Fikk en Johnny Walker, double black i førjulsgave av en svoger. Tok en test ikveld, greit med røyksmak, hadde trengt et par isbiter. Ok, rett og slett.
Kjøpt på Vinmonopolet avdeling Vika tidlig i fjor. Det første partiet på omtrent 15 flasker var feilpriset og kostet 650 eller så. Neste parti ble priset til mer normale 1200,- Fortsatt rimelig da jeg ser at prisen i utlandet er £130 til £150,-
Har planlagt en svipptur til Glasgow for å besøke en kamerat og i den anledning trenger jeg tips til hvilket destilleri man bør besøke når man er i Glasgow?
I tillegg trenger jeg anbefalinger på god whisky som man bør ta med seg fra området? Jeg er personlig en newbie i whisky-verden så en lett og god whisky er ikke å forakte.
I tillegg trenger jeg tips til gave til fatter som fylte 62 år i januar. Prisgrense rundt 1,5k flasken. (Tilleggsinfo: han er glad i Laphroaig)
Nappet med meg denne fra Systembolaget igår,
mener de skulle ha 350:- SEK for den.
Positivt ovoverrasket, men en veldig lett whisky - rund og mild smak
Har du smakt Laphroaig original cask strength 10 Y.O? Det er den referansen jeg har til cask strength Islay-whisky, og jeg pleier å åpne den med en liten dråpe vann. Er det stor forskjell på original cask strenght 10 Y.O og Cairdeas-versjonen? Hvis du har smakt førstnevnte da.
Prøver for tiden å finne mest mulig maltwhisky for pengene med hensyn til kvalitet/smak.
Har gjort hjemmeleksen min på nett og plukket opp mange gode tips, blant annet fra Ralfy.
Konklusjonen er at topp vare slettes ikke må være gammel og dyr. Etter et halvt år nå med kun standardtapninger i glasset er sikkert smaken min også tilpasset en mer yngre stil.
Uansett, her er mine favoritter om dagen: