Bilsnakk

Nei, S-klasse. 2018. S63 AMG

Trenger nytt profilbilde for å matche ny bil du nå.. ;)

IMG_3596.jpeg
 
Jeg tror jeg hadde gått for en bil med en drivlinje, og ikke en hybrid.
En kompis ble nettopp kvitt en E300 dieselhybrid (ikke plugin), for han fikk en måling på batteriet som tilsa et utlegg i størrelsesorden 200k innen kort tid. Det blir dobbelt av alt som kan gå gæærnt, som Sunde synger.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJ41
Jeg tror jeg hadde gått for en bil med en drivlinje, og ikke en hybrid.
En kompis ble nettopp kvitt en E300 dieselhybrid (ikke plugin), for han fikk en måling på batteriet som tilsa et utlegg i størrelsesorden 200k innen kort tid. Det blir dobbelt av alt som kan gå gæærnt, som Sunde synger.
Det er eg enig i . Den eg ser på har rein diesel , men mangen turboer så komplisert nok.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Etter å ha prøvekjørt nye bilmodeller fra flere ulike merker det siste året, er det @en ting som går igjen: Man må inn i ulike menyer og deaktivere plagsomme valg hver j@vla gang man starter bilen. Førerassistanseting, husk å sjekke baksete for barn og hund ved parkering, etc. Gidder bare ikke gå inn i denne nye "forbedrede" verden. Synd, for noen av bilene er prima og kjøre, men et saktens jalla og trykke ut alle "sikkerhetstipsene" før hver tur man kjører. Makan.

Her er det en businessmulighet for de som har kildekoden til de nye bilmodellene, og man kan deaktivere alt dette tullet for en liten slump penger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Heftos
Fikk lystpå ny bil.har sendt til forespørsler rundt om.tenkte å bytte inn kina suv’n min.
Men er jammen ikke lett.Trodde alle var salgskåte idag

Fikk denne fra en forhandler :

Du har en jättefin bil, men tyvärr så har SxXXXXX Gruppen strammat till när det kommer till kinesiska el-bilar. Ska vi få ok att köpa in en sån typ av bil så är det till ett lågt pris som nästan blir lite ”skambud”.



Ber om förståelse över detta.



Trevlig helg!
 
  • Wow
Reaksjoner: Grendel
Dei vil nok selge , men helst ikkje kjøpe noke anna en lettsolgte biler.
Det er riktig, de er ikke interessert i biler de ikke får solgt igjen, og det er jo forsåvidt forståelig.
Kinabil står jo lagret i tusentall på kaia nye uten kjøpere og prisene dumpes, så å ta en sånn i innbytte må være til nissepris skal de få den ut døra igjen. Har man en kurrant bil får man faktisk godt betalt for den i markedet nå. Jeg skal bytte inn Landcruiser og fikk 30k mer i innbytte enn jeg betalte for den for nøyaktig et år siden. Det sier jo litt om markedet for tiden, normalt blir man jo flådd på innbytte uansett.
 
Det er riktig, de er ikke interessert i biler de ikke får solgt igjen, og det er jo forsåvidt forståelig.
Kinabil står jo lagret i tusentall på kaia nye uten kjøpere og prisene dumpes, så å ta en sånn i innbytte må være til nissepris skal de få den ut døra igjen. Har man en kurrant bil får man faktisk godt betalt for den i markedet nå. Jeg skal bytte inn Landcruiser og fikk 30k mer i innbytte enn jeg betalte for den for nøyaktig et år siden. Det sier jo litt om markedet for tiden, normalt blir man jo flådd på innbytte uansett.
Landcruisermarkedet er et studie i seg sjølv. Trur ingen egentlig skjønner det . :)