Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Det er aldri trivelig med riper på klokken. Men når det først har skjedd, @Cuoresportivo, så vil jeg råde deg til å huske historien rundt. Kan det bli et minne om noe?
Kjipt, og spesielt den første. Ja, en Rolex tåler dette. Det er ikke sikkert hjertet gjør det. Derimot vil hjertet leges over tid, ripene på Rolexen forblir. Derfor må du forberede deg på å se dem. Det er ikke sikkert en polering vil falle heldig ut.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner
Det er aldri trivelig med riper på klokken. Men når det først har skjedd, @Cuoresportivo, så vil jeg råde deg til å huske historien rundt. Kan det bli et minne om noe?
Kjipt, og spesielt den første. Ja, en Rolex tåler dette. Det er ikke sikkert hjertet gjør det. Derimot vil hjertet leges over tid, ripene på Rolexen forblir. Derfor må du forberede deg på å se dem. Det er ikke sikkert en polering vil falle heldig ut.

8

Ripene plager ikke meg, og klokka blir urørt så lenge den er i mitt eie, en Hulk skal da se ut som den har opplevd litt:)
 
Noen som vet hva disse ligger på i pris?
Tudor Lady Submariner.

Bilde lånt fra interwebben.
tudor%20lady%20sub%2096090%20037.jpg
 
Dameklokker pleier å være rimeligere, @mrChurchill.
Ofte er de quartz også.

Jeg huskerk jeg kjøpte en TT Constelation til fruen for noen år siden. Den kom på like under 5 laken. Da var det en "dandy boks" & papirer med en liten rød sexy pung til klokken. Selvfølgelig med frakt og tollet inn!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: mrChurchill
Apropos vask så mener jeg å ha lest noe om rengjøring i flere innlegg, men finner de ikke igjen :(
Noen som vet hvor de ligger kanskje...
 
Spesielt at jeg ikke vet dette, men finnes det originale skinnremer til Datejust II, eller er det kun andre leverandører som gjelder?
 
Denne er bare dritfet. Prøver forgjeves å fortelle meg selv at det er mulig å kjøpe "nye" klokker men Radium / Tritium genet stritter imot. Hadde jeg bare ikke vært så geriatrisk kunne jeg godt hatt denne som daglig beater.
Tom

Har prøvd å si det samme til meg selv noen ganger Tom. Å har vell gitt den 10 sjanser, men den kommer bakerst i boksen hver gang for mitt vedkommende. Klokka er kul, synd at bærekomforten er så rævva.
 
Denne her har jeg ikke sett før. Er det en 1680 i hvitt gull. Altså en 1680/9?
Google er ikke til stor hjelp i alle fall.
Screen Shot 2016-02-11 at 12.33.23.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel