Sinn Spezialuhren

Jeg har et liknende problem. Har en Sinn 556 som har bestemt seg for å miste 3 minutter per døgn. Kan service tas i Rogaland/Stavanger-området, eller må klokken sendes til Lillestrøm?
 
556 bruker vel et ETA urverk, noe som tilsier at de fleste kompetente urmakere kan skru på det :)

Hvis det ikke påberopes garanti
 
Ja, men tenker litt på om de har pakninger osv. som evt. må skiftes etter service. Det er ikke en garantisak.

Ville tro det går greit. Ring eller stikk innom urmaker be om pris og spør om han gir 1 års garanti på jobben. Hvis du får en dårlig følelse, går du videre til neste urmaker. Eventuelt kan du spørre Articboy (Urmaker Sutterud) her på sonene om han vil ta det. Det er bare en postpakke til Oslo.
 
Redigert:
b7WVYQI.jpg

Bringer denne tråden frem i lyset efter at jeg selv sett lyset.
Sinn 144, trives godt med den men vurderer å komplettere med lenke - noe som byr på to problemer.
1) hvilken finish er det (kanskje vanskelig å se utfra bilde), men den er som jeg ser det sandblasted, ikke tegimentert vel?
2) hvor finner jeg enklest lenker på nett, kun sett Sinn-ur
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og Kenny1000
Gratulerer med en flott Sinn!
144 er ikke tegimentert, men sandblåst. Sinn leverer originalt 2 lenker til denne; stål (ca 150 Euro) eller titan (ca 200 Euro), og du kan bestille direkte fra fabrikken eller fra Urmaker Jacobsen på Lillestrøm, men det var kanskje andre nettsteder du spurte om? I alle tilfeller er det greit å være oppmerksom på at Sinn lager mange forskjellige lenker til de ulike urene sine, og jeg tror ikke alle er ombyttbare. I prislista fra Sinn står det hvilke lenker og urkasser som hører sammen.
 
Jeg må si jeg er litt skuffet over Sinn nå.
Etter mye plundring og vurderinger bestilte jeg en 856 UTC på torsdag.
Det var veldig rask og god kommunikasjon med Sinn via mail.
Klokken ankom allerede mandag morgen med UPS.

Alt virket tipp topp, helt til jeg skulle ta et wrist shot. Oppdaget da et lite hår, samt to støvkorn på innsiden av krystallen.

Jeg sendte mail tilbake til den hyggelige dama jeg hadde korrespondert med tidligere, hun svarte på 13 minutter.
Dessverre jobber hun i salgsavdelingen, men hadde videresendt mailen min til "Customer services".

Nå har det gått over 24 timer, og jeg har enda ikke hørt noe.
Det sier vel litt om hvor fokuset ligger når salg svarer på 13 min.
Jeg har nå sendt enda en purring også.

Sinn opererer med 14 dagers åpent kjøp. Men dette vil medføre dokumentering til tollvesenet bl.a. for å få tilbakebetalt moms.

856 UTC er fylt med argongass, så jeg er usikker på ADen på Lillestrøm i det hele tatt kan åpne- og sette den sammen igjen på rett måte.

Hva ville dere gjort?

Dette har hvertfall ødelagt litt av inntrykket mitt av selskapet, og mye av gleden ved å kjøpe den første fabrikknye klokka mi.
Får håpe de tar kontakt snart og ordner opp.
 
Håper det ordner seg :)
Men jeg synes du er litt vel streng i din bedømmelse her. Hadde du kommunisert noe slikt til Rolex eller Patek, tror jeg du hadde ventet lenge. Ikke døm dem før de har fått sjansen til å rette opp igjen feilen, og da er 24 t lite. :)
Jeg må si jeg er litt skuffet over Sinn nå.
Etter mye plundring og vurderinger bestilte jeg en 856 UTC på torsdag.
Det var veldig rask og god kommunikasjon med Sinn via mail.
Klokken ankom allerede mandag morgen med UPS.

Alt virket tipp topp, helt til jeg skulle ta et wrist shot. Oppdaget da et lite hår, samt to støvkorn på innsiden av krystallen.

Jeg sendte mail tilbake til den hyggelige dama jeg hadde korrespondert med tidligere, hun svarte på 13 minutter.
Dessverre jobber hun i salgsavdelingen, men hadde videresendt mailen min til "Customer services".

Nå har det gått over 24 timer, og jeg har enda ikke hørt noe.
Det sier vel litt om hvor fokuset ligger når salg svarer på 13 min.
Jeg har nå sendt enda en purring også.

Sinn opererer med 14 dagers åpent kjøp. Men dette vil medføre dokumentering til tollvesenet bl.a. for å få tilbakebetalt moms.

856 UTC er fylt med argongass, så jeg er usikker på ADen på Lillestrøm i det hele tatt kan åpne- og sette den sammen igjen på rett måte.

Hva ville dere gjort?

Dette har hvertfall ødelagt litt av inntrykket mitt av selskapet, og mye av gleden ved å kjøpe den første fabrikknye klokka mi.
Får håpe de tar kontakt snart og ordner opp.
 
Ja, mulig jeg er litt skarp..
Men har gledet meg lenge, så dette ble et skikkelig irritasjonsmoment, hehe.
Skal holde dere oppdatert på evt svar fra Sinn :)

Føler vel også at dette burde blitt oppdaget i kvalitetskontrollen før utsendelse.
 
Redigert:
Så er det jo midt i ferietider også, kanskje redusert kapasitet hos service.

Men vil du heve kjøpet bør salgsavd. kunne ta imot klokken.
 
Jeg vil ikke nødvendigvis heve kjøpet, men jeg vil ha en avklaring på hvordan de vil få fikset det så fort som mulig :)
Det er nå 10 dager igjen av 14-dagers fristen, så jeg har enda ganske god tid.

Ingen andre som har hatt noen problemer med noen av klokkene fra Sinn? :)
 
Fått svar fra Sinn nå, de sender fraktlapp i posten, så må klokka sendes tilbake til Frankfurt.
Litt kjedelig, men da blir den jo hvertfall 100%.

Har lest gjennom hele tråden her nå, og ser det er mye snakk om å fjerne AR coating på klokkene.
Burde jeg be de bytte krystallen til en med kun AR på innsiden nå som den uansett skal inn?
Ser at det fort blir fingeravtrykk osv på glasset.

Ser noen som virkelig hater outer AR, og ander som synes det er helt greit. Noen som kan argumentere litt for og i mot?

Takk for svar :)
 
Har selv en U1 med coating innvendig og utvendig og syntes det fungerer fint, men kunne jeg valgt om igjen og sluppet å betalt noe ekstra for det hadde jeg valgt kun på innsiden uten at det plager meg med coating på utsiden. Det som virkelig plager meg er lenka som ikke er brukbar og en litt dårlig lume.
 
@Lindestad. Hvordan liker du EZM9 sammenlignet med U1 som en beater? Målene er vel ganske like, men kanskje noe lengre lug-til-lug-avstand på EZM9; hvordan sitter den på håndleddet?
 
@Lindestad. Hvordan liker du EZM9 sammenlignet med U1 som en beater? Målene er vel ganske like, men kanskje noe lengre lug-til-lug-avstand på EZM9; hvordan sitter den på håndleddet?
Begge er supre. EZM9 er veldig behagelig fordi den er lett. U1 er behagelig pga kort lug avstand. Jeg har lenke til 9'ern også, men jeg har for pinglete håndledd. På isofrane er det ikke merkbart at det er en stor klokke. Som beatere er begge veldig bra
 
Begge er supre. EZM9 er veldig behagelig fordi den er lett. U1 er behagelig pga kort lug avstand. Jeg har lenke til 9'ern også, men jeg har for pinglete håndledd. På isofrane er det ikke merkbart at det er en stor klokke. Som beatere er begge veldig bra
Min U1 sitter meget bra med lenke på mine tynne 16,5 cm håndledd. Men har ikke prøvd EZM9. Har du prøvd U1/EZM9 på original skinnreim; evt. skinnreim i "kort" modell, og hvordan funker det?