Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Har en 14060 jeg kunne tenkt meg å handle litt nato-straps til. Er klar over at utvalget selvfølgelig er best på nett, men fikk spontant lyst på noen i løpet av dagen. Er det noen butikker i Oslo som kan anbefales for et slikt innkjøp?

• Liker
Reaksjoner: SpeedmasterPepsi
F-serie utgaver er nå i Red Sub territoriet mtp. prisforlangende.

Uten navn.png

Spennende generasjonsskifte på gang hvor prisutviklingen på "vanlig" vintage roer seg (roer seg, ingen kollaps) og ny-vintage stiger voldsomt.

Dessuten har Rolex tatt det Primero urverk ned i -vibrasjon per time- : fra 36000 til 28800.
Da mister det en del av sjarmen sin på sekundviseren(8 bevegelser per sekund kontra 10 per sekund) og kan ikke reguleres på samme høyde av nøyaktighet.
En Primero som ikke går på 36K er ikke helt en Primero:rolleyes: Litt OCD der...
Diskutert der

Da har jeg gjort noe jeg for kun kort tid siden aldri hadde trodd, og dette er vel stedet det passer best å dele det.. Jeg satte meg i dag på liste på en 116610LN hos Askeland. Ja dette er modellen "alle" har, men den er så jævlig lekker. Synd det er 6mnd ventetid hos alle ad'er så får håpe det går fortere enn det... Hadde aldri trodd jeg skulle bevege meg inn i en såpass høy prisklasse for klokker, men med dama som "enabler" og mindset om at man bare lever en gang, så var det lite å lure på..

Neste innkjøp, Everest rem

TJ

Da har jeg gjort noe jeg for kun kort tid siden aldri hadde trodd, og dette er vel stedet det passer best å dele det.. Jeg satte meg i dag på liste på en 116610LN hos Askeland. Ja dette er modellen "alle" har, men den er så jævlig lekker. Synd det er 6mnd ventetid hos alle ad'er så får håpe det går fortere enn det... Hadde aldri trodd jeg skulle bevege meg inn i en såpass høy prisklasse for klokker, men med dama som "enabler" og mindset om at man bare lever en gang, så var det lite å lure på..

Neste innkjøp, Everest rem

TJ
Ja, ventetid på mange mnd er noe dr*t, men det gjør at gleden når den først kommer desto større.
Satt meg selv på venteliste på samme klokke hos Jørgensen for ca 4 uker siden. Blir spennende og se hvem av oss som får den først :)
Ventetiden bruker jeg nå på å se alt jeg kommer over av SubC på Youtube og alt av artikler som er skrevet.

Selv så har jeg aldri stått på noe venteliste over 1 måned (som er normal leveringstid), men denne gangen hadde jeg ikke noe valg; 116610LV - som er grønn og en farge jeg ikke er stor fan av - og nettopp derfor. :)

2734dz.jpg

Av nysgjerrighet, hvis man setter seg på liste hos en AD, pleier man sette seg på liste hos flere i håp om at det går fortere hos en av de?

Av nysgjerrighet, hvis man setter seg på liste hos en AD, pleier man sette seg på liste hos flere i håp om at det går fortere hos en av de?

Nesten ikke vits å være på liste om du ikkje er et kjent fjes, så nei. Eller kort fortalt: 1) Kjøp en Day-Date 2) Spør om ikke de har en Daytona til deg snart 3) Forvent positivt svar