Støvler

hehe :)

Forøvrig mottatt sendingen fra brandos.no, og for de som ikke har prøvd den nettbutikken før kan den anbefales :)
 
Fikk veldig lyst til å prøve ett par wolverine og da kanskje helst disse Men's 1000 Mile Boot - W05299 - Vintage Boots
Har lyst på å kjøpe ett par støvler av litt kvalitet som holder noen år kontra nye hver vinter. I vinter endte jeg opp med å kjøpe to par fordi de første fra Timberland var søppel.

Hvordan er kvaliteten år etter år for dere som har kjøpt? Er de iskalde på vinteren eller går det greit med litt ull oppi?
Er kina versjonen med gummisål også bra flere år på rad? Jeg tenker at gummi hadde vært smart i alt regnet og slapset.
 
Fikk veldig lyst til å prøve ett par wolverine og da kanskje helst disse Men's 1000 Mile Boot - W05299 - Vintage Boots
Har lyst på å kjøpe ett par støvler av litt kvalitet som holder noen år kontra nye hver vinter. I vinter endte jeg opp med å kjøpe to par fordi de første fra Timberland var søppel.

Hvordan er kvaliteten år etter år for dere som har kjøpt? Er de iskalde på vinteren eller går det greit med litt ull oppi? Er kina versjonen med gummisål også bra flere år på rad? Jeg tenker at gummi hadde vært smart i alt regnet og slapset.

Har både Kina modellen og den amerikanske utgaven. Den varianten fra Kina oppleves kvalitetsmessig som mindre bra, men fortsatt brukbar. Man bruker en kollal(??)olje til mellomsålen som er av lær. Den nederste delen er gummi, og den er sydd på mellomsålen. Hvis du er flink til å pusse sko og olje inn lærsålen, da kommer du langt. Ellers vil det danne et lite mellomrom mellom gummisålen og mellomsålen da limet løsner, selv om trådene består. Mindre pent, men Trondheimsværet gir alle lærstøvler juling.

Den amerikanske utgaven får du kun med lærsåle. Ganske glatt til bruk om vinteren, men du kan få en skomaker til å lime på en kraftigere gummisåle.

Bruker en ullsåle i skoene. Det fungerer veldig bra. Koster vel en hundrelapp, men greit å ha. Kanskje lurt å ikke kjøpe trange sko.
 
Fant meg et par brune Wolverine Clapton til flaut lav pris på Sko online,
håper det kan gjøre vintern stilfull og varm :)

w05432.jpg
 
Gikk for disse Igår, så får vi se hvordan de sitter på foten når de kommer.

Wolverine 1000 Mile: Montgomery | BRANDOS.no

Kjøpte disse selv men i butikk på CC Vest på lørdag. Kostet meg 400,- mer enn hos brandos.no ser jeg, men fikk i hvert fall prøve dem og slapp å dra på posten :).

Virker ganske komfortable så langt. Måtte gå for 44 på disse, 43 ble for trangt for min del. Normalt bruker jeg mellom 44 og 45 avhengig av størrelser, converse-skalaen havner jeg på 44,5 om det gir noen god referanse.
 
Enig.

Absolutt en viss egenvekt.. spent på hvor lenge de holder dog!

Jeg har brukt mine 1000 mile med lærsåle i 2 år nå(høst, vinter og vår), og ser ingen tegn til at de ikke skal holde mange år til:)
Så lenge du er flink med vedlikehold vil de nok bare bli enda tøffere etter et par års bruk;)
 
Jeg har brukt mine 1000 mile med lærsåle i 2 år nå(høst, vinter og vår), og ser ingen tegn til at de ikke skal holde mange år til:)
Så lenge du er flink med vedlikehold vil de nok bare bli enda tøffere etter et par års bruk;)

Spennende. Jeg har dog samme versjonen som Entropy linket til og den har gummi under læret igjen.. og made in china :p
 
Jeg har brukt mine 1000 mile med lærsåle i 2 år nå(høst, vinter og vår), og ser ingen tegn til at de ikke skal holde mange år til:)
Så lenge du er flink med vedlikehold vil de nok bare bli enda tøffere etter et par års bruk;)
Og da har du ikke lagt på gummi?
 
Får stikke bort på ccvest i ettermiddag en gang og se hva de synes om dette...

edit;

dette er forøvrig hvorfor maskinsøm ikke er så ekstremt genialt, løsner det så skjer dette. Håndsøm så hadde det ikke vært noe problem.