Det jeg har observert er at plutselig eller skal vi si gradvis?
kommer mange nye profiler på TS som er bare her for å selge klokken sin med "referanser" fra Klokkeriet og selvfølgelig blant disse finner vi en del spekulanter.
Nå er det bra at folk melder seg inn og at nye klokker kommer på markedet men Rolex&Omega spekulantene er blitt en tema som kaster sand i øynene.
Jeg tror at Klokkeriet har et visst ansvar for å ha spredd klokkedilla blant spekulants grupper som har sikkert også vært over hele Bitcoin&Co feber og andre tidligere "pengegjødsel".
Jeg vil påstå at disse mennesker er ikke genuine klokke entusiaster og har bare tenkt seg at det kunne være greit å prøve Rolex for noen dager for å deretter tjene en del $ eller rett og slett kjøpe for en mulig profit uten å bruke den.
Å havne på et klokkeforum er ofte en bevisst handling som starter fra en spesiell interesse men på FB blir det en annen dimensjon siden folk er opprinnelig ikke der for å snakke om klokker.
På FB kan klokkebonanza´n plutselig suse forbi i feed´n og tiltrekke en del mennesker som hadde aldri tatt tiden til å komme på et forum og enda mindre på et klokkeforum.
Spesielt gjennom boble-tider i en populasjon som har litt tendens til å tro på at pengene vokser på trærne og kaster seg på alt mulig som kunne gi avkastning.
Feberen minner meg litt om denne World-Games-Inc hvor uvanlig mange i Norge har tapt pengene sine(antatt 220 000 mennesker i landet!).
Folk kunne ikke holde seg unna når de fikk høre at "naboen hadde tjent så mye" på det, de kunne bare ikke la det være.
Misunnelsen på alle som hadde liksom "oppnådd en fortjeneste" var så kraftig at "pyramidspill" var ikke noe de vurderte i hele tatt.
Eller hvis de vurderte det, trodde de at de kunne trekke seg før kollapset og selvfølgelig med fortjeneste
Rolex er ingen pyramid spill men en ting er sikkert, varemerkets bilde skal ikke bli bedre med en ny eksplosjon av midlertidige "flashers" og spekulanter.