Vis oss din Seiko!

Veldig spent på hvordan spdx017 blir. Skulle opprinnelig spare opp til 001, men merker at det frister med titan og diashield
 
Min Seiko Sea Urchin Pepsi, med kevlar reim og Seiko deployment clasp:

WjhWSUJx.jpeg

RGZiTnB2.jpeg

N2l6VHY1.jpeg

dkRuQTFr.jpeg


Wristshot:
QXEwbVM3.jpeg
 
Redigert:
Nylig ankommet, fra andre siden av dammen, fra det herrens år 1986 - en 6309-7290 i tilsynelatende original stand og upolert. Birthyearklokken jeg har sett etter et halvt års tid er endelig i hus :)







Godt fornøyd så langt, men må fjerne litt drit fra de siste tre tiår mens jeg venter på jubileelenken, og tar den i bruk.
 
Takk for det! Ja, føler jeg gjorde en god jobb med å finne denne. Brukte alle råd her inne og som kunne googles frem i jakten :)

6309-7290 er en undervurdert klokke. Om man ikke har sansen for cushion casen til 7040, er 7290 perfekt. Forholdsvis samme slim-case som skx007, men med et bedre urverk enn 7s26 og ekte vintage-feel :)

Men det er mye humbug og påstått "genuine", "original" etc. på ebay. Lett å bli lurt.
Ofte er de orginale viserene på 6309 muggne og stygge, eller skiftet ut med AM. Det som likevel er vanskeligst å oppdrive, er klokker med den orginale skålformede bezelinserten med stor "pip".

Ser ut til at du har scoret i alle ledd :)
Jeg har letet i et år nå, etter en mint condition 729A. Gjerne en med litt fadet Pepsi bezel.
 
Jeg klarer ikke ta den her på noe heller. Viserene har originalt utseende (flate), men disse kan (som på min) være AM. Men om lumen matcher lumen i urskive , er de nok orginale. Hva jeg kan se, er bezel insert skål formet. Er den det?

Hva sier baklokket?
 
Seiko 6217-8001 (62 MAS) tilbake fra service og tilbake setting av gamle deler. Time og minutt viser var i så dårlig forattning at de ikke kunne settes på igjen. Han som utørt arbeidet tilbud meg time og minutt viser som er identiske som han hadde liggende :) Næremere en orginal 62 MAS kommer jeg ikke.

Dette er Seiko sin første skikkelig dykkerur og forgjener til f.eks SKX007/009 som de fleste her har kjenskap til:)
 
Redigert:
Jeg klarer ikke ta den her på noe heller. Viserene har originalt utseende (flate), men disse kan (som på min) være AM. Men om lumen matcher lumen i urskive , er de nok orginale. Hva jeg kan se, er bezel insert skål formet. Er den det?

Hva sier baklokket?

Ja bezelinsert er skål formet og tok likeså bare t bilde av baklokket.