Patek Philippe-tråden

INSTAGRAM KONKURRANSE!

Se Facebook eller Instragram siden til Urmaker Bjerke. Vinneren trekkes mandag 10. november.
 
Ref. tidligere nevnte leveringstid, er den tilsvarende lang på 5196/5296? Noen som vet?

Antar svaret er deprimerende ...
 
.
5205G

Photo%2010.11.14%2C%2013.51.37.jpg


Føler meg litt "blown away" av denne klokken. Kjente at alt var perfekt når denne satt på hånden. Kjenner noen til om denne klokken er omsatt i våre kretser? Ser prisene på Crono24 men det kunne vært interessant med litt jordnær historikk.

Bildet er tatt i Bjerkekjelleren denne uken, anbefaler alle som har anledning til å ta turen innom utstillingen.
 
Føler meg litt "blown away" av denne klokken. Kjente at alt var perfekt når denne satt på hånden. Kjenner noen til om denne klokken er omsatt i våre kretser? Ser prisene på Crono24 men det kunne vært interessant med litt jordnær historikk.

Kjenner meg igjen, @Bluebear. Har vurdert denne seriøst flere ganger tidligere. Kan ikke huske å ha sett noen på norske hender på TS, NURK eller tilsvarende.

Mye som er gjort riktig på den! Lekre lugs :D

Er litt ambivalent mtp annual calendar-vinduene. Men det gjelder flere PP-modeller. Tror jeg landet på tommelen opp :)
 
Redigert av en moderator:
Prøvde denne hos en samler i sommer. Den ble omsatt relativt raskt for rundt 250k om jeg ikke husker feil.

1305DE26-3A27-4699-9D9F-0CE4A0278595_zpsqoi1vsd6.jpg


D7AAD911-1BFA-48AE-B586-4A83134BBA6E_zpscis3xzaw.jpg
 
Både og. Folk har generelt fordommer mot det de ikke vet nok om, være seg telt, hi-fi, eiendom, klokker, mobiltelefoner eller designmøbler.

Det er umulig å vite nok om alt til å aldri trå feil, og det er en jungel der ute hvis man vil vite om varen er verdt det.

Endel priser er fiktivt høye uten at produktets reelle verdi kan forsvares og en del produkter koster en del fordi verdien er i sammenheng med kvalitet.
Endel klokker er fair priset, og til og med svært billige mens en del klokker er dyre fordi verdien i uret er avhengig av andre faktorer enn de som er kvalitetsgivende.

Summen i seg selv har ingenting å si om en vare er dyr eller ikke. En vare til 10 kr kan være det dyreste produktet du har kjøpt hvis det ikke har integriteten du forventer.

Men, vi kan alle ta en fot i bakken og være enig i at det er mange penger for en klokke uansett hvordan man vrir og vender på det.
-selvom det kansje ikke er mange penger for dem som har anledning til å kjøpe slike fantastiske ur.
 
Nej vet dere hva, nå har dissa Ådemais Pagait gutta drevet å pepret ut bilder av klokkene sine i flere dager, nå er det på tide at vi P-Boysa tar en counter strike :cool:

Her er mitt bidrag fra i sommer :)



7cca495540f82429cbf1e4cc574d34bd_zpsfca30958.jpg





...... Og ja, jeg vet dere alle lurer på om jeg fremdeles har den, svaret er JA, har bare solgt og kjøpt den tilbake 1 gang :)
 
Redigert: