Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Julebord på bygden en kveld med storm, regn og alt som hører til. Jeg ser allerde nå at dette kommer til å ende med frostbitt, skrumplever og hypotermi..
 
Helikopter som er to minutter unna landing på riggen, skulle vært hjemme tirsdag.
 
Gårsdagens siste julebords whisky som tippet undertegnende over fra "sjarmerende full" til "jeg er et forferdelig menneske". Når dette treffer samtidig med et uventet møte med en ex-samboer som man selv på en god dag har et anstrengt forhold til ble det alt annet enn pent. Takk gud for at ferien snart er over igjen og man kan forlate hjemstedet..
 
Redigert:
Siden det ikke ble tid til å hogge selv i år, stolte jeg på at min ellers smakssikre kone kunne velge juletre. Hun kom hjem med edelgran - bartrærnes Jan Thomas. Det ser så syntetisk ut at det nårsomhelst kan begynne å rotere av seg selv og spille amerikanske kjøpesenterjulesanger. Et plastjuletre hadde vært mindre plastaktig. Ikke lukter det heller. Hva er vitsen med et juletre dersom det hverken likner eller lukter et tre? Som om ikke dra-et-tre-inn-i-stuen-skikken var absurd nok. Jeg tror rett og slett jeg må ta med øksen og dra til skogs i morgen likevel.
 
Siden det ikke ble tid til å hogge selv i år, stolte jeg på at min ellers smakssikre kone kunne velge juletre. Hun kom hjem med edelgran - bartrærnes Jan Thomas. Det ser så syntetisk ut at det nårsomhelst kan begynne å rotere av seg selv og spille amerikanske kjøpesenterjulesanger. Et plastjuletre hadde vært mindre plastaktig. Ikke lukter det heller. Hva er vitsen med et juletre dersom det hverken likner eller lukter et tre? Som om ikke dra-et-tre-inn-i-stuen-skikken var absurd nok. Jeg tror rett og slett jeg må ta med øksen og dra til skogs i morgen likevel.

Vel, hva skal jeg si: min sønn på 7 fikk velge treet som skulle hugges i år. Hans fascinasjon for fotball er enkelt å se da juletreet i år minner mest om en julekule....
 
Håper dette ikke er noen her inne, og jeg håper faktisk for vedkommende at han gjør det for å provosere, hvis ikke så må han ta seg en tur til legen.


hIWdads.jpg
 
Gikk i fella i går.. "Hvordan Panerai er det du har der? Å, neeei. Det er en sinnsykt god kopi!, ser ikke forskjell!!"
Liker ikke.
 
Huff! Slikt blir kostbart.
Jeg er forøvrig av dem som forbeholder diesel for traktorer....

:cool:

Hentet bilen på verkstedet i dag, "skaden" kom på rett under 4000. :D

Det ble heldigvis ikke så ille som jeg først trodde. :) Ble mørkeredd da jeg googlet "bensin på dieselbil."

Vi har 2 dieselbiler, jeg synes derfor jeg var ganske flink som klarte å fylle bensin. Jeg får skylde på julestresset! :p

Flaut...:eek:

Vikingmannen som hentet bilen min trøstet meg med at jeg slett ikke var alene om å gjøre denne feilen. Selv bilselgere, bilmekanikere og kjørelærere har gjort den samme blemma.
 
Redigert:
Sto å så på ei dame prøve å parkere en Leaf på elkjøp idag. Brukte 4 forsøk og på det tredje la hun høyresiden langs bakfangeren til en hiace. Liker ikke at det finnes så ekstremt dårlige sjåfører der ute..
 
Når jeg skal bytte sengetøy (på dobbeltdyne), og åpningen i lakenet er på SIDEN... Bare for å minne om det så har vi sendt folk til månen, men å lage åpningen på laken på en av kortsidene, det klarer man faen ikke..

Forøvrig synes jeg denne tråden er fantastisk;)
 
Redigert:
Panerai har jo selv gjort det enkelt å lage sinnsyke gode kopier av i hvert fall noen Panerai modeller.:mrgreen:


Eks. Pam 318:


pam+318.PNG


Det er some rett og slett skandaløs på noen av disse Panerai med ETA er at det ser ut som det er den enkelt versjon av den 6497-1 som er der: Siden det fins ingen "flare spokes" å se på "balance"´n.
Noe som er tydelig på alle 6497-2 som jeg vet om…