Hva nå?
Det er årets siste dag og som tv-kanalene føler jeg at det er tid for en liten kavalkade. I løpet av året har jeg solgt totalt 13 klokker. Noen av dem var der ved forrige årsskifte, noen har vært med en stund dette året, mens noen forsvant ut omtrent før de var kommet inn.
Noen av dem skulle jeg ønske fortsatt var der, mens andre er det helt greit å ha solgt. Både Heuer Bund og Kermit skulle jeg gjerne ha beholdt, mens f.eks. Dievas og Steinhart var aaalt for store for meg.
Av klokkene som var i boksen min i mai er det nå bare keeperne som er igjen; Tag Heuer, Sinn U1 og Omega Connie som jeg ikke selger fordi de betyr noe spesielt for meg, samt Seiko Speedtimer som er en veldig kul klokke som er så billig at det ikke er noen vits i å selge den.
Det som er kommet inn er Rolexer. Både gamle og (forholdsvis) nye. Man kan nok (med rette) hevde at samlingen har blitt mindre interessant i løpet av året, men nå har jeg en samling som utelukkende består av klokker som på en eller annen måte gir meg godfølelsen.
- Sub 5513.
- Explorer 1016.
- Explorer II.
- Tudor Snowflake (som til tross for et lengre spaopphold hos urmaker fortsatt ikke er i orden. Leveres inn til en mer erfaren urmaker på nyåret, og krysser fingrene for at han får liv i den).
Veien videre er veldig usikker. Det er flere klokker på ønskelisten min, bl.a. Sub 1680, GMT 1675 og en Milgauss. Tudor Black Bay har jeg også lyst å teste ut. Imidlertid er klokkekontoen helt tom nå. Så tom at den til og med har begynt å spise seg inn på musikk- og fotokontoen. Med mindre jeg enten selger noen av klokkene eller vinner i Lotto, så blir altså 2014 et år for Seikoer og andre billige klokker. Skal jeg gjette selv så blir den neste klokken jeg kjøper en Swatch Sistem 51. Noen dyre klokker blir det nok ikke før om tidligst et års tid. Det er imidlertid OK. Jeg har en samling jeg er glad i, og som jeg kan nyte gjennom hele 2014.
Godt nytt år!