Rolexcafé – løst og fast om Rolex

P O R N O -> https://bulangandsons.com/tudor-mn-blue-snowflake-party/

Eller som @Tetragrammaton ville sagt det:

1281478044-donaldduckerect.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og Loevhagen

Jeg tipper det er 8-12 år siden sistgang jeg hadde en slik i hånden.
Det jeg husker fra disse, var at de var sjeldnere en 5513/5517 Milsub. Men det var også vanskeligere å skille de fra vanlig Tudor submariner. Så det fantes flere Franken enn det fantes originaler. Prisen på de som skulle være originaler var 5-10% av Rolex Milsubben.
 
Det varierer men du må nok regne med 100 og oppover, alt etter tilstand og ikke minst dokumentasjon. Jeg er ute etter en med decom-papirer men det er ikke så enkelt.
Tom
Det sier jo mye om pris på militærutgivelser, og at jeg ikke var så langt unna med å anslå CeraTona-nivå. Men det er pine meg mye for en dykkerklokke:confused:
5-10% av Rolex Milsub
MilSub er ingen billig fornøyelse skjønner jego_O 2mill for en Rolex er det ikke verdt - noen sinne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Du får også andre "mil-sub" fra Tudor, Amerikanske styrker under Vietnamkrigen hadde noen UDT team ( underwater demolition team), forløperen til SEAL. Disse er enda vanskeligere å finne og vanskelig å dokumentere. Uansett vil dokumenterte ur i operativ tjeneste generere en svært høy pris i forhold til "kjøpt over disk hos AD"
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg har tenkt å selge min mint 6263 Big Red fra tidlig 1970-tall. (Kommer til legge den ut her)

Men jeg søker gode råd. Er ikke klokketrader og har ikke good guy rating. Her er det jo snakk om et betydelig beløp. Hos Bjerke ble jeg spurt om jeg skulle selge den til en norsk samler eller om den skulle utenlands. Foretrekker handel i Norge.

Hva er anbefalt fremgangsmåte? Skeptisk til å skulle legge klokken i hendene på folk jeg ikke kjenner og ønsker naturligvis å være skråsikker på oppgjøret.
 
Jeg har tenkt å selge min mint 6263 Big Red fra tidlig 1970-tall. (Kommer til legge den ut her)

Men jeg søker gode råd. Er ikke klokketrader og har ikke good guy rating. Her er det jo snakk om et betydelig beløp. Hos Bjerke ble jeg spurt om jeg skulle selge den til en norsk samler eller om den skulle utenlands. Foretrekker handel i Norge.

Hva er anbefalt fremgangsmåte? Skeptisk til å skulle legge klokken i hendene på folk jeg ikke kjenner og ønsker naturligvis å være skråsikker på oppgjøret.

Ta kontakt med James hos Analog Shift i New York. Markedet for slike klokker er enormt USA kontra Norge.

Han solgte en double red for meg i fjor. Jeg sa hvor mye penger jeg ville sitte igjen med etter salget også solgte han til den prisen han følte var riktig mtp. Provisjon. Jeg bommet nok litt på hva jeg kunne forvente da jeg tror han tjente meget godt på meg. Men, jeg fikk det jeg ba om, så kan ikke klage.

Salgsprosessen var veldig ryddig, men han brukte litt tid på å finne riktig kjøper. Klokken leverte jeg personlig til han i NY.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erehwon
Takker for tips. Jeg sonderte interesse hos en amerikansk forhandler. Kjøpte klokken i Miami på 1990-tallet. De mente at siden den var kjøpt i USA kunne det være at importrestriksjonen ikke ville gjelde. Reiste du til NY pga restriksjonen?
Hvordan ordnet dere betalingen? (Send gjerne pm)
 
Redigert:
Auksjonshus kan være et alternativ.
De tar seg veldig godt betalt for tjenesten da...
Har ingen personlig erfaring, men har snust litt på det og det virker ganske sikkert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erehwon
Takker for tips. Jeg sonderte interesse hos en amerikansk forhandler. Kjøpte klokken i Miami på 1990-tallet. De mente at siden den var kjøpt i USA kunne det være at importrestriksjonen ikke ville gjelde. Reiste du til NY pga restriksjonen?
Hvordan ordnet dere betalingen? (Send gjerne pm)

Pm på vei snart :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Erehwon
Får med meg at Hulken går brukt (2014-2015) for 74k om dagen..!
Da jeg ringte Jørgensen selger han disse flunk nye til 74,500, dog med 2mnd ventetid.

Er folk såpass desperate mtp ventetid?

//H
 
Spørsmålet er vel om de faktisk går for den prisen som annonseres eller om personer legger seg litt lavere og får aksept?

For meg personlig syns jeg det er helt merkelig at de kan oppnå priser helt opp mot utsalgspris. For meg er det å kjøpe helt nytt ur, med full historikk og eget navn i sertifikatet, verdt en del tusenlapper, og jeg ville aldri lagt tett opptil fullpris på bordet for en slik klokke med en slik ventetid.. My 2 cents..
 
Redigert:
Så på en Hulk og fikk beskjed av selger at den gikk for 74k. Hvorvidt det er helt sant vet jeg jo ikke, men uansett. Ville ikke selv betalt over 70k...