Patek Philippe-tråden

@Risti4life - Når satte du deg på listen i Geneve?

Jeg har handlet der tidligere, og satt meg på liste i sommer. Da fikk jeg beskjed om at det var 3 år.

Husk: På Patek Saloon prioriterer de gode kunder. Min 5711 ble utsatt med nesten 1 år fordi andre viktigere kunder ble prioritert.

Hm... når de egentlig satte meg opp på listen er for meg litt uklart, men det var nok for godt ut på sensommeren. Det aner meg derfor at du er før meg i køen. Nå velger jeg å se positivt på det og regner derfor med at ventetiden blir 1,5 år for deg og 2 år for meg ;)

Takk for info om køsystemet - det er jo også slik hos eneste AD i Norge, så ikke uventet at pp gjør det samme selv. Det er derfor bare å smøre seg med tålmodighet. Uansett bedre enn syv år + i Norge.
 
Mange her som venter, ser jeg. Hva med 5726?
Må man vente åååresvis på den også?
 
Redigert:
Mange her som venter, ser jeg. Hva med 5726?
Må man vente åååresvis den også?

På rem er den nok ikke så veldig vanskelig å få tak i. Har sett den i Patek Salon London for ikke så lenge siden.
 
Ikke et direkte rimelig alternativ heller? Hva koster 5726 uten lenke? Kommer vel kun i gull? NOK 350´-isj?

Takke seg til 5711 i stål:)

Pris på rem i stål er 34.800 CHF. Rundt 350-360.00 NOK tipper jeg.
99E21570-0B89-42A0-B43D-8A8628FBEB8A.png
 
Ja kun 50m blir ett porblem noen uker på sommaren.
det jag Tenker på er om gull blir 'for mye' som eneste klokke ..5711 er fin under the radar :)
 
Tenke pris hos Bjerke jeg da. Er det 255 000 som en konvertering fra sveitsiske pris med mva blir? Bjerke tar jo ikke telefon.
 
Er det noen fordeler/ulemper med å handle fra PP sin butikk i Geneva kontra norsk AD? Ved første øyekast ser det jo ut til å være noen kroner å spare... Og kanskje kortere ventetid :)
 
Er det noen fordeler/ulemper med å handle fra PP sin butikk i Geneva kontra norsk AD? Ved første øyekast ser det jo ut til å være noen kroner å spare... Og kanskje kortere ventetid :)
Du må legge til 25% mva ved handel i utlandet, så da lønner det seg ikke i like stor grad. I tillegg har du solerklare fordeler mtp norsk forbrukerkjøpslov, samt en (ville jeg anta) positiv og serviceinnstilt lokal AD fremfor å måtte forholde deg til en sveitsisk sjappe.

Eneste fordelen er vel som du sier, kortere ventetid i utlandet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og havarduf
Norsk forbrukerlov har jeg ikke tenkt på før! Noen spesielle punkter du tenker på? Og serviceinnstilt lokal AD har absolutt en verdi :)

PP 5711/1A koster 21.900 CHF. Med dagens kurs og moms så blir vel dette 184.915*0.92*1.25=211.652 kroner.

Trodde denne var rundt 300 hos norsk AD??