Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Begge. Rart så mye større en ny DJ36 føles på oyster enn en gammel, feks 1601. Noen som føler det samme? Er vel pga mer masse i kasse, lugs og lenke..
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr
Utrolig fin på oyster! Vurderer denne selv, men jeg sliter litt med det samme spørsmålet... Og tror kanskje jubilee hadde passet bedre med en annen skive?

Rolex_DateJust_396.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi og Grendel
Utrolig fin på oyster! Vurderer denne selv, men jeg sliter litt med det samme spørsmålet... Og tror kanskje jubilee hadde passet bedre med en annen skive?

Rolex_DateJust_396.jpg
Den der er utrolig lekker på Oyster, men tenk så mye finere den hadde vært på Jubilee ;)
 
Noen som har både explorer 1 og/eller submariner no date? Erfaringer med begge modellene? Var innom AD og testet Explorer 1, og ble overrasket over hvor mye jeg likte den! Virker som en modell som faller litt i skyggen til de andre sports urene, men Explorer 1 var ren, enkel og veldig tøff! Noen som har erfaring med denne modellen? Ev mot Sub no date, som er konkurrenten for neste handel :)
 
Noen som har både explorer 1 og/eller submariner no date? Erfaringer med begge modellene? Var innom AD og testet Explorer 1, og ble overrasket over hvor mye jeg likte den! Virker som en modell som faller litt i skyggen til de andre sports urene, men Explorer 1 var ren, enkel og veldig tøff! Noen som har erfaring med denne modellen? Ev mot Sub no date, som er konkurrenten for neste handel :)
Jeg hadde en nyere No-date, men ble aldri helt venn med den. Et eller annet med måten den bar på håndleddet mitt som jeg ikke ble tilfreds med. Byttet til ny Explorer tidligere i år og har ikke angret et sekund. Som du sier "ren, enkel og tøff". Passer til det meste og bærer meget godt. Et ikon av et ur også, for de som er opptatt av slikt
 
Jeg hadde en nyere No-date, men ble aldri helt venn med den. Et eller annet med måten den bar på håndleddet mitt som jeg ikke ble tilfreds med. Byttet til ny Explorer tidligere i år og har ikke angret et sekund. Som du sier "ren, enkel og tøff". Passer til det meste og bærer meget godt. Et ikon av et ur også, for de som er opptatt av slikt

Takk for svar. Holdt på å spontan kjøpe explorer her om dagen, men har egentlig sett meg ut no date først. Har en GMT, så antar at den bærer likt? Ble overrasket over explorer 1, så kult å høre at det ikke bare var en god selger som påvirket meg :)
 
Noen som har både explorer 1 og/eller submariner no date? Erfaringer med begge modellene? Var innom AD og testet Explorer 1, og ble overrasket over hvor mye jeg likte den! Virker som en modell som faller litt i skyggen til de andre sports urene, men Explorer 1 var ren, enkel og veldig tøff! Noen som har erfaring med denne modellen? Ev mot Sub no date, som er konkurrenten for neste handel :)


Har begge, og liker begge :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Amund og Avio
Jeg har også begge, veldig fornøyd med begge to. Exploreren er en smooth opplevelse på armen synes jeg. Mens suben har litt mer pondus.
Hvis du allerede har en GMT hadde jeg valgt explorer. Mer klassisk og smekker klokke skal man lete lenge etter!
 
Noen som vet omtrent hvor mye det koster å kjøpe ny jubilee-lenke fra AD? Eller evt motsatt, å kjøpe ny Oyster med PCL? Og er det noe særlig vanskelig å skifte lenke mellom disse?
 
Ryktet om mangel på "sportsmodeller" hos AD er tydeligvis betydelig overdrevet, hos Askeland i Kristiansand finnes blant annet Sea-Dweller (e) og GMT-Master II i stål :)