Rolexcafé – løst og fast om Rolex

....og begynte plutselig å lure på om subben er verdt pengene. Kan en av dere kjennere si at jeg må ta meg sammen, og at jeg ikke kommer til å angre på å kjøpe en Sub?

Skjerp deg!
Du kommer til å lovprise den dagen du tok valget om en Sub.
Eneste bakdelen er økt mobilregning pga all datatrafikken du kommer til å få på Tinder som en direkte følge av håndleddsoppgraderingen din.

Damn. Jeg fyller straks 40, og har spart opp til en liten bursdagsgave til meg selv: Min første Rolex - en 114060 som i følge Jørgensen i Tromsø snart ankommer i kongeriket. Men nå har jeg plutselig los på flere litt rimeligere klokker (Nomos weltzeit eller Club Auto, Tudor BBB, Seiko SRP777 m.fl.), og begynte plutselig å lure på om subben er verdt pengene. Kan en av dere kjennere si at jeg må ta meg sammen, og at jeg ikke kommer til å angre på å kjøpe en Sub?

Veldig enkelt, @oblande!
Du tar Sub'en. Her snakker vi om en evig klassiker. Det at Rolex har hatt den (leie?) uvanen å stige i pris får du se på som en bonus. Den Rolex'en er noe som du kommer til å sette pris på, og hygge deg med, i mange år fremover. Du vil aldri gå lei av den!

"Rimelig spikerstål kan du kjøpe når som helst". En Rolex er noe som handles med ære og bevisthet!

8

• Liker
Reaksjoner: oblande
Eneste bakdelen er økt mobilregning pga all datatrafikken du kommer til å få på Tinder som en direkte følge av håndleddsoppgraderingen din.

Hahaha! Jeg får legge det inn i budsjettet.

Takk for oppstrammere og gode råd, godtfolk!

God morgen! Som flere sikkert har fått med seg så er jeg på utkikk etter sub. Så da jeg ble tilsendt denne annonsen i dag morges hev jeg meg på tlf. (Ref. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70462865)
Litt background: Kvinnen selger klokkene (Hun har flere ute) for sin spanske far, uret er ikke norsk, hadde ikke boks, har kanksje garantibevis som jeg skal få tilsendt kopi av ila dagen.
Stakkars dama har fått inn 20 sms og det trippelte i innboksen siden kl 07 i morges (;

Nysgjerrig på denne, og hvorfor den ikke er solgt.. Hørt noe mer?
Spesielt om det var så mange henvendelser, til den prisen burde vel noen i alle fall kunne leve uten boks og papirer (og at den trolig må på service?)..

Nysgjerrig på denne, og hvorfor den ikke er solgt.. Hørt noe mer?
Spesielt om det var så mange henvendelser, til den prisen burde vel noen i alle fall kunne leve uten boks og papirer (og at den trolig må på service?)..
Synes dette luktet litt fishy. Har ikke hørt noe fra henne. Var vist noen fra sonen som var på tråden med henne rett før meg. Uvist hvem.
Hun kunne fortelle at hun hadde 2-3 bud på prisantydning(38k) med lovnad om mer, dersom papirer/boks skulle dukke opp. Regner nesten med at denne er solgt, men ikke fjernet ennå. Hun virket helt uvitende om klokke og verdi, og hennes spanske far som tydeligvis hadde masse dyre ur hadde gitt de til henne..... Her er det bare å begynne å spekulere (;

• Liker
Reaksjoner: Prowler
Synes dette luktet litt fishy. Har ikke hørt noe fra henne. Var vist noen fra sonen som var på tråden med henne rett før meg. Uvist hvem.
Hun kunne fortelle at hun hadde 2-3 bud på prisantydning(38k) med lovnad om mer, dersom papirer/boks skulle dukke opp. Regner nesten med at denne er solgt, men ikke fjernet ennå. Hun virket helt uvitende om klokke og verdi, og hennes spanske far som tydeligvis hadde masse dyre ur hadde gitt de til henne..... Her er det bare å begynne å spekulere (;

Snakket med damen i dag, 040216 kl 1230, ingen av klokkene er p.t. solgt. Hun avventer papirer/dokumentasjon fra sin far som bor på Gran Canaria....Hun sa hun ikke hadde fått noen konkrete bud enda......Hun selger også en haug med diverse "smykker"....

Snakket med damen i dag, 040216 kl 1230, ingen av klokkene er p.t. solgt. Hun avventer papirer/dokumentasjon fra sin far som bor på Gran Canaria....Hun sa hun ikke hadde fått noen konkrete bud enda......Hun selger også en haug med diverse "smykker"....
Jaha, vel, da er det vel bare å følge med på utviklingen. Mener hun sa at de var for det meste kjøpt brukt fra forhandler, og at en salgskvittering var "dokumentasjonen". Man kan jo gjøre seg en god deal. Men når jeg har uttrykket at jeg setter meg på første fly til bergen om hun har tilfredstillende dokumentasjon, så er det hennes tap at hun ennå ikke har respondert (;

God morgen! Noen andre som fikk denne i innboksen i morges?
Jeg kunne jo ikke dy meg, så jeg sendte karen en sms. Etter litt diskusjon ble annonsen fjernet.... Rakk ikke å lagre innholdet desverre. Men please, videresalg av "folex" skal ikke skje. Jeg foreslo litt humoristisk at han skulle svinge hammeren på den, men det falt ikke i god jord :p

12695501_1696457527290499_1429166497_o.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jaha, vel, da er det vel bare å følge med på utviklingen. Mener hun sa at de var for det meste kjøpt brukt fra forhandler, og at en salgskvittering var "dokumentasjonen". Man kan jo gjøre seg en god deal. Men når jeg har uttrykket at jeg setter meg på første fly til bergen om hun har tilfredstillende dokumentasjon, så er det hennes tap at hun ennå ikke har respondert (;

Så at annonsene hennes har blitt publisert på nytt nå; uten originalpapirer men med ekthetsbevis.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=70802621

Redigert:
Jeg har klart å få ripe i min, fikk også ripe i glasset. jeg tryna i grusen å landa på klokka. men vist man holder seg på beina så skal det litt til vil jeg tro:)
So what? Er ikke dette en beater? Alle profesjonelle ur laget for dykking, klatring, huleutforsking skal for svarte brukes som dette, hvis dette ikke er planen - kjøp en kjedelig dressklokke som ikke tåler temperatursvigninger. Beatere som brukes vil gjennom årene få sin egen flotte patina - "battle-scars" som er unike og flotte.
Tom