Solbrilletråden

Har et par M-frames med utslitte Strike glass som må byttes ut. Brukes i hovedsak til sykling, men det hender jeg bruker de til fluefiske også. Noen som kan anbefale nye glass til en ok pris?

Ellers lurer jeg på å kjøpe meg et par Ray-Ban Caravan, ser Otticanet har dem til en grei penge.

Jeg bruker disse som vernebriller på jobb, eBay er egentlig et greit sted å starte søket.
 
Godt mulig dette er svart på tidligere i tråden, har ikke lest igjennom alt her.. Men er det noen som kan anbefale steder med gode priser og service, og som selger Ray-Ban og/eller Oakley?
 
Godt mulig dette er svart på tidligere i tråden, har ikke lest igjennom alt her.. Men er det noen som kan anbefale steder med gode priser og service, og som selger Ray-Ban og/eller Oakley?

Krogh optikk på Storo senteret selger begge de nevnte merkene, pleier å være noen hyggelige og søte jenter som jobber der også :) Jeg følte meg i hvert fall godt ivaretatt når jeg var der :p
 
Krogh nederst i Karl Johan er også flinke og de har godt utvalg på Oakley. Godt utvalg og priser på Oakley har også AXR på Majorstua/Frognerparken
 
Solbriller kjøpes som kjent bare av produsenter som er spesialisert på briller og solbriller og ikke fra all around designhus som Prada etc.

Gentlemenn bruker etter min noe omstridte mening fortrinnsvis briller med metallramme til dress.

Selv har jeg en soft spot for den amerikanske designeren Oliver Peoples, men dette har kanskje noe å gjøre med at det var gode gamle Pat Bateman sin favoritt:)
 
Er det noen forhandlere av Persol i Oslo? Skulle gjerne har prøvd før jeg kjøpte.

De fører Persol på brilleforretningen vis á vis ICA på Aker Brygge. Kommer ikke på hva den heter i farten.

Selv bestilte jeg disse før årets sommer, vært veldig fornøyd.

24-31.png
 
Posten min var fra april, så dette har ordnet seg. Var innom både på Aker Brygge og Frogner optikk. Det er Synsam som selger Persol i Norge, men utvalget varierer fra butikk til butikk.

Endte opp med disse:

img_mod_PO_3019S.jpg
 
Var innom Synsam for å kjøpe 'terminal' briller forleden men endte opp med et par Persol Roadster TF istedet. Med styrke så satser på at de blir godkjent som 'teminalbrille' :) Hvis ikke passer de bra til en høsttur i bilen. Legg merke til grillen øverst...
etavy6yb.jpg

a9ypyty4.jpg




Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Salg på Ray Ban, m.fl. i kveld ...

For de av dere som har for vane å kjøpe solbriller i desember:

Sunglasses Shop : Designer solbriller : Inkludert Oakley og Ray-Ban solbriller NO

kjører 25% på alle briller fram til kl 24 i kveld (fredag 14/12-12)!

Jeg har bestillt et par Ray Ban med polariserte glass til kr 1150,-, som blir prisen inkludert mva og levert på døren hjemme med UPS. Denne modellen har jeg kikket på hos optiker og koster i Norge i underkant av kr 2000,- med polariserte glass. Så hvis du enda ikke har kjøpt julegaven til deg selv .....
 
Redigert:
Sunglasses and Advil, last night was mad real

Har hatt disse i snart ett år og vurderer om jeg nesten må kjøpe ett par til for å ha som back-up. Elsker de!

d810833cea0711e192ea12313b0b803c_7.jpg
 
Redigert:
Super BUMP!

Bestilte herfra nå! Med moms kom det på 500 kr mindre enn fra solglass.no. Da blir det folding Ray-Bans på både dama og meg. Håper de er fremme før de 16.03.

Nå fikk jeg en vemmelig følelse gjennom kroppen. Hvordan kan jeg anbefale Gucci, Dior, Prada, Armani??? Heldigvis var det bare en link, og ikke disse merkene jeg anbefalte. Vil påpeke at du ikke quotet linken ordrett slik jeg skrev i posten (viktig) :cool:
 
Redigert:
Noen som vet om en forhandler av Persol i Stavanger? Vet det var en butikk som hadde det før, men de sluttet visst med det.

Og om noen som kjenner til noen som selger Oliver Peoples briller i Stavanger/Norge?