- Medlem
- 25. nov. 2008
Deilig å være tilbake i England hvor man får dette til 17 kr flasken på butikken... Lykke!
Hehe, jeg slapp ikke unna denne gangen heller...Hvordan smakte ølene?
Noen på forumet som er interessert i Øl? Jeg er på jakt etter noen kurs i Bergen. Type ølsmaking med/uten mat og eventuelt kurs i ølbrygging. Gi lyd om du vet om noe
I mellomtiden, om dere skulle bli tørste og trenger tips til hvilket øl du skal kjøpe, sjekk Ølklubben:
Ølklubben | "Han var en vis mann som oppfant ølet" – Platon
Stilige etiketter! Hvordan gikk det med konkurransen? Var selv en tur innom BØ på lørdagen. Det var dog ekstremt mye folk. Ble likevel en kort tur innom de fleste stands. Hardanger Sider overrasket med kanskje den beste cideren jeg har smakt.
@Leon Sjekk ut Kalfaret Bryggehus. Dei har omvising/ølsmaking med mulighet for middag med fokus på øl. Var der for eit par år sidan. Fin presentasjon av historien til bryggeriet samt ein betre middag. Ikkje mange plassar eg har sett dei bruke humle som krydder på maten
Nå nyter jeg et samarbeidsbrygg fra franske Brasserie Saint Germain og Nøgne Ø. 0,33l størrelse. 6,9%. Inneholder 10% rabarbrajuice.
Som en blonde i farge. Hvitt skum.
Tropiske dufter i nesen. Synes det minner om en Tokaji 5 puttonyos eller en riesling auslese, om enn noget syrligere.
Smaken er friskere, grapefrukt, gress, fersken, aprikos. Anstendig humlet.
Dette var godt!
Kjøpt på Vika til drøye 50 spenn. Tror det kun er spesialpolene som har denne godsaken.