Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Stemmer med min teori om at boblen er i ferd med å sprekke. Har solgt litt over dammen men siste måneden har det tørket voldsomt.
Eller at en god del avventer Basel og derfor ikke kjøper før "nyheter" er unnagjort. Jeg er i den kategorien. Ser en del objekter her på TS jeg kunne fått et innfall å kjøpe - men avventer til ultimo mars / primo april. * selvkontroll *
 
For at den der skal fungere så må turtallet være mye høyere. Mulig en ALS rotor går smooth som bare det, men et 7750 ville ikke bli trukket opp av den hastigheten der.

Det er jeg (nesten) helt sikker på :)
 
Hvordan er deres ledd fordelt på hver side av klokken (...om man kan si det sånn)? Har nå 6 ledd på utsiden av håndleddet, og 4 på innsiden - da har jeg heller ikke så mye å gå på på glidelock'en. Føler likevel at dette er en noe skjev fordeling, men den ble justert på Bjerke, så er usikker på om den egentlig sitter optimalt nå. Ser alltid enden på claspen på innsiden av håndleddet, og føler dette er feil?
 
Hvordan er deres ledd fordelt på hver side av klokken (...om man kan si det sånn)? Har nå 6 ledd på utsiden av håndleddet, og 4 på innsiden - da har jeg heller ikke så mye å gå på på glidelock'en. Føler likevel at dette er en noe skjev fordeling, men den ble justert på Bjerke, så er usikker på om den egentlig sitter optimalt nå. Ser alltid enden på claspen på innsiden av håndleddet, og føler dette er feil?

Gå til 5/5.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr
Hvordan er deres ledd fordelt på hver side av klokken (...om man kan si det sånn)? Har nå 6 ledd på utsiden av håndleddet, og 4 på innsiden - da har jeg heller ikke så mye å gå på på glidelock'en. Føler likevel at dette er en noe skjev fordeling, men den ble justert på Bjerke, så er usikker på om den egentlig sitter optimalt nå. Ser alltid enden på claspen på innsiden av håndleddet, og føler dette er feil?
Har samme fordeling på min og det funker gull. Du har også et halvledd du kan bytte over hvis den ikke er optimal
 
Service på Rolex...
Bjerke mener de trenger 12 uker på å serve min 16700 GMT. Det er jo utrolig lang tid, så jeg har fyrt av forespørsel til Lervik og Askeland om hvor lang tid de trenger.

Er det andre Rolex AD'er i Norge som har smarte løsninger for sending og som kan ta service?

Og på en klokke fra 1998 - hvor viktig er det å ta service hos AD? Jeg har et godt forhold til Sutterud, og tar gjerne servicen der - men med tanke på verdi ved salg - hvor viktig er det å ha service hos AD vs Sutterud?
 
Service på Rolex...
Bjerke mener de trenger 12 uker på å serve min 16700 GMT. Det er jo utrolig lang tid, så jeg har fyrt av forespørsel til Lervik og Askeland om hvor lang tid de trenger.

Er det andre Rolex AD'er i Norge som har smarte løsninger for sending og som kan ta service?

Og på en klokke fra 1998 - hvor viktig er det å ta service hos AD? Jeg har et godt forhold til Sutterud, og tar gjerne servicen der - men med tanke på verdi ved salg - hvor viktig er det å ha service hos AD vs Sutterud?

Da hadde jeg tatt servicen hos Sutterud :)
 
No offence til AD's, men i dette tilfellet hadde jeg foretrukket service hos Sutterud fremfor AD. Det gjelder om jeg skulle kjøpt den også. Har inntrykk av at Sutterud er dyktig, samtidig som han har forståelse for at klokka skal beholde sin identitet mtp visere, skiver osv. AD har nok lettere for å skifte deler en ikke ønsker utskiftet, med mindre man presiserer noe annet. Kjipt å få tilbake en "ny" klokke, om det kun er en service man ønsker:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kjors og Grendel
Lervik og Askeland bruker tre uker, og da får man sånt snasent Rolex service kort, og alt er veldig offisielt og fint.
Vil ikke klokken være verdt minst 5.000 mer ved et salg med service hos AD enn hos Sutterud? (no offense til Mr Sutterud)
 
Hvis du ikke kjenner Sutterud (eller den Urmaker det er snakk om), tja.... Det kommer jo ann på klokken sin pris også. For oss som kjenner Sutterud (eller andre kjente urmakere) vil nok sette pris på dette at unødvendige deler ikke byttes. Og jobben utføres like bra hos Sutterud. Kanskje bedre? Vi har hatt tilfeller hvor det har vært skade på klokken etter service hos AD. Ok, det ble løst, men ikke før kunden påpekte og klaget. Jeg tviler på at noen slik ville skje hos Sutterud!

8