Støvler

Nei, begge på Paleet i Oslo, hhv Kiman (brune) og Svean (blå). Har vel ellers sett dem på Sandvika Storsenter (husker ikke butikken), Tatler, Sole Service, Eger, Ferner Jacobsen ++

Flere modeller på http://www.diemmefootwear.com. Norske Blender Agency har agenturet, de vet sikkert mer om hvor de kan kjøpes.

Edit: Fant forresten denne nettbutikken: http://caliroots.se/c-store/search.asp?manuid=444

Her i Nord-Trøndelag begrenser utvalget seg til Din Sko :) Takk for tipset om nettbutikken, skal sjekke den ut. Lysebrun med blå lisser er frekke!
 
De hadde noen par Diemme på tilbud da jeg var innom Svean på Paléet i dag, både blå og brune, litt forskjellige størrelser (størrelse 45 kjentes akkurat litt liten ut for meg). Satt ned 40% fra tror kr. 2200.
 
De hadde noen par Diemme på tilbud da jeg var innom Svean på Paléet i dag, både blå og brune, litt forskjellige størrelser (størrelse 45 kjentes akkurat litt liten ut for meg). Satt ned 40% fra tror kr. 2200.

Synes det virker som om størrelsene er ganske gjennomsnittelige. Jeg bruker 44 fra de aller fleste produsenter, og så også med Diemme.
 
De hadde noen par Diemme på tilbud da jeg var innom Svean på Paléet i dag, både blå og brune, litt forskjellige størrelser (størrelse 45 kjentes akkurat litt liten ut for meg). Satt ned 40% fra tror kr. 2200.

Hvilken str pleier du å bruke? Finnes Diemme i større en 45? Har bare sett på nettet, men jeg har ikke klart å finne noe større en 45..

EDIT:

Finnes i 46, fant nå, men seff ikke på salg.
 
Nei, jeg mente ikke at Diemmene var spesielt små/unormale i størrelsen, 45 pleier være litt lite til meg, særlig med vintersokker/to par tynne ullstrømper (eller ett par tynne silke/cashmir og ett par tynne i ull, som i går). Avhengig av hva de skal brukes til og formen på skoene ligger jeg mellom 45 og 47.
 
Min erfaring med 1000 Miles-støvlene er at de takler regn, snø og is helt greit, forutsatt at du er flink med støvlefett i forkant og rengjøring og tørking hvis de har blitt våte. Har gått med dem på sørpeføre og på speilblank is uten problemer (ikke glattere enn de fleste gummisåler på samme føre, jeg har gått stødigere enn folk flest rundt meg), men det er selvfølgelig et problem hvis det brukes salt på fortau og i veibanen.
 
Skulle noen være ute etter andre modeller enn standard av Wolverine 1000 Mile-støvlene har Unionmade noen modeller i forskjellige størrelser på salg med god rabatt for øyeblikket, bestilte Rockford og Stockton selv (sammen med ymse annet). $60 i frakt per bestilling, så kan lønne seg å se gjennom hele salget, fordele frakten over flere ting.
 
Det har blitt disse på meg den siste tiden:

Uggs:

Uggs.jpg

De så meget bra ut, Frodo. Hvor har du kjøpt de?
Jeg har hatt boots fra UGG før, og var veldig fornøyd med både kvalitet og varme.

Hittils i år har jeg sverget til et par R.M. Willams, med combat-såle. Spesielt varme kan man vel ikke si at de er:roll:
 
Vært på jakt etter nye vinterstøvler en stund, salg lokalt på Red Wing. Tok med 9016 hjem (finere enn 1000 mile i mine øyne), men de ble en anelse for store og lange for meg, fikk et halvt nummer for store, lite størrelser igjen. Helt ok det, ender da opp i morgen med alternativ 2 som jeg også prøvde, modellen 9030. De er nok også bedre til mitt bruk, men falt for tøffheten på 9016. Red Wing er godt, gammeldags håndverk. Lærstykke på lærstykke, no nonsense. Har disse i minst syv år før skomakeren trenger å fikse de. Da er 1800,- rimelig, imo.

9016:

9013-ym.jpg



9030:

1.jpg

[/quote]
 
Veldig sugen på et par med Wolverine 1000 mile original altså... Synd de ikke har forhandlere i Stavanger :(

Vil gjerne prøve før jeg kjøper.
 
Om du har noenlunde normal lest ville jeg ikke nølt med å bestille usett. Eneste skoene jeg noengang har hatt som ikke trengte noen form for inngåing. Bare husk at de er litt store i størrelsen