Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hvorfor mistenker du at skive og visere er byttet?

Ja, urets alder mente jeg. Altså: om det er byttet fra sort til hvit skive, hvor teksten nederst på skiven, feks "Swiss made", er den samme. Vil jeg kunne avsløre det før kjøp?
Og hvis ikke, har det noe å si?

Er en polar på markedet jeg har veldig lyst på, men mistenker sterkt at skive og visere er skiftet.

Kan det være fordi poleringen på TT er bedre, og metallet muligens patinert på 16618?
Godt spørsmål. Skjønner spøktvisten, men gulloverflatene PCL på TT og YG lenka fremstår like. Det er den ekstra kontrasten mellom stålet og PCL i YG på 116613LB som gjør at den blinger mer. Kall det gjerne forsøplingen av gullet i TT som stålet gir. :D

• Liker
Reaksjoner: UJU og Tetragrammaton
Godt spørsmål. Skjønner spøktvisten, men gulloverflatene PCL på TT og YG lenka fremstår like. Det er den ekstra kontrasten mellom stålet og PCL i YG på 116613LB som gjør at den blinger mer. Kall det gjerne forsøplingen av gullet i TT som stålet gir. :D

Patinering var for en gangs skyld seriøst ment. Du husker vel den kobber-/roséfargede GMT-Masteren?

Patinering var for en gangs skyld seriøst ment. Du husker vel den kobber-/roséfargede GMT-Masteren?
I do. OCR sin 16618 ser spill ny ut og alle stickers er ikke "svette". På SDWatches er det en NOS 16618, og der er det litt patinering og litt "svette" stickers. Den GMT-Masteren er jo nesten bronse, ja.

Det er et par aspekter med helgull Submariner som overrasker - og er litt lærerikt. To ting:
  • Tikkingen fra urverket har en helt annen klang enn SS-modellene, selv om urverket er det samme
  • Den subtile klangen i lenkeraslingen høres ut som noe merksnodig i forhold til SS. Det er noe med 18K gull som høres helt ukjent ut
Man lærer stadig.

Det er et par aspekter med helgull Submariner som overrasker - og er litt lærerikt. To ting:
  • Tikkingen fra urverket har en helt annen klang enn SS-modellene, selv om urverket er det samme
  • Den subtile klangen i lenkeraslingen høres ut som noe merksnodig i forhold til SS. Det er noe med 18K gull som høres helt ukjent ut
Man lærer stadig.

Dette er artig!
Det blir virkelig nerdete når du kan høre om kollegaen har SS, TT eller helgull!

Kult!

8

• Liker
Reaksjoner: mutriakis
IMG_4705.JPG
Hulken som vokter gullet=)

Bør vel kanskje bli noe med skranglete lenke ja... eller kanskje skinn... oh well, man får se hva tiden bringer

Som en oppfølging til "problemstillingen"; noen forslag til hva som kunne være et fornuftig bytte i tilnærmet likt prisleie som en 114060 fra juli 2016?

Som en oppfølging til "problemstillingen"; noen forslag til hva som kunne være et fornuftig bytte i tilnærmet likt prisleie som en 114060 fra juli 2016?

Om du vil ha en shiny og moderne klokke som sub, men synes den er litt klumpete, ville jeg sett på 6-sifret GMT 116710. Føles mer komfortabel da baklokket bygger mindre enn sub, kombinert med smalere lus. Får vel sort i samme prisleie, BLNR litt mer (men synes jeg har sett mange til salgs i det siste, så pruting er kanskje mulig). Men det blir kanskje litt mange GMT?
Ellers er jo 14060 alltids en vinner (2-liner), selv om den ikke er så spennende. Men 5513 er kanskje enda bedre om du ikke trenger lume. :)