Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hva er fair pris for helt strøken 16610 L-serie (90/89) med stram og fin lenke? Boks medfølger, ikke cert. Nylig ettersett av AD inkl stemplet ektehetsbevis - trykktested, timegraph etc - ikke servicebehov.
 
Redigert:
Vel, for 35k for en 16610 så er jeg kjøper og ikke selger @Kjors... Tror ikke vi ser det med det første.

Det er en stund siden det har vært noe særlig omsetning av 90-talls Sub både her inne og på FINN. Benchmark mot Chrono 24 ligger vi vel i et range som ligner 46-50k NOK inkl MVA. Vurderer en rotasjon i boksen, men kommer litt ann på hva det bringer inn... hva sier dere @Consigliere of @Loevhagen? Er rundt 48k for høyt?
 
Vel, for 35k for en 16610 så er jeg kjøper og ikke selger @Kjors... Tror ikke vi ser det med det første.

Det er en stund siden det har vært noe særlig omsetning av 90-talls Sub både her inne og på FINN. Benchmark mot Chrono 24 ligger vi vel i et range som ligner 46-50k NOK inkl MVA. Vurderer en rotasjon i boksen, men kommer litt ann på hva det bringer inn... hva sier dere @Consigliere of @Loevhagen? Er rundt 48k for høyt?

Hehe, ja ser den - mitt forslag var nok vel lavt. Men synes dog likevel 46´- 50´ høres høyt ut..
Hvis du er selgeren håper jeg jo selvfølgelig at du får mest mulig.:)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Talisker
Gut feeling: 46-50K er for høyt - og man havner i kategorien "drømmer". Jeg har ikke fulgt med på 16610-prisen så nøye siden jeg ikke har kjøpt eller planer om å kjøpe den utgaven selv - men vil tippe fair value er 40-42K. Da ligger den kanskje en dag eller to før den snappes.
 
Enig i at '50 er høyt, men tenker nok at vi skal nord for 45k. Får se om jeg legger det til salgs, eller om det bare blir med tanken :)
 
Finner litt delte meninger om dette, men kan en 1680 Red med MK VI dial ha blitt levert med 93150 lenke og 580 endlinks originalt?
 
Finner litt delte meninger om dette, men kan en 1680 Red med MK VI dial ha blitt levert med 93150 lenke og 580 endlinks originalt?
MkVI er ca. 1971-1974
93150 ble introdusert ca. 1975-1976

Disse periodene er selvsagt teori - og i den praktiske verden, så kan det finnes eksemplarer der en mkVI kan ha blitt levert med en 93150-lenke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Heritage og Tek
Holy crap. Dette bildet tatt av bruker SC på TRF begravde lysten på en BB.

P1090342.jpg
 
Ser Jonny selger en datejust 16234 uten boks og papirer, men med service hos Rolex i 2012, på finn nå. Er imidlertid veldig usikker på hva disse går for og hva man må forvente å gi. Noen her som har erfaringer med denne modellen, eventuelt om Jonny pleier å ha gode priser på klokkene? Ligger ute til 29,9k.
Takker på forhånd for alle innspill :)
 
@Hjodd Min erfaring er at Jonny pleier ligge noen få lapper over hva som er markedspris, og det er generelt lite å gå på når det kommer til pruting. Det sagt så får du super service, og om det skulle være noe som helst issue er han veldig ryddig. I tillegg så får du vel byttet skive kostnadsfritt om du heller vil ha noe annet enn den som er på. Prisen er vel helt ok, men vil vel mene mye ender på hvor mye slakk det er i lenken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hjodd
En annen ting, @Hjodd, er at siden Johnny er ryddig, så sier de seg selv at det er et trygt sted å kjøpe brukt. Han er en fagmann, så der er det ikke noe tull! Han kan også hjelpe til med service og reparasjoner.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Hjodd
Enig i at '50 er høyt, men tenker nok at vi skal nord for 45k. Får se om jeg legger det til salgs, eller om det bare blir med tanken :)

Lå en 16610 ute på finn i forrige uke med b&p og nylig service. Hørte den gikk for 47000.

Så jeg tenker at 45 er helt innafor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Talisker
En annen ting, @Hjodd, er at siden Johnny er ryddig, så sier de seg selv at det er et trygt sted å kjøpe brukt. Han er en fagmann, så der er det ikke noe tull! Han kan også hjelpe til med service og reparasjoner.

8

Tja. Johnny er (ifølge ham selv) ingen fagmann (anm: utdannet urmaker). Men en kremmer som har drevet med k/s av klokker i mannsalder, så kunnskapen er høy! Og han er definitivt til å stole på! Angående priser så syns jeg faktisk ikke priser seg høyt i det hele tatt... Mulig han kan gjøre enkle reparasjoner selv, men når jeg har vært i kontakt med ham har han spilt på andre urmakere.
 
Hva syntes folket om denne? Svigerfar er i markedet for en gull Rolex. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.htm...q=Rolex&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&ref=fas

1: Syns som i hvordan jeg liker den?
2: Eller i om det er et ok kjøp gitt at en liker den?

:)

1: Både Daytona, MOP og TT... IMO: selv den mest hardbarka bruktbilselgeren bør være forsiktig med å bruke denne!
2: Vanskelig å ta stilling til gitt min holdning i 1). Klokken ser forøvrig greit ut den. Nypris på disse er jo ganske så høy. Men en litt eldre TT uten diamanter er betydelig rimeligere. Kjenner ikke selger. Ville sjekket forholdet mellom nytt sertifikat og det som ligner på forrige type boks, aldri sette denne kombinasjonen før.
 
Redigert: