Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Jeg synes også den ser ut som hvitt gull, tipper det er bilde som ikke har riktig fargegjengivelse, ikke bare øynene dine ;)

Godt vi er flere.
Det hendte det motsatte med min gamle stålsub. Flere som syntes det så ut som en gullsub ;)
Men det var bare sola som speilet seg i stålet.
Screen Shot 2016-02-11 at 14.57.48.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Mistenker at det begynner å bli servicedags på min Milgauss. Ønsket å bare få verifisert dette hos Bjerke i dag, men de skal ha 500,- og to ukers ventetid for å åpne baklokket og verifisere dette. Aner ikke om dette er å anse som normal praksis, men syns det var noe omstendig. Noen anbefalinger på urmaker i Oslo jeg kan ta turen innom som kan åpne opp og verifisere dette for meg uten å bruke en halv måned?
 
Jeg ville ventet til den begynner å fuske, @Omen. Nå virker det som du allerede har kommet dit, så da er det bare å gi klokken det den fortjener. Jeg er ikke sikker på hva Bjerke tar for service på en Rolex, men min Stålfisk tok de 4500 (mener jeg å huske) for en full service, med pakningbytte og trykktest.

Alternativt så kan du også gå til Briljant Ur og Gull (http://www.briljant.no/). De hadde service på min Rolex for en del år siden. Jeg husker ikke hvor mye jeg gav for det, men tipper ca 4 for full pakke. (Den har gått som en Rolex siden!)

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Omen
Kjøpte meg en oyster på Bjerke idag. Fikk 40% i rabatt. (skulle egentlig kjøpe meg en yachtmaser på tilbud, men begge som var på salg forsvant første salgsdag).
Sliter veldig med å få av et ledd.
Ser ut som de skal skrues ut. Bergeon verktøyet mitt, kjøpt på tidssonen, skrur ikke mot venstre da løsner bare selve stiften. Noen tips? Så slipper jeg å dra tilbake. Har gjort dette før på andre lenker, men nå sliter jeg. Kan jo ikke skylde på en halv flaske med god rødvin, eller?
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Preacher
Kjøpte meg en oyster på Bjerke idag. Fikk 40% i rabatt. (skulle egentlig kjøpe meg en yachtmaser på tilbud, men begge som var på salg forsvant første salgsdag).
Sliter veldig med å få av et ledd.
Ser ut som de skal skrues ut. Bergeon verktøyet mitt, kjøpt på tidssonen, skrur ikke mot venstre da løsner bare selve stiften. Noen tips? Så slipper jeg å dra tilbake. Har gjort dette før på andre lenker, men nå sliter jeg. Kan jo ikke skylde på en halv flaske med god rødvin, eller?
Må muligens varmes. Ikke ødelegg noe, dra tilbake, du ;)

Hva slags Oyster, bare lenke eller fikk du med en klokke?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Kjøpte meg en oyster på Bjerke idag. Fikk 40% i rabatt. (skulle egentlig kjøpe meg en yachtmaser på tilbud, men begge som var på salg forsvant første salgsdag).
Sliter veldig med å få av et ledd.
Ser ut som de skal skrues ut. Bergeon verktøyet mitt, kjøpt på tidssonen, skrur ikke mot venstre da løsner bare selve stiften. Noen tips? Så slipper jeg å dra tilbake. Har gjort dette før på andre lenker, men nå sliter jeg. Kan jo ikke skylde på en halv flaske med god rødvin, eller?
De er låst med Loctite, prøv med en dråpe neglelakkfjerner på den side gjengene sitter. La det ligge noen minutter før du prøver igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matrix
Noen som har Tudor Black Bay på lenke? Hvordan er låsen når lenken er låst? Min har ca en millimeter "wiggle room". Skal det være slik? Føles litt "billig" da den lager skranglelyd når klokken kommer borti noe.
 
Noen som har Tudor Black Bay på lenke? Hvordan er låsen når lenken er låst? Min har ca en millimeter "wiggle room". Skal det være slik? Føles litt "billig" da den lager skranglelyd når klokken kommer borti noe.
Ingen wiggling på min lenke heller (Tudor BBB). Låsen legger seg fint inntil.

Hvor er "The Wiggle room"?
 
Ingen wiggling på min lenke heller (Tudor BBB). Låsen legger seg fint inntil.

Hvor er "The Wiggle room"?

Er der selve låsen festes (under det det står Tudor. Om du slår forsiktig på den store delen av låsen kommer det en skranglelyd på min.