Luminor klokka er 17.08 mens Radiomiren er 21.28. Kan jo starte der.
Men da jeg først fikk øynene opp for Panerai så var det ikke lett å se forskjellene på alle modellene.
For ikke å nevne Rolexene over her...
Luminor klokka er 17.08 mens Radiomiren er 21.28. Kan jo starte der.
Det er bare sååå typisk kona å komme løpende til meg når hun har kikket på bildet til @Thomas84 : «Genta, Geeeenta! Vet du! 190n har også 8 dager, men verket er JLC med PR!!! Lite ikke fett ass Gentan min»Ulikt urverk og gangreserve
Noen her inne som har noen erfaringer med PAM00683?
Ja. Liker den veldig godt! Perfekt for meg som ikke har labber til 47mm eller lommebok til 44mm modellen i gull
Denne modellen var også veldig «hypa» når jeg eide den. Ser ut som det har roet seg da jeg har sett et par ligge til salgs leeenge.
Syntes riktignok nyprisen er for høy, men en pent brukt til 75-80 derimot
Likte den også på lenke(Gjerne ikke «hard nok» paneristi da jeg ikke hater lenka)
372 er visstnok ute. Merkelig nok. Ikke hørt om erstatter, og det virker som de «downsizer» litt om dagen. Trist som faen, egentlig…Er 372 gått ut av produksjon? Finner 422, men ikke 372...
Og om så er tilfelle, er det noen erstatter på gang?
Helt enig, dette har etter min mening vært den klart feteste Panerai'en i mange år nå.372 er visstnok ute. Merkelig nok. Ikke hørt om erstatter, og det virker som de «downsizer» litt om dagen. Trist som faen, egentlig…
Ny Radiomir inspirert av den Panerai-eide seilyachten Eilean.
Panerai lanserer Radiomir Eilean
Ny spesialmodell forener en ikonisk klokke og en seilyacht fra 1936.www.tidssonen.no
Enig dette er i samme stilklasse som Tramp-stamp..Greit med litt diskre riss på innsiden av horna, men dette er en dealbreaker for min del
Vis vedlegg 258210
Hallais! Kom over denne på Chrono24. Ser ut som en 682. De kaller det en 682. Men det oppgis 43mm og limitert til 1500 stk. noen som vet om dette er en avart av 682 (hvorfor heter den ikke noe annet da?) eller hva som evt gjør at den skiller seg fra en 682? https://chrono24.app/panerai/lumino...682--id19962006.htm?SETLANG=en_NO&SETCURR=NOK
Så den "U" som står der. U0353/1500 betyr at dette var klokke 353 av 1500 som ble produsert det året? Det var ny info for meg. Kanskje jeg får pruta =)Kanskje de ikke kjenner Panerai så godt? Står nummerert 1500 på baksiden så de har vel tatt itgangspunkt i det (1500 produsert i året-bokstaven angir år). 43mm er vel bare en feil
Har hørt rykter om at det finnes mye fakes av Panerai. Gjelder det alle modeller er det noen som er mer utsatt enn andre?
Jakter noen modeller, (uten hell så langt), men kan ikke se for meg at ALLE pam´er forfalskes?
Jakter først og fremst 911, dernest 682 også er jeg nyskjerrig på en Radomir som 3 pam.. =) har liksom de 3 neste linet opp.. Må bare finne de =)Si ifra om du jakter en 683
Så den "U" som står der. U0353/1500 betyr at dette var klokke 353 av 1500 som ble produsert det året? Det var ny info for meg. Kanskje jeg får pruta =)