Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

prøver igjen å konkurrere med de 'banebrytende' Rolex/Omega nyheter...
En ekte preBaselworld nyhet nettopp frigitt fra Oris i anledning deres 110 års jubileum - et ekte inhouse werk med 10 dagers gangreserve til en overkommelig pris, rundt 5000 Euro tror jeg det stod i WatchInsider Et ærlig merke på vei opp? Ganske elegant synes jeg
Oris-110-Years-Limited-Edition_steel-389x590.jpg
[/URL][/IMG]
 
prøver igjen å konkurrere med de 'banebrytende' Rolex/Omega nyheter...
En ekte preBaselworld nyhet nettopp frigitt fra Oris i anledning deres 110 års jubileum - et ekte inhouse werk med 10 dagers gangreserve til en overkommelig pris, rundt 5000 Euro tror jeg det stod i WatchInsider Et ærlig merke på vei opp? Ganske elegant synes jeg
Oris-110-Years-Limited-Edition_steel-389x590.jpg
[/URL][/IMG]

Svært pen (litt mye ved logo), men tror jeg leste at det er 43mm. Det er IMO for stort for et slikt ur.
 
prøver igjen å konkurrere med de 'banebrytende' Rolex/Omega nyheter...
En ekte preBaselworld nyhet nettopp frigitt fra Oris i anledning deres 110 års jubileum - et ekte inhouse werk med 10 dagers gangreserve til en overkommelig pris, rundt 5000 Euro tror jeg det stod i WatchInsider Et ærlig merke på vei opp? Ganske elegant synes jeg
Oris-110-Years-Limited-Edition_steel-389x590.jpg
[/URL][/IMG]

Veldig bra at Oris satser med eget in house-verk! Skulle bare ønske de hadde vett nok til å ha samme størrelse på sub-dials og ikke minst visere. Symmetrien blir litt... rar.
 
Spenstig fra et merke som ligger tre hakk bak rolex når det gjelder både kvalitetsfølelse og renommé. Jeg liker omega så godt som noen, men det er bare swatch som tror at de er sammenlignbare med rolex istedet for F'eks TAG. At omega har økt prisene dramatisk gjør lite for å endre dette etter min mening. Watchsnob hos askmen har noen fantastiske artikler om endringen til omega de siste årene.

Jeg er faktisk enig med deg.

Er litt som å si at en Passat er akkurat det samme som en a6 bare uten ringer i grillen.

Ikke helt det samme, men dog.

Man skal være relativt naiv for å ikke tro at merkevaren i seg selv betyr noe når man skal bruke noen og femti tusen pluss på en klokke.

Men det er meg :).
 
Sannsynligvis ikke mange som er enige med meg, men jeg håper oppriktig at Rolex ALDRI kommer med en ny pepsi.
La legenden forbli en legende, og finn heller på noe nytt. Satser på at dette var tanken når Batman kom i fjor, og håper det forblir sånn.

Men det er nå bare meg;)
 
Sannsynligvis ikke mange som er enige med meg, men jeg håper oppriktig at Rolex ALDRI kommer med en ny pepsi.
La legenden forbli en legende, og finn heller på noe nytt. Satser på at dette var tanken når Batman kom i fjor, og håper det forblir sånn.

Men det er nå bare meg;)

Helt enig! Og hvis det kommer en GMT med tofarget bezel innbiler jeg meg at grønt isåfall vil være en av fargene
 
1966046_10152204609467211_842241262_o.jpg


Jeg er litt nervøs for juksepatineringen..
concerned.gif

Men skiva ser fin ut da, og bezelen er ikke av gull her ihvertfall :D
 
Redigert:
Kanskje meg som er sær her, men liker klokker med imitasjons-vintage med juksepatina, plexi osv svært dårlig :p
Syntes det gjør urene til et slags moteobjekt og det er jeg overhodet ikke interessert i
 
Kan se ut som markørene er skjært ut panerai-style på denne. Hvis det er tilfellet, så er jo det litt kult?
 
Kan se ut som markørene er skjært ut panerai-style på denne. Hvis det er tilfellet, så er jo det litt kult?

Du har helt rett! Det ser mistenkelig ut som sandwich dial :)

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg synes enda. Tror nok jeg først klarer å gjøre meg opp en mening når jeg har sett det fullstendige produktet..
 
Tror denne nye dykkeren til Omega kan bli veldig bra! Sandwich dial er jo stilig, og falsk patina er helt greit i min bok. Moderne klokker blir jo kanskje laget med materialer som ikke vil patineres som gamle modeller (keramiske bezler, og vil luminova forandre farge med alder?), så dermed må det etterlignes om den stilen skal fortsette på nye klokker. Men ser samtidig poenget om å la klassikere forbli klassikere, men det kan jo være rom for begge deler. :)

Håper den ikke blir større enn 40mm!