Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Joda, jeg kjenner Sutterud, her servet en DJ og en Seamaster der, og er strålende fornøyd med resultatet, men dette er en litt dyrere klokke, og jeg tenker altså på verdien ved et evt salg.
Service hos Lervik koster 5500, tar tre uker, og kommer med AD service garanti. Det må da være verdt mer ved et salg?
 
Forhørt deg om hva Sutterud skal ha for en service? Medfølger det kanskje andre garantier eller likende hvis man utfører service hos en AD?
 
Sutterud gir også 1 års garanti på utført service etter hva jeg husker. Men stemmer at man ikke får med offisielt garanti-kort
 
Noen som vet hva som er forskjell på verk/kasse på DJII og DJ 41mm? Ser det er rødt gull på bezel, jubilee og nye skiver, mer er det noe mer?
 
Ser ut som kassa er den samme. DJ41 ha fått det nye urverket, 3235, + valg mellom oyster og jubilee
 
Hvordan er deres ledd fordelt på hver side av klokken (...om man kan si det sånn)? Har nå 6 ledd på utsiden av håndleddet, og 4 på innsiden - da har jeg heller ikke så mye å gå på på glidelock'en. Føler likevel at dette er en noe skjev fordeling, men den ble justert på Bjerke, så er usikker på om den egentlig sitter optimalt nå. Ser alltid enden på claspen på innsiden av håndleddet, og føler dette er feil?

Driver å prøver ut litt forskjellig nå, men det er første gang jeg gjør dette hjemme selv, så er småredd for å gjøre noe feil... Hvor stramt burde jeg for eksempel stramme skruene for å være "sikker" på at de sitter godt? Første gangen tror jeg at jeg strammet i overkant mye, og glapp dermed skruen slik jeg skrapet hode på skruen. Vil helst unngå dette. Hvilket verktøy bruker dere til dette forresten?

Beklager om det blir mye spørsmål, men vil helst være sikker på det jeg gjør :)
 
Driver å prøver ut litt forskjellig nå, men det er første gang jeg gjør dette hjemme selv, så er småredd for å gjøre noe feil... Hvor stramt burde jeg for eksempel stramme skruene for å være "sikker" på at de sitter godt? Første gangen tror jeg at jeg strammet i overkant mye, og glapp dermed skruen slik jeg skrapet hode på skruen. Vil helst unngå dette. Hvilket verktøy bruker dere til dette forresten?

Beklager om det blir mye spørsmål, men vil helst være sikker på det jeg gjør :)

Jeg kjøpte en "Bergeon 30080-7 screwdriver 1,60mm" på nett og den har funket bra på mine Rolex lenker. Når det kommer til hvor mye du skal stramme så er det vanskelig å forklare men svaret er mest sannsynlig mindre enn du tror :)
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Tusen takk! Har brukt en Bergeon 6767-F hvor jeg har skrudd med kloen på 1 mm. Vet ikke om dette er feil verktøy til jobben, men gikk i alle fall fint. Men ser ut som den du har brukt @2JHead gjør jobben enklere! Er det nødvendig med loctite?
 
Det er sjeldent at det er noe problem sålenge det er noe låsemiddel igjen på skruen eller i gjengene. Men hvis det ikke er det i det hele tatt. hat jeg opplevd at skruene kan skru seg nokså langt ut av seg selv.

Litt tannkrem på tuppen kan også gjøre susen hvis man ikke har locktite tilgjengelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Altså helt reine skruer og gjenger uten den originale gjengelåsingen? Min erfaring når alt det gamle middelet er borte er at skruene skrur seg ut, har ihvertfall gjort det på minst tre rolexer i mitt eie.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Altså helt reine skruer og gjenger uten den originale gjengelåsingen? Min erfaring når alt det gamle middelet er borte er at skruene skrur seg ut, har ihvertfall gjort det på minst tre rolexer i mitt eie.
Kjøp Wurth skruesikring, denne "låser" uten å stivne, bruker dette på låskassebolter på sniperrifler og fungerer perfekt.
Tom
 
Da er det visst game over for den gamle med stålbezel.
image.png