Breitling-tråden

Som forholdsvis ferskt medlem her på sonen så synes jeg at det er forholdsvis liten entusiasme for Breitling
Dette var i mange år klokken som stod øverst på min ønskeliste.

Julen 2008 fikk jeg den av min kjære. Selv om det har blitt både AP ROO og PAM etter det så er jeg fortsatt utrolig glad i både klokken og kona :)
 
  • Liker
Reaksjoner: KlokkeKjell
Som forholdsvis ferskt medlem her på sonen så synes jeg at det er forholdsvis liten entusiasme for Breitling
Dette var i mange år klokken som stod øverst på min ønskeliste.

Julen 2008 fikk jeg den av min kjære. Selv om det har blitt både AP ROO og PAM etter det så er jeg fortsatt utrolig glad i både klokken og kona :)

Virkelig flott sak!
Det som er så artig med disse er regnestaven! Og at det virkelig går ann å regne med den!
Jeg har imponert flere ganger med å vise at det går ann å regne med en slik! Stadig kommer motargumentene med at det er raskere med mobilen, men når jeg henviser til at det er barskere å bruke klokken, så må de gi seg!

:cool:
 
Hvilken prisklasse må man strekke seg til for å få Breitling med in-house verk?
 
Snakket med Urmaker og han sa at Chronomat 41 ikke var In-house. På nettsiden til Breitling står det jo noe annet. Kan det være at han har noen tidligere modeller og at disse ikke er in-house?

Han sa derimot at Chronomat 44 var in-house (altså 01 verket)
 
Redigert:
Jeg har fått i oppgave og selge en Breitling Avanger Seawolf Titan av min far, da han har handlet ny kokke.

Av papirer i boksen er det manual, COSC bevis, forhandler liste og service bok. Men jeg kan ikke noe sted finne en dato eller årstall. Eneste jeg har funnet der er at den ble produsert fra 2003 til 2008, og er nok fra et av de første årene.

Hvordan skal jeg prise den? mtp. infoen jeg har?
Avenger - Breitling Avenger Seawolf - e17370

Klokken har hatt full service nå i romjulen, og holder tiden godt. (har kvittering på hva som er gjort)
Kommer med Boks og papirer (mangler kvitering, eller noe som sier årsmodell)
Kommer med org Gummirem og org titan lenke.

 
Med nylig service og alt av tilbehør, mener jeg rundt 16-17' kan være en passende pris.
Har sett de ligge ute til høyere priser i utlandet, men de virker tungsolgte når de nærmer seg 20'.

Du kan jo ta en titt på Chrono24 og WatchRecon, for å se hva de ligger på.
 
Snakket med Urmaker og han sa at Chronomat 41 ikke var In-house. På nettsiden til Breitling står det jo noe annet. Kan det være at han har noen tidligere modeller og at disse ikke er in-house?

Han sa derimot at Chronomat 44 var in-house (altså 01 verket)

Hele chronomat serien er med inhouse, 41mm også.

B01 verket kom i 2009. Så viss han har noen chronomat modeller uten inhouse så har den nok stått der en liten stund.
 
Redigert:
Var innom en lokal klokkeforhandler for å levere inn en Breitling til service i dag, og så at de hadde fått inn nye Avenger II GMT. Denne var faktisk over alle forventlinger, kassemålet på 43mm bærer lite og føltes mindre ut enn en Seamaster pro. Den har også blitt mye, og da mener jeg mye tynnere. Den sto på gummerem, men skulle gjerne ha prøvd den på lenke og.

Veil. pris var ca 25.500, så hvis jeg skal ha en Breitling igjen :rolleyes: står denne høyt på listen.

A2.jpg
 
Var innom en lokal klokkeforhandler for å levere inn en Breitling til service i dag, og så at de hadde fått inn nye Avenger II GMT. Denne var faktisk over alle forventlinger, kassemålet på 43mm bærer lite og føltes mindre ut enn en Seamaster pro. Den har også blitt mye, og da mener jeg mye tynnere. Den sto på gummerem, men skulle gjerne ha prøvd den på lenke og.

Veil. pris var ca 25.500, så hvis jeg skal ha en Breitling igjen :rolleyes: står denne høyt på listen.

A2.jpg

Er det samme kasse som den "vanlige" avenger 2 modellen?

I såfall lever deler av klokkekontoen min farlig.

REDIGERT: Nope, ikke samme kasse. Tydelig at kronografmodulen tar for mye plass til å skvise inn i den slanke kassen.
 
Redigert:
Har tenkt til å kjøpe en bad ass - klokke, og har etter en del runder kommet til at breitling chronomat er bølletøff. Også har den jo inhouse urverk :)

Kontaktet min faste leverandør i urmaker jørgensen.
Bildene kom som perler på en snor.

IMG_4357_zps9721d1ce.jpg


Denne er feeet, men 47 mm blir dessverre too much.
IMG_4359_zps9043a9b5.jpg


De neste tre er derimot 44mm.
IMG_4360_zpsc6daf62d.jpg


IMG_4361_zpsc2cb0125.jpg


IMG_4364_zps3ca6275f.jpg


Valgets kvaler. Enten blåskive med sorte subdials (blankpolert kasse) eller flying fish (matt kasse), som har helt sort skive.

I-landsproblem, men synes er jævlig vanskelig å fatte en beslutning.
@Phenix, har ikke du hatt både blankpolert og matt modell? Thoughts?

Andre som kan bidra kunnskap og erfaring?









Til slutt den modellen jeg egentlig har lyst på, chronomat i rosegull.
IMG_4363_zps708edb32.jpg


Men den blir litt for dyr..
 
Redigert av en moderator:
Hei @sjuli_123

Hadde denne Cronomat 44 med gull/stål kombo. For og si det sånn,den fløy ikke under radaren:mrgreen:...men det er vel det du nå ser etter :eek:






For øyeblikket har jeg denne.....En Flying Fish med matt kasse som du selv nevner. Betydelig mer diskre en polerte kasser med ditto pollert lenke.



Syns også du burde vurdere denne fra Breitling.....En Navitimer,her noen bilder fra min før jeg solgte den:(
breitling026_zpsd9515543.jpg
[/URL][/IMG]
009-2_zps464f1cc7.jpg
[/URL][/IMG]

Herlige klokker,med gode urverk (B01)
 
Redigert av en moderator:
Takk for innspill, @Phenix :)
Navitimer er en pen klokke, men ikke det jeg ønsker nå. Derfor er også transocean, zenith el primero striking 10th og 36000vph strøket av listen.

Det må være noe sporty og tøft. Zeniths røffe el primeros blir dessverre i største laget, det samme gjelder omega planet ocean chrono 9300.

Får bruke uken på å bestemme meg om det blir en ny blackeyed blue, flying fish eller å vente på at det dukker opp en ok priset bruktklokke på finn.
 
Redigert av en moderator:
Takk for innspill, @Phenix :)
Navitimer er en pen klokke, men ikke det jeg ønsker nå. Derfor er også transocean, zenith el primero striking 10th og 36000vph strøket av listen.

Det må være noe sporty og tøft. Zeniths røffe el primeros blir dessverre i største laget, det samme gjelder omega planet ocean chrono 9300.

Får bruke uken på å bestemme meg om det blir en ny blackeyed blue, flying fish eller å vente på at det dukker opp en ok priset bruktklokke på finn.

B01 med gull/stålkombo og brun skive. Ser helt rått ut på den creatoren Breitling har på nettsiden sin ihvertfall. Pen klokke, njaaa. Sykt badass? Oh yes!
 
Redigert av en moderator: