Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Stemmer med det jeg har hørt. Rolex selger ut de modellene som er igjen av produksjonen, that's it.
 
Tipper de er tomme før 116500 når butikkene, og på den måten skaper de et vakuum for Daytona, og skaper tilstander som de hadde i 2006-2007!
 
Stemmer med det jeg har hørt. Rolex selger ut de modellene som er igjen av produksjonen, that's it.
Er jo fornuftig mtp nylanseringen, men Rolex pleier å være flinke til å oppdatere hjemmesidene ift hva som kan bestilles/produseres, og for noen uker siden var det ventetid på 116520 hos AD.

Tipper en god verdistigning på 116520 de neste årene. Ift 16520 har den inhouse verk og bedre lenke/lås. Utseendet er legendarisk!
 
Som nevnt var det utrolig lange ventelister på Daytona i SS, AD fikk visst meget begrenset tilgang! I flere steder i USA er det faktisk 1-2 års venteliste på 116520 pr nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Ja dette er vel en 16660 men kan det være 83 mod som hun skriver?
Ser ut som den har glossy dial og lite patina. @Callahan sin er vell pre 7/8mill matt dial og nydelig patina som har betydelig høyere verdi?

Nei. Det er matt skive som er nøkkelen til verdi på 16660 :) Så denne er-imho- overpriset.
Da har man lært noe idag også. Hva vil være et mer riktig prisnivå på denne? @Callahan Rundt de 50?
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Gammelt spikerstål når nye høyder daglig. Den er verdt det vi er villig å betale.
Desverre er denne klokken produsert på feil siden av våren 1983 og har "feil" (glossy) dial.
Korrekt lenke 93160 er polert mange ganger.
Korrekt 592 endeledd.
Absolutt ingen papirer.

<50k?
@Callahan ?
 
Underkant av 60 er vel dagens pris for komplett 16600, triple 6 uten matt skive vil vel være noenlunde det samme.
Tja, ingen regel uten unntak her heller:) Jeg har en 2008 mod (M-serie). Sykt strøken og komplett. Nytt sertifikat (plast) og ny boks. Nest siste år denne var for salg. Du må godt opp på 60-tallet for å få kjøpt denne:) Årstall, stand og kompletthet har noe å si på prisen. Samtidig, så er de fullt mulig å få kjøpt en 16600 for 50-55', men ikke min...
 
Underkant av 60 er vel dagens pris for komplett 16600, triple 6 uten matt skive vil vel være noenlunde det samme.
Hvis du mener 16660 som er triple 6, og ser på produksjonsnummer- og år produsert for matt skive og white-gold, er jeg ikke skråsikker på at matt skive er mere verd enn de tidlige glossy. Uansett er disse (triple6) tansitional SeaDwellers som er betydelig færre- og dyrere enn senere 16600.
Tom
 
Synes det er vanskelig å finne en Rolex jeg virkelig misliker designet på, men hva tenkte egentlig Rolex på her?

CWzopXoVEAIGCtm.jpg


(Bildet hentet fra denne ellers interessante artikkelen)