@Loevhagen Tell us what you REALLY think
Det stämmer
@trojen, jag har den med Rhodium dial. Är väldigt glad i den, så självklart är jag inte helt objektiv i mitt omdöme...
Till skillnad från andra så blev jag väldigt förtjust i den nya OP'en när jag såg den på bild. Som
@adamskater tyckte jag att den hade fin balans och appellerade med sin enkelhet. Var inte särskilt övertygad av gröna timmemarkörer på den blå urtavlan, men blått på grå urtavla funkade. Det blir fler färger att spela med för byte av remmar, etc.
Så vad tycker jag om klockan nu när jag haft den ett tag? Jag är fortfarande väldigt glad i den, och den är mitt dressalternativ från Rolex. Är den tråkig? Kanske lite. Men jag ser det snarare som enkel och diskret. Och om vi ska vara helt ärliga så är väl inte t ex en standard Sub så där väldigt spännande den heller. Ändå är Submariner en av mina favoritklockor.
För att sammanfatta, en diskret klocka som ändå har lite liv genom sunburstdial och blå timmarkörer. En perfekt storlek som 'fancy casual' klocka, då 36mm är för litet för mig. Bättre proportioner än Explorer 39mm där t ex visarna är lite korta (även om jag också är väldigt förtjust i den klockan...). Ända klagomålet är länken, som smalnar av lite väl mycket mot låset. Den kunde gärna ha varit lite kraftigare.
Det är en klocka som är lite svår att fånga på bild, så om huvudsyftet är att ta bilder så är den nog inte rätt val. Den ser tråkigare ut än i verkligheten. Jag skulle inte ta några beslut (eller avfärda den) baserat på TRF bilder och föreslår istället att du prövar en på armen
@adamskater. Jag tror du kommer finna att den är ett gott komplement till din Sub.