Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Det er vel noen optimister ute å prøver seg da :) Men at 16610 skal gå for 52 - 55K og servicebehovet er tilstede så er det nok mange som heller bestiller seg en kliss ny en
 
Det er vel noen optimister ute å prøver seg da :) Men at 16610 skal gå for 52 - 55K og servicebehovet er tilstede så er det nok mange som heller bestiller seg en kliss ny en
Jeg er enig i at 55 er høyt for en 16610 som kanskje trenger service. Bjerke tok nå 6300 for en standard service med polering på Rolex sportsur. Det er også en betydelig kostnad.
 
Det er mulig det har blitt tatt opp før og sikkert x antall ganger, si feks man får lyst å kjøpe seg en Rolex er det dog slik at det er evig ventetid på disse modellene. Virker som det er lang leveringstid på det meste som feks. Patek og slike ting, opp til 4års ventetid osv. Hva er vanlig levering på Daytona og slike ting i disse dager, etter å se den nye modellen fra Baselworld er det lang ventetid igjen. Hvor lenge vil dere vente for å kjøpe drømmeklokken om pengene var der nå og kjøpetrangen var helt jævli på nåværende tidspunkt? :)
 
Det er mulig det har blitt tatt opp før og sikkert x antall ganger, si feks man får lyst å kjøpe seg en Rolex er det dog slik at det er evig ventetid på disse modellene. Virker som det er lang leveringstid på det meste som feks. Patek og slike ting, opp til 4års ventetid osv. Hva er vanlig levering på Daytona og slike ting i disse dager, etter å se den nye modellen fra Baselworld er det lang ventetid igjen. Hvor lenge vil dere vente for å kjøpe drømmeklokken om pengene var der nå og kjøpetrangen var helt jævli på nåværende tidspunkt? :)

Mye kjappere / enklere idag:) Da jeg fikk min første Daytona fra Bjerke i 2002, hadde jeg stått på venteliste siden OL på Lillehammer i 1994...
 
  • Liker
Reaksjoner: Tobydobi og Rød
Mye kjappere / enklere idag:) Da jeg fikk min første Daytona fra Bjerke i 2002, hadde jeg stått på venteliste siden OL på Lillehammer i 1994...
WOW, det var enormt og hva er grunnen til denne enorme ventetiden? Det er virkelig lenge å vente på å få godset på labben, er det like lenge å vente for å kjøpe seg en Skydeweller, Datejust, Submariner etc også? Jeg har vært nedi kjellern til Bjerke og beskuet litt, men det ble med det så er moro å se folk gå bananas her inne også. :)
 
WOW, det var enormt og hva er grunnen til denne enorme ventetiden? Det er virkelig lenge å vente på å få godset på labben, er det like lenge å vente for å kjøpe seg en Skydeweller, Datejust, Submariner etc også? Jeg har vært nedi kjellern til Bjerke og beskuet litt, men det ble med det så er moro å se folk gå bananas her inne også. :)

Jepp:)
 
Redigert:
Husker bare lykkerusen i bilen inn til Oslo - bare 8 år! - Estimert Bjerke-ventetid på 1990 tallet var 10 år for stål Daytona...

Det er det drøyeste jeg har hørt om.
Vet at Daytona var litt vanskelig å få tak i en periode, men dette toppet det hele.
Nå var det vel bedre muligheter på gråmarkedet den gang, men da til en høyere pris.
 
WOW, det var enormt og hva er grunnen til denne enorme ventetiden? Det er virkelig lenge å vente på å få godset på labben, er det like lenge å vente for å kjøpe seg en Skydeweller, Datejust, Submariner etc også? Jeg har vært nedi kjellern til Bjerke og beskuet litt, men det ble med det så er moro å se folk gå bananas her inne også. :)

Den enorme ventetiden var pga etterspørselen. Pr idag, kan det nok hende at den modellen med lengst ventetid er nye daytona. Men andre sportsmodellen, vil jeg tro man har ventetid på noen mnd. Datejust tipper jeg man ikke har noe spes ventetid på i det hele tatt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Det er det drøyeste jeg har hørt om.
Vet at Daytona var litt vanskelig å få tak i en periode, men dette toppet det hele.
Nå var det vel bedre muligheter på gråmarkedet den gang, men da til en høyere pris.

Hvor mye mer måtte man betale i gråmarkedet for Daytona på den tiden? Jeg er veldig spent på hvordan gråmarkedet kommer til å prise 116500, tipper det blir dyrt i starten.
 
Hvor mye mer måtte man betale i gråmarkedet for Daytona på den tiden? Jeg er veldig spent på hvordan gråmarkedet kommer til å prise 116500, tipper det blir dyrt i starten.

Aner ikke. Har ikke fulgt med på prisene i så mange år.
Kanskje @Anders kan svare på dette?
Sikkert mindre enn de går for på bruktmarkedet idag.;):p
 
  • Liker
Reaksjoner: olem
Den enorme ventetiden var pga etterspørselen. Pr idag, kan det nok hende at den modellen med lengst ventetid er nye daytona. Men andre sportsmodellen, vil jeg tro man har ventetid på noen mnd. Datejust tipper jeg man ikke har noe spes ventetid på i det hele tatt.
Det er veldig spesiellt men burde de ikke få opp produksjonen sin om den er så stor, men bruktmarkedet er vel ganske stabil på priser på disse modellene også antar jeg. Sies jo at Rolex er en investering og noe man han hente ut en fin slant etter salg, det er bare noe som viser tiden kan være i seg noe så spesiellt. :)
 
Jeg var aldri inne på gråmarkedet, så har ikke helt oversikt. Husker ikke helt hva jeg betalte for min Daytona hos Lervik i 2008, kan det ha vært 60 blank? Mener at de lå nye på Finn til 10-20 mer, omtrent det samme på Timezone? Noe slikt.

Husker ihvertfall at da jeg ringte rundt til ADer i 2007 fikk jeg mange svar om "Hva vil du betale da?" eller "Nei, den er kun til utvalgte kunder." Lervik var real og spurte "Vil du ha hvit eller svart? Jeg setter deg på lista." 10k depositum, og klokka kom i posten etter et år. Mad respect for det, og grunnen til at jeg nå kjøper ny Daytona hos nettopp Lervik. Kjernekar.

Jeg hadde ønsket meg en Daytona i 10 år, min første virkeliggjorte grail. Kanskje det eneste uret mitt som virkelig fortjener grail-statusen, i at det tilsynelatende var uoppnålig for meg i så mange år.

Den gangen var myten om Daytona sterk, og tilgangen mager. Interessen rundt 116500 sannsynliggjør vel en tilsvarende cult noen år, så tilgangen blir vel det avgjørende for gråmarkedsprisingen.
 
Redigert:
Tipper de selges for 130-150 på finn frem til markedet stabiliserer seg litt. Sikkert mange som har satt seg på liste hos flere AD for å kunne tjene litt penger på finn.