Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Vet hvor dumt spørsmålet er..... Burde jeg stikke til AD i morgen for en Rolex? Det er 2 jeg har i kikkert DJII stål, fluted bezel og blå skive med indekser og expII polar. Polaren er på TS av og til, men de ryker fortere enn jeg klarer å si Sub...
 
Vet hvor dumt spørsmålet er..... Burde jeg stikke til AD i morgen for en Rolex? Det er 2 jeg har i kikkert DJII stål, fluted bezel og blå skive med indekser og expII polar. Polaren er på TS av og til, men de ryker fortere enn jeg klarer å si Sub...

Skal visst være 5% prisøkning, så om du er bestemt på å kjøpe så er det ikke dumt å gjøre det før oktober.
 
spørsmålet er ikke dumt og svaret er: JA. Kan ikke gå feil med noen av de du nevner, bare å følge hjertet :) Jeg hadde gått for DJ men det er jo mitt hjerte
 
Det beste ekstrautstyret til Rolex jeg har kjøpt er en jubilee-lenke. Kan brukes til nesten alt, med riktige endeledd.

12070682_1153620804652151_1740004602_n.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Matrix
Er det denne 116334/5 du tenker på @bjorngb?

Reell prisforskjell mellom i dag og i morgen er vel 3.200 kroner. Ville ikke løpt til AD idag dersom du ikke er sikker på at du VIL ha den modellen.



rolex-datejust-ii-116334_5_MED.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Ja, de 5% er ikke veeeldig mye @Loevhagen. Men det har kostet meg å vente med å kjøpe speedy. Men det er litt penger det er snakk om. Er ikke helt sikker, men det ser ut som klokker som aldri skal flippes ender på FSOT etterhvert uansett. :)
 
3K er jo verdt å spare, absolutt. :)

Er du egentlig ute etter en Speedy fremfor DJII eller EXP II Polar?
 
OK - da ville jeg i alle fall ikke løpt til AD i dag for en DJII - men heller satt full fokus på en Speedy. :)
 
Etter min mening er DJII et vellykket design. Det tok litt tid før det sank inn, men etter mange besøk hos AD slo jeg til. Jeg valgte glatt bezel og blå stick dial. Et allsidig ur som går til alt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Guybrush Threepwood
Er det noen som vet hvor man kan kjøpe en slik " service boks " ? Sånn som er i plast og inneholder isopor.

Har funnet et par på ebay men frakta er jo 3 ganger dyrere enn selve boksen.

Takk for svar.
 
Klokkene blir levert AD i disse boksene. De har egentlig ordre om å kaste dem, men om du kjøper en klokke bruker du å få med en boks om du ber om det.
 
  • Liker
Reaksjoner: LarsOlav
Klokkene blir levert AD i disse boksene. De har egentlig ordre om å kaste dem, men om du kjøper en klokke bruker du å få med en boks om du ber om det.


Ok, jeg tenkte det hadde vert greit med en slik boks til klokken når jeg er Ombord på jobb.

Det var tenkt til en submariner 116610ln @Tobydobi
 
Redigert:
Noen som bor i Oslo-området som har en av "historiebøkene" skrevet om Rolex?

Tenker hovedsaklig på "The best of time" eller "The Rolex report". Hadde vært supert om jeg kunne lånt/leid en av disse den kommende uken.