Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Synes den funker bra jeg:)

Ja det gjør den sikkert. Jeg er dessverre i min beste konservative alder, tydeligvis? Og er kjempe skeptisk. Liker ikke den nye "looken", da den minner meg for mye om android. Samt at jeg er veldig fornøyd med forrige versjon.

Skille.

Må legge til en ting til: nyrestein!
 
Stakkars deg - det er vel mindre enn ett år siden forrige gang? God bedring.

Takk for omtanke igjen @Hopalong. Denne gang er jeg blitt operert med både endoskop og sjokkbølger. Nå er det "grusen" som kommer ut. Ikke fullt likevondt som forrige gang, men jeg er litt støl etter behandlingen, pluss at jeg har en stent som skal ut om 14 dager. Ser ikke frem til det. Håper de finner ut hva som er årsaken ved å analysere steinene. Og at dette var siste runde!
 
Redigert av en moderator:
@cosmo_dud, jeg har aldri syndet med slikt androidverktøy. Det er sikkert derfor jeg er storfornøyd med oppdateringen! God bedring, høres ikke godt ut!
 
Redigert av en moderator:
Kjøp en stor pose boller :) Uslåelige!
911 km på en dag er laaangt, får håpe turen var verdt det.
 
Jeg kan ikke fordra når folk sender deg en PM og ikke signerer med fullt navn. Spesielt når det gjelder K/S!

Det er da vanlig høflighet å presentere seg på samme måte som når du ringer til noen du ikke kjenner. Bare fordi det er et nettforum så skal det liksom være så anonymt? Blir rett og slett forbannet av sånt, jeg synes faktisk det er frekt.

-C

Jeg kunne ikke vært mer uenig @Consensus

Medlemmer kan ha flere grunner til å ønske å være tilbakeholdene i startsfasen. Jeg gidder ihvertfall ikke slenge rundt meg med personalia før jeg har opparbeidet ett tillitsforhold over noen PM'er.
Å forlange noe slikt føler jeg blir litt mye.
 
Redigert av en moderator:
Sjåfører som ikke klarer å overholde 30-sone i små gater med to skoler og flere barnehager i umiddelbar nærhet.
Vitne til en jævel i en svær MB GL med godt over det dobbelte mellom kryssene. Blir en samtale med politiet i kveld, ikke faen om jeg tollererer slik oppførsel:mad:
 
Helikopter som ikke klarer å leite fram helidekket pga. Tåke når det er så klart att jeg ser alt som finnes i nærheten av riggen....:mad:
 
At bare noen dager før EU-kontroll så skal en tidligere problemfri bil bli vrang. Igår gikk det hele 5 lyspærer. Skulle trodd dette ikke var mulig, og at det måtte være en sikring, men neida.. Fikk skiftet alle pærene idag, og vendte blid og fornøyd hjemover fra bensinstasjonen. Som om lyspærene ikke var nok, sprekker et-eller-annet i eksosen, og det blir en helvete* brumle-lyd fra motoren:mad:

EU-kontroll i morgen, så rekker ikke å få gjort noe med sistnevnte. Noen som vet hvor mye skade et nytt eksosanlegg vil påføre klokkekontoen?:( Det er snakk om en Mitsubishi Galant GLSI 2.0 1995-modell.
 
At bare noen dager før EU-kontroll så skal en tidligere problemfri bil bli vrang. Igår gikk det hele 5 lyspærer. Skulle trodd dette ikke var mulig, og at det måtte være en sikring, men neida.. Fikk skiftet alle pærene idag, og vendte blid og fornøyd hjemover fra bensinstasjonen. Som om lyspærene ikke var nok, sprekker et-eller-annet i eksosen, og det blir en helvete* brumle-lyd fra motoren:mad:

EU-kontroll i morgen, så rekker ikke å få gjort noe med sistnevnte. Noen som vet hvor mye skade et nytt eksosanlegg vil påføre klokkekontoen?:( Det er snakk om en Mitsubishi Galant GLSI 2.0 1995-modell.


Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med noen pris på eksos.

Dog kan jeg forsikre deg om at en snart 20 år gammel bil vil bli et dyrt eventyr fremover. Jeg har selv vært i samme situasjon som deg, hadde en eldre peugeot som tilsynelatende var i kjempeform, plutselig begynte falle fra hverandre. Du aner ikke hvor frustrert jeg var når enda en ting gikk i stykker. Ikke nødvendigvis de store kostnadene per gang, men summert på 12 måneder ble det en Rolex for å si det sånn.

Det å kjøpe en nyere bil er kostbart, og kanskje ikke mulig for alle å gjøre sånn utav det blå, men jeg kan i allefall råde deg til å VURDERE hvilke kostnader som KAN komme og sammenlikne det med å kjøpe en nyere bil.

Min opplevelse er at det hører til sjeldenhetene at en eldre bil ikke slår seg vrang en gang iblant. Og personlig tror jeg at bilprodusentene operer med forventet levealder på lik linje med TV/radio produsentene slik at vitale deler er designet for å ikke vare evig. Jeg tror også at en bilprodusent kunne, hvis de ville, lage en bil med 20-30 års garanti. Det hadde vært en meget simpel bil, men det er ingen som har noen insentiver for at det prosjektet skal lykkes..

Litt off-topic, beklager, men igjen, jeg vil bare råde deg til å tenke tanken jeg skisserer ovenfor med nyere bil!
 
Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med noen pris på eksos.

Dog kan jeg forsikre deg om at en snart 20 år gammel bil vil bli et dyrt eventyr fremover. Jeg har selv vært i samme situasjon som deg, hadde en eldre peugeot som tilsynelatende var i kjempeform, plutselig begynte falle fra hverandre. Du aner ikke hvor frustrert jeg var når enda en ting gikk i stykker. Ikke nødvendigvis de store kostnadene per gang, men summert på 12 måneder ble det en Rolex for å si det sånn.

Det å kjøpe en nyere bil er kostbart, og kanskje ikke mulig for alle å gjøre sånn utav det blå, men jeg kan i allefall råde deg til å VURDERE hvilke kostnader som KAN komme og sammenlikne det med å kjøpe en nyere bil.

Min opplevelse er at det hører til sjeldenhetene at en eldre bil ikke slår seg vrang en gang iblant. Og personlig tror jeg at bilprodusentene operer med forventet levealder på lik linje med TV/radio produsentene slik at vitale deler er designet for å ikke vare evig. Jeg tror også at en bilprodusent kunne, hvis de ville, lage en bil med 20-30 års garanti. Det hadde vært en meget simpel bil, men det er ingen som har noen insentiver for at det prosjektet skal lykkes..

Litt off-topic, beklager, men igjen, jeg vil bare råde deg til å tenke tanken jeg skisserer ovenfor med nyere bil!

Veldig enig. Det å påkoste gamle biler er bokstavlig talt det samme som å sende penger ned i do. Jeg har brukt så dumt mye penger på det gjennom årene, vesentlig mer enn hva som er moro å tenke på.

Skulle jeg gjort alt på nytt ville jeg nok ha kjøpt en billig golf el.lign og hatt til garantien hadde 1 år igjen og solgt.

Dette som bruksbil. For de av oss med bil som hobby er regnestykket litt anderledes, men i denne settingen - regn nøye på kostnadene. Du kan få my vw-up for lite penger per måned og det er helt forutsigbare utgifter.
 
Veldig enig. Det å påkoste gamle biler er bokstavlig talt det samme som å sende penger ned i do. Jeg har brukt så dumt mye penger på det gjennom årene, vesentlig mer enn hva som er moro å tenke på.

Skulle jeg gjort alt på nytt ville jeg nok ha kjøpt en billig golf el.lign og hatt til garantien hadde 1 år igjen og solgt.

Dette som bruksbil. For de av oss med bil som hobby er regnestykket litt anderledes, men i denne settingen - regn nøye på kostnadene. Du kan få my vw-up for lite penger per måned og det er helt forutsigbare utgifter.

Vil tro, uten å være ekspert, at å kjøpe noe midt i mellom ny og 20 år er mest økonomisk. En nybil til 3-500' faller +/-100' i verdi på 1-3 år. En 15-20 år gammel bil lever på overtid, snittalderen på biler i Norge er rett i overkant av 10 år. Så om målet er å bruke minst mulig på bil ville jeg kjøpt en 5-10 år gammel bil som gjerne er kjørt 120'+. De fleste store reperasjonene kommer fra 80-120'. Og etter så lang tid og mange km er det største verdifallet tatt. Selv hadde jeg for noen år siden en 10 år gammel Audi 80 . Kjøpte den for 55, solgte den for 44 etter tre år. Ca 5' i rep per år i slitedeler (brems, støtdemper, eksos, bremseslanger). Totalkostnaden (utenom forsikring, bensin og bom) var da ca 25' år på tre år = rimelig bilhold! Mindre enn kostnaden for å vri om møkkelen i en ny bil... Men: kjedelig bil.
 
Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med noen pris på eksos.

Dog kan jeg forsikre deg om at en snart 20 år gammel bil vil bli et dyrt eventyr fremover. Jeg har selv vært i samme situasjon som deg, hadde en eldre peugeot som tilsynelatende var i kjempeform, plutselig begynte falle fra hverandre. Du aner ikke hvor frustrert jeg var når enda en ting gikk i stykker. Ikke nødvendigvis de store kostnadene per gang, men summert på 12 måneder ble det en Rolex for å si det sånn.

Det å kjøpe en nyere bil er kostbart, og kanskje ikke mulig for alle å gjøre sånn utav det blå, men jeg kan i allefall råde deg til å VURDERE hvilke kostnader som KAN komme og sammenlikne det med å kjøpe en nyere bil.

Min opplevelse er at det hører til sjeldenhetene at en eldre bil ikke slår seg vrang en gang iblant. Og personlig tror jeg at bilprodusentene operer med forventet levealder på lik linje med TV/radio produsentene slik at vitale deler er designet for å ikke vare evig. Jeg tror også at en bilprodusent kunne, hvis de ville, lage en bil med 20-30 års garanti. Det hadde vært en meget simpel bil, men det er ingen som har noen insentiver for at det prosjektet skal lykkes..

Litt off-topic, beklager, men igjen, jeg vil bare råde deg til å tenke tanken jeg skisserer ovenfor med nyere bil!

Veldig enig. Det å påkoste gamle biler er bokstavlig talt det samme som å sende penger ned i do. Jeg har brukt så dumt mye penger på det gjennom årene, vesentlig mer enn hva som er moro å tenke på.

Skulle jeg gjort alt på nytt ville jeg nok ha kjøpt en billig golf el.lign og hatt til garantien hadde 1 år igjen og solgt.

Dette som bruksbil. For de av oss med bil som hobby er regnestykket litt anderledes, men i denne settingen - regn nøye på kostnadene. Du kan få my vw-up for lite penger per måned og det er helt forutsigbare utgifter.

Tusen takk for svar. Jeg hører hva dere sier, men denne bilen fikk jeg så billig, at selv om må bruke 10k bare for å få den i orden igjen, så får jeg igjen pengene jeg gav ved et eventuelt salg. Har også planer om å flytte i løpet av det kommende året, og da trenger jeg ikke lengre bil. Så det optimale hadde vært om den holdt til da.

Får se status etter kontrollen. Nyere bil skal ihvertfall vurderes ved neste bilkjøp!:)

Vil tro, uten å være ekspert, at å kjøpe noe midt i mellom ny og 20 år er mest økonomisk. En nybil til 3-500' faller +/-100' i verdi på 1-3 år. En 15-20 år gammel bil lever på overtid, snittalderen på biler i Norge er rett i overkant av 10 år. Så om målet er å bruke minst mulig på bil ville jeg kjøpt en 5-10 år gammel bil som gjerne er kjørt 120'+. De fleste store reperasjonene kommer fra 80-120'. Og etter så lang tid og mange km er det største verdifallet tatt. Selv hadde jeg for noen år siden en 10 år gammel Audi 80 . Kjøpte den for 55, solgte den for 44 etter tre år. Ca 5' i rep per år i slitedeler (brems, støtdemper, eksos, bremseslanger). Totalkostnaden (utenom forsikring, bensin og bom) var da ca 25' år på tre år = rimelig bilhold! Mindre enn kostnaden for å vri om møkkelen i en ny bil... Men: kjedelig bil.

Takk for tips, gmortens! Skal huske på dette neste gang jeg kjøper bil. Det høres ut som du var svært heldig med den audien:)
 
600 i bot for å være 8min over tiden på parkering. At jeg kom med en trøtt og sur unge i hver arm overbeviste ikke kontrolløren som skrev ut boten. Kan jeg klage på dette???
 
Jeeezzez, straks 0,5 WIS og ingenting å unboxe!
Ikke en eneste klokke i pipeline, eller konkretiserte planer, bare løse drømmer og en sparekonto som er slunken etter sommerens bryllup.
Hva skal jeg bruke post nummer 500 på?!

Nesten så jeg må sende inn dette som et dilemma til radioresepsjonen!
 
You know what really grinds my gears?

Windows(OS), bilister som: ikke blinker, ikke holder fartsgrensa, campingvogner, bobiler, trailere som forbikjører andre trailere, bilister som pokker ikke klarer og plassere seg i rundkjøringer, syklister som bruker veien når kommunen har brukt enormt med penger på en fin sykkelvei ved siden av veien, sporty menn i 30 åra som trenger og vise seg frem med sykkeldrakt fra sky - også bruker de et halvt år på den minste bakken, syklister i trafikken generelt, overvektige folk på toget, folk med dårlig ånde, folk som hører på koss headsett på full guffe, arveavgift, bilavgifter, dårlige forelesere, nettsider som ikke fungerer, Java, folk som "hater" på Apple bare de ikke har råd til det selv, NAV snyltere, folk som sier hæ selvom de hørte hva du sa, folk som lukter svette på toget, bedrevitere, folk som mener Samsung er best bare fordi de er enormt flinke til å markedsføre seg selv, tollkontroller på svenskegrensa(*plystre*), folk som står til høyre i rulletrapper, folk som står for nærme bagasjebåndene slik at de bak ikke ser, uforskammede unger, unger som sparker i sete på fly(foreldrene gjør ingenting selvfølgelig), sigøynere, utlendinger som selger dop på Oslo s, folk som er grådige, uforskammede utlendinger som pruter på alt, ting som er tom for strøm når du trenger det, telefonselgere, selgere som kan mindre om en ting en det du kan, reklame, NRK lisensen, at døgnrytmen min er ødelagt, at Norge har så dårlige veier, feriesteder der folk ikke kan engelsk, folk som ikke har pågangsmot, folk so konsekvent mener at deres musikksmak er bedre en alle andres, osv osv

Har sikkert mer innabords, men søvnen kaller!

Gikk litt fort i svingene her, så sikkert en del skrivefeil.