Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Denne Bekir solgte også en "orginal urørt lollipop" som for det første ikka var noe lollipop, kun vanlig mercedes viser, den hadde serviceskive og var veldig polert...Holder meg unna alt som har med denne brukeren å kjøre.
Ser ut som han har en "lollipop" med mercedes visere til salgs på finn nå og
 
Det er i alle fall ikke riktig boks til en 2003/2002 submariner.
Et fult sett for dette året skal også inneholde det berømte ankeret. Det er jo litt artig å ha!

8
 
Sitter her med en Pelagos jeg henter ut fra AD i går formiddag og er godt fornøyd med den. Men dette er den eneste klokken jeg har prøvd som ikke passer på armen uansett hvordan jeg gjusterer lenke og Micro gjusteringen. Lenken blir endten for stram eller for slakk uansett hva jeg gjør. Håper den kler diverse reimer!
Kjenner igjen den der, men det skal jeg leve med:) Evt får du fylle på en tube majones om dagen, og slenge på det siste leddet om noen uker. Om jeg har på alle ledd, blir den litt stor. Om jeg tar av ett, blir den litt liten. Jeg bruker den nå med et ledd demontert, justert til den fjærbelastede delen, da funker det veldig bra. La det gå noen dager til, så finner du en løsning. Gratulerer med flott beater. Vi har lik smak:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tutto og Preacher
Denne Bekir solgte også en "orginal urørt lollipop" som for det første ikka var noe lollipop, kun vanlig mercedes viser, den hadde serviceskive og var veldig polert...Holder meg unna alt som har med denne brukeren å kjøre.

Når dere sier "lollipop" mener dere skiven?
På hvilken måte har dette å gjøre med viserne?
Trodde "lollipop dial" var en betegnelse på en type "maxi skive" på vintage Rolex.:confused:
Fortrinnsvis på Mark III 5513-modeller.
 
  • Liker
Reaksjoner: O.S.P
Når dere sier "lollipop" mener dere skiven?
På hvilken måte har dette å gjøre med viserne?
Trodde "lollipop dial" var en betegnelse på en type "maxi skive" på vintage Rolex.:confused:
Fortrinnsvis på Mark III 5513-modeller.

En lollipop viser har ikke Mercedes stjernen men bare tritium:)
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Jeg er ikke så kunnskapsrik der, men kun basert på Google bildesøk så ser det ut som om timesviseren skal være uten Mercedes mønsteret, men med formen rundt. Men for all del, jeg er langt fra noen ekspert :)
 
img62249007.jpg
 
Er på utkikk etter en 18k president om dagen.

Hva mener dere er fair pris for en straight 1803 fra sent 60-tall med normal strekk? Er ca. 75k inkl MVA uhørt? Lenge siden jeg har sett noen til salgs her til lands..

Husker den med blå diamantskive som til slutt gikk til utlandet byttet hender for 50-55 i fjor, men det er nok en urealistisk pris nå gitt.
 
Er på utkikk etter en 18k president om dagen.

Hva mener dere er fair pris for en straight 1803 fra sent 60-tall med normal strekk? Er ca. 75k inkl MVA uhørt? Lenge siden jeg har sett noen til salgs her til lands..

Husker den med blå diamantskive som til slutt gikk til utlandet byttet hender for 50-55 i fjor, men det er nok en urealistisk pris nå gitt.
Sikker på at den gikk til utlandet, hvis det er min gamle du snakker om (som jeg eide i 3-4 mnd i 2015)? Så den på "Klokkeriet" i vinter en gang.
image.jpeg
 
Redigert:
@Rød etterspurte akkurat den klokka på den "hvem har min klokke nå"-tråden (eller hva den het), og da mener jeg bestemt noen sa den gikk ut av landet.

Har du forresten noen tanker om hva jeg bør betale netto for et ok eksemplar fra chrono24?
 
Noen som har hørt om noen prisjusteringer på Tudor?

Ser deg ligger en brukt Tudor Black bay black (2015 modell) til 28k på finn.no.

Det er jo nesten listepris... Noen som prøver seg på en frekkis eller har prisene økt?