Patek Philippe-tråden

Har varslet Mogens om min interesse, har også satt meg på venteliste hos Bjerke for denne: 5167/1A-001. Har sett her inne at noen kaller den for "fattigmanns" Patek:p Hva må regnes som veiledende AD pris for denne?

Så får vi se om besettelsen har gitt seg når beskjeden en gang kommer...
 
Jeg skal ha en Nautilus ila 2-3 år, og ingen klokker taler til meg, uavhengig av brand, som en 5980. Da blir det vanskelig å kjøpe noen av de andre.. Alle disse prisene er hinsides uansett. Har dog vurdert en i utlandet.. sparer fort 100k på det. Problemet mitt er at jeg vil ikke skilles fra noen av mine nåværende jenter. Til syvende og sist er det ikke prisen på mine klokker som taler til meg.. Railmasteren min er kanskje favoritten min. Problemet er at jeg skal bygge hus neste år, Så jeg forventer ca 20X5980 i byggeutgifter. Den som venter, venter inte forgjeves.. den kommer.
 
Har varslet Mogens om min interesse, har også satt meg på venteliste hos Bjerke for denne: 5167/1A-001. Har sett her inne at noen kaller den for "fattigmanns" Patek:p Hva må regnes som veiledende AD pris for denne?

Så får vi se om besettelsen har gitt seg når beskjeden en gang kommer...

Det er "Fattigmanns" fordi den koster ~40 lapper mindre enn nautilus men har noe av det samme designspråket. Jeg er ikke enig i påstanden og mener den står veldig fint på egne bein og fyller sin egen rolle. Det er den mest "casual friendly" klokken i Pateks lineup og den du fint kan hoppe i sjøen med, selv et stykke ned med snorkling.

Veil pris i norge er ca 130'.
 
Har varslet Mogens om min interesse, har også satt meg på venteliste hos Bjerke for denne: 5167/1A-001. Har sett her inne at noen kaller den for "fattigmanns" Patek:p Hva må regnes som veiledende AD pris for denne?

Så får vi se om besettelsen har gitt seg når beskjeden en gang kommer...

Fattigmanns-Patek da den er i stål og at den brukt (og ny) er ganske oppnåelig på et vanlig norsk husholdningsbudsjett (handler kun om prioriteringer:)).

Har skjønt at Mogens har et par i loopen, men at de allerede er lovet bort. Vi får håpe Aleksander får inn flere på Bjerke da :)
 
Det er "Fattigmanns" fordi den koster ~40 lapper mindre enn nautilus men har noe av det samme designspråket. Jeg er ikke enig i påstanden og mener den står veldig fint på egne bein og fyller sin egen rolle. Det er den mest "casual friendly" klokken i Pateks lineup og den du fint kan hoppe i sjøen med, selv et stykke ned med snorkling.

Veil pris i norge er ca 130'.

Så vidt jeg husker er urverket det samme.

Jeg prøvde begge to på hånden (noe du må gjøre uansett), IMHO er Aquanauten vesentlig kulere enn den "vanlige" Nautilusen. Hvis de hadde kostet det samme hadde jeg fremdeles kjøpt Aquanaut.

Nautilus chrono derimot.......
 
Så vidt jeg husker er urverket det samme.

Jeg prøvde begge to på hånden (noe du må gjøre uansett), IMHO er Aquanauten vesentlig kulere enn den "vanlige" Nautilusen. Hvis de hadde kostet det samme hadde jeg fremdeles kjøpt Aquanaut.

Nautilus chrono derimot.......

Ja mener å huske du har rett ang. urverket.

Personlig er jeg også veldig veldig svak for Aquanaut i en ren Aquanaut vs Nautilus diskusjon. Det er mye vanskligere så fort man snakker om 5712 eller selvsagt 5980..
 
Ja mener å huske du har rett ang. urverket.

Personlig er jeg også veldig veldig svak for Aquanaut i en ren Aquanaut vs Nautilus diskusjon. Det er mye vanskligere så fort man snakker om 5712 eller selvsagt 5980..

I en ren Aquanaut vs Nautilus diskusjon, så blir det også alltid Aquanaut for meg. Snakker vi 5980 så ville jeg nok heller brukt pengene på 5205G/001 eller 5205G/010. Hadde vel spart noen kroner også....

5205G.jpg
 
Redigert:
Trevlig tråd!

Jag har en kompis med svårt Patek Philippe-beroende...

35066670-4CD6-4226-9236-65AABA943A45-15967-0000089F2E29A15A.jpg


I framtiden vill jag också ha en!
 
Redigert:
Tester den nye Photobucket-integrasjonen :cool:

1-DSC_5365.jpg

Woaw! Nydelig bilde av en nydelig klokke. Jeg blir stort sett skuffet når jeg prøver ut klokker, men etter å ha prøvd en 5712 (?) går man ut av butikken vel vitende om at denne vil man før eller siden ende opp med å kjøpe ...
 
Fy faan...




Var det første jeg tenkte. Pent! Sjekk den nydelig kasseformen, den elegante skiven med herlig retropreg, matte visere, ikkeno bling, bare ren kunst.