Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Noen som vet omtrent hvor mye det koster å kjøpe ny jubilee-lenke fra AD? Eller evt motsatt, å kjøpe ny Oyster med PCL? Og er det noe særlig vanskelig å skifte lenke mellom disse?

@Andreassr. Jeg har en jubilee på min 116234 og sjekket litt rundt dette. Jubilee ca 12500. Altså superjubilee med "gjemt" lås. Oyster med PCL ca 11500. Dette var dog i september i fjor og dermed før de to siste prisoppgangene. Uansett blir ikke økningene i prosent så store på disse summene.

Lenkebytte og for så vidt justering av lenke er absolutt mulig å gjøre selv, bare husk en dråpe Loctite :)
 
Noen som har vurdert å pynte på sin Milgauss?

Rolex-Milgauss-116400-MadeWorn-Engraved-aBlogtoWatch-8.jpg

Jeg lurer på om dette kalles for "Telemarkskjæring". Det vil nok også være mulig å få på andre Rolexmodeller..
(om ønskelig).

8
 
Ryktet om mangel på "sportsmodeller" hos AD er tydeligvis betydelig overdrevet, hos Askeland i Kristiansand finnes blant annet Sea-Dweller (e) og GMT-Master II i stål :)

Var raskt innom Jørgensen på lørdag. Var overrasket over utvalget, syntes han hadde mye i monteret :)
(Husker ikke ref nr da).
 
Var raskt innom Jørgensen på lørdag. Var overrasket over utvalget, syntes han hadde mye i monteret :)
(Husker ikke ref nr da).

Stemmer med min teori om at boblen er i ferd med å sprekke. Har solgt litt over dammen men siste måneden har det tørket voldsomt.
 
Noen som vet hvilken jubilee som passer til 16750? Hva går disse for på bruktmarkedet?