best"

Læreren (meg): "Hvis dere ikke skjerper dere så vil 60% av dere stryke til eksamen"
Elev: "Du lurer ikke oss, Lærer! Så mange er vi ikke i klassen!"

:cool:
 
Fytti F.

Jeg kjente noe henge fast mellom tennene. Litt tanntråd, og jeg oppdaget at denne "noe" var en bit av en tann!
Nå må jeg til tannlegen og fikse tann i morgen!

8-(
 
Jeg "#¤"#¤" over alle som ikke har telefonnummeret sitt i epost-signaturen sin. Enten det er ny eller reply. Jeg lagrer aldri i adresseboken og bruker heller søk funksjonen i mail :mad:
 
At jeg i går etter 30++ timer uten søvn tok en sovetablett, uten at jeg fikk sove. Vet ikke om jeg skal være smålig nedstemt over at det ikke virket, eller imponert over kroppen tydeligvis er på det stadiet at selv ikke tungt reseptbelagt medisin får meg ned for telling. Uansett, ingen sure miner, her skal man få noe ut av dagen :rolleyes:
 
@Entropy
"Det militære marsjmerke, ferdighetsmerke som omfatter 30 km forflytning (marsj, småløp) på vei med pakning og gevær som til sammen skal veie minst 11 kg. Maksimaltid varierer med aldersklassene fra 4 timer 30 min til 5 timer 15 min. For kvinner er tiden fra 5 timer 15 min til 6 timer."
Kilde: Det militære marsjmerke

Mål for sommeren. Løpe tre mil med 15 Kg i sekken under 4 timer:)
 
Redigert av en moderator:
At tilstanden både i Forsvarets treningsleire og blant den gjennomsnittelige norske tyveåring har blitt slik at sistnevnte selv etter gjennomført rekruttskole ikke klarer å gå tre mil.

Forsvaret krymper tremila - Aftenposten

Omtrent like idiotisk som å opprette en egen spesialstyrke for kvinner med krav som enhver gjennomsnittlig godt trent mann burde klare. Har vanskelig for å se for meg en situasjon hvor noen spør etter den 4. beste "spesialstyrken".

Klarer man ikke kravene til FSK, MJK eller HJK har man ingenting i en spesialstyrke å gjøre.
 
Omtrent like idiotisk som å opprette en egen spesialstyrke for kvinner med krav som enhver gjennomsnittlig godt trent mann burde klare. Har vanskelig for å se for meg en situasjon hvor noen spør etter den 4. beste "spesialstyrken".

Klarer man ikke kravene til FSK, MJK eller HJK har man ingenting i en spesialstyrke å gjøre.

Finnes det virkelig en slik styrke?

Det er jo i så fall ekstremt diskriminerende ovenfor kvinner fra mitt synspunkt.
 
Finnes det virkelig en slik styrke?

Hvis jeg ikke tar helt feil, er det vel opprettet (eller skal opprettes) en liten avdeling som skal gi kvinner som gjennomfører førstegangstjenesten trening for å kunne møte opptaket til spesialstyrkene bedre forberedt. Ikke en operativ spesialstyrke som består av kun kvinner.

Det er vel forøvrig FSK selv som etterspør flere kvinner inn i avdelingen, da de begynner å se at de har oppdrag hvor det kan være gunstig å ha kvinner på laget.

Og minstekrav er vel nettopp minstekrav, du kommer nok ikke langt på FSK sitt opptak hvis du bare klarer minstekravet (selv om det ikke nødvendigvis er antall hangups som avgjør om du er egnet for avdelingen).