Årets er fra Søya gårsutsalg. Tradisjonen tro hentes rista fra skauen samme formiddag.
God jul!
God jul!
Da skal jeg nok kjenne lukta over fjorden.-Uten å ha helt kontroll på hvor i landet du befinner deg - onde tunger i nærmiljøet vil ha det til at du nok bare kan gå ut på trammen og snuse litt, så kjenner du eimen fra kjøkkenet vårt... (Det er mulig dette varselet ikke gjelder Øst-Finnmark, men der har de sine egne utfordringer i form av søskenbarn Nils som nok kjører akkurat samme middag i dag...)
Urøykt, av gammel vane.Kan jeg spørre hva folk foretrekker, røkt eller urøkt?
For min del må det bli urøkt. Hvorfor vet jeg ikke, men sikkert kun fordi det er det jeg er vant til
Kan jeg spørre hva folk foretrekker, røkt eller urøkt?
For min del må det bli urøkt. Hvorfor vet jeg ikke, men sikkert kun fordi det er det jeg er vant til
Her går det i urøkt, er vel bare fordi det er det vi er vant med. Tar gjerne røkt også men kan ikke servere det på julaften, da blir det opprør.Kan jeg spørre hva folk foretrekker, røkt eller urøkt?
Barndomsminne det. Ivar Løne sau og kornøl. Altså å hente dette saman med fattern på Voss.... Dog smakt dette ølet i voksen alder. Not my Cup og Tea. Kjøttet derimot er veldig bra, sjølv om eg og foretrekk urøkt...Kjører same procedure as every year her, røkt og ferdig oppdelt pinnekjøtt fra Smalahovetunet / Ivar Løne på Voss. Kjøttet er kun vannet ut i 4 timer (jeg måtte spørre, men det er visst mindre tørket enn butikk-kjøtt) og står nå til damping.
Aldri vært skuffet over kjøttet derfra, dette blir 12 året. Det er noe sjarmerende over å sende en e-post og få kjøttet tilsendt i posten
Aii. Så ikke den komme Nei det er ikke lov å si.@Kenneth R Er det lov å si "Ser frem til svigermors kalkun i morgen"