Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Er en sub det er snakk om, men er vel ca 6mnd ventetid hos alle...
Snakket med flere AD for ca. 4 uker siden ang. ventetid på SUB-C. De alle har 5-6 mnd ventetid. Jeg endte opp med å sette meg på liste hos Jørgensen i Tromsø da jeg har handlet Rolex der tidligere med bare gode erfaringer. Fikk også best pris hos han. Forventet levering +-juletider.

Min Black bay er hentet ut fra AD for noe over 2 år siden. I løpet av den tiden har den ikke vært åpnet eller vært i nærheten av vann.

Burde jeg ta en trykktest før den brukes under lett bading i disse ferietider, eller kan man forvente at den er tett fortsatt?

Min Black bay er hentet ut fra AD for noe over 2 år siden. I løpet av den tiden har den ikke vært åpnet eller vært i nærheten av vann.

Burde jeg ta en trykktest før den brukes under lett bading i disse ferietider, eller kan man forvente at den er tett fortsatt?
Siden du spør, er du i tvil. Og er man i tvil, er man ikke i tvil. Gå til AD du handlet med(om den er lokal), og trykktest den. Billig forsikring.

Når det gjelder Rolex, Tudor og Panerai har jeg ikke trykktestet disse de siste 10 år, de har regelmessig vært utsatt for vann ned til rundt 5-10 meter. Er rimelig sikker på at du kan bade med den 24/7. Har brukt Seadweller og submariner siden 1984 og aldri trykktestet dem, og ja, de har vært mye i vann. Jeg tror definitivt at en klokke som er tett ved bading - 0 til 2 meter , vil være "tettere" når du kommer dypere.

• Liker
Reaksjoner: Audjoh
Hvordan står Tudor seg sammelignet med de andre high end merkene type Rolex, Omega, Breitling, Oris, Longines?

Tudor sine priser på hjemmesiden tilsier at den kanskje er undervurdert. Hvordan er verditapet på en et år gammel Tudor? Type Heritage bb 41? Vet den er en nokså ny modell

Jeg mener Tudor er "value for money", personlig foretrekker jeg Tudor framfor Omega, Breitling m.fl. Jeg er nok påvirket av Tudor sin lange historikk med levering av militære dykkerur til blandt andre Frankrike, Canada, USA og Argentina.

• Liker
Reaksjoner: Preacher