Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Tja, har ikke hatt mindre enn tre stk av dem, men solgt hver gang:(

Ny lenke/lås + C er tipp topp, noe 16600 mangler.

Mitt ønske er som skissert: en mer diskret 114060/116610LN uten den udugelig stygge firkanta kasseformen med tilhørende elendig passform til lenka som 11661X har:)

Er fortsatt bare på min første @Genta Men føler at 16600 med lugholes, tritiumskive og visere er så perfekt som det kan få blitt. Lenken er tight, og låsen er lett å justere med en tannpirker, eller binders. Bezelinserten har også begynner å få en deilig blå hue. Mmmmm.
 
Jeg ser det dukker opp i noen annonsetekster at Rolex sitt anbefalte serviceintervall er 10 år. Dette er feil.

Behovet for service vil som vanlig avhenge av flere faktorer, som blant annet bruk. Det eksisterer ikke noe anbefalt 10-årig serviceintervall fra Rolex sin side, og dette ble bekreftet under mitt møte med merket tidligere i år.

Det hele later til å være basert på en mistolkning av et brev som ble sendt internt til Rolex-forhandlere for en stund siden.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Jeg ser det dukker opp i noen annonsetekster at Rolex sitt anbefalte serviceintervall er 10 år. Dette er feil.

Behovet for service vil som vanlig avhenge av flere faktorer, som blant annet bruk. Det eksisterer ikke noe anbefalt 10-årig serviceintervall fra Rolex sin side, og dette ble bekreftet under mitt møte med merket tidligere i år.

Det hele later til å være basert på en mistolkning av et brev som ble sendt internt til Rolex-forhandlere for en stund siden.

Har selv basert meg på hva som har stått på diverse klokkesider som f.eks; ablogtowatch. Ref dette innlegget fra dem i fjor; http://www.ablogtowatch.com/rolex-5-year-warranty-all-new-watches-10-year-service-intervals/

Så dette stemmer altså ikke? Du nevner at det er avhengig av flere faktorer som bl.a. bruk; hva vil det si? Ved mindre eller mere bruk? Spør så dumt siden jeg har ikke helt satt meg inn i service programmet til Rolex. :)
 
Rolex anbefaler ikke 10 år. De sier i sitt eget brev at Rolex observerer at gjennomsnittlig tid det går mellom når kundene leverer sin Rolex til service er 10 år. Em viktig nyanseforskjell.
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812
Rolex anbefaler ikke 10 år. De sier i sitt eget brev at Rolex observerer at gjennomsnittlig tid det går mellom når kundene leverer sin Rolex til service er 10 år. Em viktig nyanseforskjell.

Takk! :) Da har jeg fått det forklart. Annonsen min er fjernet for akkurat det med anbefalt serviceintervall. :)
 
Kanskje feil tråd. Vurderer å kjøpe min føste Rolex. Og har egentlig bestemt meg for at jeg liker 16610. Er det noen som har lyst å gi meg en vurdering av denne klokken(se link)? Pris/tilstand/kommende service?Hva er riktig pris for denne?

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=73717823

Wow.
Litt i overkant prismessig. Et sted nærmere 50 vil jeg tro.
Men, hvem vet. Prisgaloppen på brukte Rolex slutter aldri å overraske.:rolleyes:
Ser ingen grunn til at "swiss" blir fremhevet som noe spesielt.

Legger merke til at priser og verdivurderinger er et gjentagende tema om dagen.
Kunne det kanskje vært greit med et underforum for pris- og verdivurdering @Jon Henrik?
Samle alt som ikke har med klokkelidenskap å gjøre på en plass?;)
 
  • Liker
Reaksjoner: siqb og Callahan
Har selv basert meg på hva som har stått på diverse klokkesider som f.eks; ablogtowatch. Ref dette innlegget fra dem i fjor; http://www.ablogtowatch.com/rolex-5-year-warranty-all-new-watches-10-year-service-intervals/

Så dette stemmer altså ikke? Du nevner at det er avhengig av flere faktorer som bl.a. bruk; hva vil det si? Ved mindre eller mere bruk? Spør så dumt siden jeg har ikke helt satt meg inn i service programmet til Rolex. :)

Nei, i følge Rolex sin PR-representant, stemmer ikke dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: Barry2812
Jeg vet ikke om det har blitt lenket til denne videoen tidligere, men den er verdt å se. En amerikansk soldat som kjøpte seg en GMT da han skulle dra hjem fra Tyskland i 1960. "If you would have told me 1500 I would have been happy".


Moro att han brukt den og ikke bara samlat damm! Håper han beholder den!
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Slettet
Edit: innlegg går nok heller under "sikker handel"
 
Redigert av en moderator:
Prøvde en Sky Dweller i går, noe jeg gjør de få gangene muligheten byr seg. Er klar over at denne tradisjonelt får frem blandede følelser hos Rolex-entusiaster. Selv liker jeg den godt og skulle gjerne skaffet meg en på et eller annet tidspunkt.

Er det egentlig noen her inne som har en?

 
Det var én, samme modell som du prøver der. Husker ikke hvem som hadde den, men den ble vel solgt til en utenfor TS
 
Jeg vet ikke om det har blitt lenket til denne videoen tidligere, men den er verdt å se. En amerikansk soldat som kjøpte seg en GMT da han skulle dra hjem fra Tyskland i 1960. "If you would have told me 1500 I would have been happy".


Så sinnsykt kult! Reaksjonen hans når han får vurderingen er bare nydelig
 
Prøvde en Sky Dweller i går, noe jeg gjør de få gangene muligheten byr seg. Er klar over at denne tradisjonelt får frem blandede følelser hos Rolex-entusiaster. Selv liker jeg den godt og skulle gjerne skaffet meg en på et eller annet tidspunkt.

Er det egentlig noen her inne som har en?


Jeg kan ikke huske å ha sett den her inne. Første gang jeg så den "in the wild" var faktisk på han som solgte deg din 116518, samtidig som kjæresten/følge/kona (?) hans hadde Daytonaen som nå er din på seg:)

Selv syns jeg Datejust-utseendet er litt dølt ift et så komplisert verk og såpass dyr klokke. Flott, men ikke nok IMO.