Patek Philippe-tråden

Tror den er kurant å få fra forhandler relativt kjapt, så jeg ser for meg et tap på 10-15% av nypris. Kanskje så mye som 20.

Relativt kjapt?
Har stått på venteliste hos Bjerke i snart ett år. Forventer kanskje å få den i år. Men ingen garanti. Er det relativt kjapt?
 
  • Liker
Reaksjoner: Pøkken
Relativt kjapt?
Har stått på venteliste hos Bjerke i snart ett år. Forventer kanskje å få den i år. Men ingen garanti. Er det relativt kjapt?

Jaja da har ting forandret seg mye. Ikke så rart. Patek har vel tatt grep. Jeg hadde mulighet for ikke så altfor lenge siden men det var ikke Bjerke.
 
Jaja da har ting forandret seg mye. Ikke så rart. Patek har vel tatt grep. Jeg hadde mulighet for ikke så altfor lenge siden men det var ikke Bjerke.

Vet ikke hvor du har sjekket. Men Patek Philippe Salons Paris, Geneva og London har i alle fall gitt meg beskjed om at det er flere års ventetid på sort og hvit 5726.
 
Jeg sjekket en del for et halvt års tid siden. På Malta var det ganske korte lister på det meste.
 

Fikk brev fra Thierry i går, han nevnte ikke noe om dette der.

Helgriller Piggvar = kvalitetsmatch med Patek! Åhhh, gleder meg til middag. Sjardonaj og greier! Torsdag er digg:)
D9FF5FDD-4329-4CC0-9314-A57864B59761.jpeg
 
Lurer på hvor lenge denne «underproduksjonen» (PP, og nå Rolex også) kan fortsette?

Utålmodige kunder frykter og kjøper Lange, VC og AP istede...
 
Lurer på hvor lenge denne «underproduksjonen» (PP, og nå Rolex også) kan fortsette?

Utålmodige kunder frykter og kjøper Lange, VC og AP istede...
Ja, eller så sørger prisøkning for at en del «invistorer» ramler av ventelistene, da de tar en større risiko for mindre gevinst. De som vil ha klokka, er nok fort villig til å betale litt mer også, selvom noen vil ramle av. Ventetiden blir kortere, bruktprisene stagnerer og PP sitter igjen med gevinsten selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: uret