Watches & Such
Støttemedlem
Dette er definnitivt det ølet med den kraftigste smaken som jeg har smakt!
Men likte du det?
Jeg synes det er godt. Fyldig snadderøl.
Holdt på å begynn anmeldelsen av Taddy Porter med å si at det var en leskende frisk drikk, men har kanskje noe med at den ble servert ned mot 5-6°C og at smakene ikke kommet frem.Porter och Stout
Serveras källarsval eller rumstempererad vid 16-18°C
@Chalshus - kan fint like den siste anbefallingen ... nå likte jeg desverre ikke akkurat denne portern dog.Mener at Systembolaget er langt utpå jordet med den anbefalingen der. Altfor generell.
Porter og stout kommer i et utall varianter. Guinnes Draught for eksemper skal serveres kjøleskapskald, mens de absolutt drøyeste imperial stoutene bør serveres på 14-18 grader. Nøgne Ø anbefaler å servere deres imperial stout (9% alkohol) ved 10°C.
Jeg ville ha åpnet Taddy Porteren ved 8°C.
Uansett; hva du liker er det viktigste.
The history and development of stout and porter are intertwined.[4] The name "stout" for a dark beer is believed to have come about because a strong porter may be called "Extra Porter" or "Double Porter" or "Stout Porter". The term "Stout Porter" would later be shortened to just "Stout". For example, Guinness Extra Stout was originally called "Extra Superior Porter" and was only given the name Extra Stout in 1840