Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Denne så eksepsjonelt krisp ut!

image.png
 
Siden jeg solgte min 116610LN før jeg fikk prøvd rubber b på så prøver jeg den på min nye LV.

Hva tenker dere om blå stripen? Ok, eller blir det kræsj med den nydelige grønn fargen?



 
Blåfarven var mest synlig på det nederste bildet, @LarsOlav. Jeg liker farvesprell. Hvis det ikke blir mer krasj enn øverst så blir det stilig. I alle fall kan du ha en mørk blå jakke på?

8
 
Siden du spør så regner jeg med at gangreserven er litt dårlig. Hvis du leverer klokka på service så blir nok gangreserven tilfredstillende igjen ;) dvs 42-48 timer.

Jo, ja, men den skal være temmelig nyservet (ca ett eller to år), og klokka går bra (har vært i måleapparatet til Sutterud, men han åpnet den ikke) , så jeg synes det er litt rart.
Tror den har 30 timer gangreserve, men har nå lagt den til testing mot en nyservet seamaster fra 1969 og en eldre Seiko med ukjent servicehistorikk.
 
Enig med Kjors, hvit stripe var kult! :) (Matcher de hvite detaljene på klokken).
Synes kun sort gummireim fort blir litt kjedelig, spesielt Rubber B-sitt design.


Takk for tilbakemeldinger dere to, da blir den værende hvit :) Er enig med at det kan bli noe kjedelig med helt sort.
 
Siden du spør så regner jeg med at gangreserven er litt dårlig. Hvis du leverer klokka på service så blir nok gangreserven tilfredstillende igjen ;) dvs 42-48 timer.

Etter fullt opptrekk holdt den 32 timer.

Litt lite kjenner jeg, men samtidig så har denne klokka nå nær monopol på armen for tiden, så jeg avventer service.