Du solgte DEN DER? Uff..
Dessverre! Og som jeg har skrevet i klokketråden min solgte jeg også min første rolex (1675) for noe nytt. Man gjør så mye rart når fristelsen på noe nytt blir for stor :???:
Du solgte DEN DER? Uff..
Hei.
Er ny her på forumet, men har allerede rukket å fatte en (litt skummel) interesse for flotte dressur, og spessielt da vintage-klokker. Er på nippet til å kaste meg på noen budrunder på ebay (eller Evilbay, som jeg har hørt det har blitt kalt), men vegrer meg litt for å trykke på "place bid" knappen, da jeg ikke har noen erfaring med klokker, vintage-klokker eller kjøp fra ebay.
Takk for svar!
Jeg har undersøkt litt og fant et godt bilde av urverket + litt info.
Lurer litt på hvilken verdi dette kan ha i dag. For meg har klokken unasett høy affeksjonsverdi
Nettet, fikk lest meg opp litt på en spesiell modell jeg var på jakt etter og plutselig fant jeg en guru- side med alle spec og hva man skulle se etter. Mer detaljert enn noen bok skulle jeg tro. Fikk tak en god-bit (ikke det beste eksemplaret) så en bedre men lot denne gå for noen dager siden og angrer nå! Sitter her og venter på at den skal komme tilbake. Ville også ha begynnt med klokker/ modeller med "lav-innsats" for det er mye rart og meeget gode fakes der ute. Vintage krever mye mer dybde i kunnskap og man sitter med mer historie igjen pr klokke føler jeg. Lykke til på jakten!
Den var lekker!Jeg var heldig og kom over denne fine Tudor 7016/0 submariner snowflake i ett fantastiskt urørt orginaltilstand, og med superfin Rolex 78360 lenke, år 1974, cal 2483.
Jeg bruker bare vintage ur, og først og fremst Heuer.
Heuer chronograph Valjoux 23 fra 1940-tallet
Mvh
Jarl
www.classicheuers.blogspot.com
Rule #1: 3 things influence the value of a vintage watch: condition, condition and condition. It’s very difficult to assess condition from a photo, hence any online value estimate is a crapshoot.
.
Den du har er det ikke mange av, Cyma er lekkert!Her er et usirkulert Cyma kronometer fra ca. 1950. Utstyr med Cyma sitt kvalitetsverk caliber R.446. Dessverre har jeg ikke kronometersertifikatet men ellers er alt originalt med boks og prislapper. Den er solgt til det amerikanske markedet og utsalgsprisen var den gang 135 USD (965 kr). Cyma deltok noen ganger i de årlige kronometer konkurransene og produserte et begrenset antall kronometre for salg.
Noen andre vintage Cyma her inne?
Fikk prøve søskenbarnet mitt sin klokke som han har arvet fra et familiemedlem
Dette er den flotteste vintage klokken jeg har prøvd
Et flott stemmegaffelur!
Stemmegaffelur er kule. Basert på Bulovas patent introdusert rundt 1960. I USA er f.eks Spaceview modellen et populært samleobjekt. Mange av de Sveitsiske produsente leverte klokker med Bulovas urverk på 70 tallet. For en stund tilbake fikk jeg tilslaget på en Eterna klokke på bukta. Rimelig var den også med litt dårlige bilder i annonsen. Overaskende dukket det opp et mint eksemplar med en fantastisk blå skive
I følge junior er det litt ET over summelyden.
Vintage konkurranse
Her er en liten nøtt for de med vintage interesse. Bildet viser et vintage ur men hva er det vi ser? Det vanker en liten premie til den som svarer riktig!
1. Hvilket klokkemerke kan dette være?
2. Produsentland og område?
3. Hvor mange registre har stoppeklokken?
4. Hvilket kaliber nummer og hvem har produsert urverket?
5. Serienummeret er 1752877, hvilket år er den produsert?
4. Et annet kjent urmerke her på forumet har en tilsvarende klokke basert på det samme urverket, hvilket urmerke snakker vi om?
Vintage konkurranse
Her er en liten nøtt for de med vintage interesse. Bildet viser et vintage ur men hva er det vi ser? Det vanker en liten premie til den som svarer riktig!
1. Hvilket klokkemerke kan dette være?
2. Produsentland og område?
3. Hvor mange registre har stoppeklokken?
4. Hvilket kaliber nummer og hvem har produsert urverket?
5. Serienummeret er 1752877, hvilket år er den produsert?
4. Et annet kjent urmerke her på forumet har en tilsvarende klokke basert på det samme urverket, hvilket urmerke snakker vi om?
Blir det vanskelig kommer det noen tips underveis ..