En tråd om parfyme

Har nå gått til anskaffelse av L'Occitane Eau des baux - og du verden for en flott parfyme det er!

Ja ikke sant? Det er en utrolig god lukt!

Bestilte et kobbel av parfymer i fjor etter et godt innlegg fra ChristianN.
Har jo ikke lest meg opp så mye, så det får gå på anbefalinger.
Favorittene så langt er:

Terre+d%27hermes.jpg


Terre d'Hermes tror jeg aldri jeg går lei av. Utrolig frisk og god.

Angel%20AMen%20by%20Thierry%20Mugler%20for%20Men.jpg


Litt tung og spesiell, men liker den veldig godt. Kona er også fornøyd med denne.

Boss%20Bottled%20No.%206%20by%20Hugo%20Boss%20for%20Men.jpg


Er vel en klassiker som også er frisk. Blir brukt mye.

Artig å se! TdH er virkelig fantastisk, de har også masse grooming produkter som dusjsepe, aftershave osv som virkelig lar deg marinere deg selv i lukten :cool:. A*Men er absolutt spesiell (håper jeg nevnte det i innlegget du nevner), men den er varm og god og koselig og egner seg utrolig godt til kjølige dager. Kan bli litt overvelmende på sommeren.

Og gode gamle boss bottled er utrolig trivelig :).
 
Mener å ha hørt at det er en butikk som fører Nasomatto på Majorstuen. Eller kanskje jeg drømmer.. Prøv å Google det
 
Jeg var på Heaven Scent på Eger for en stund siden og luktet meg gjennom litt av hvert. Endte etter en stund opp med Oud Immortel fra Byredo. Synes den luktet godt og var litt interessant.
Heaven Scent — Byredo

For en parfyme-amatør som meg virket Heaven Scent som en bra sjappe. God peiling på lukter, ingredienser osv.
 
Jeg var på Heaven Scent på Eger for en stund siden og luktet meg gjennom litt av hvert. Endte etter en stund opp med Oud Immortel fra Byredo. Synes den luktet godt og var litt interessant.
Heaven Scent — Byredo

For en parfyme-amatør som meg virket Heaven Scent som en bra sjappe. God peiling på lukter, ingredienser osv.

Heaven Scent er en meget bra butikk :). Byredo er også tipp topp og Out Immortel er absolutt en spennende duft. Oud generelt er ganske spennende.
 
Noen her som har testet ut Ormonde Jayne ?

Ja og den ene er den dyreste enkeltflasken jeg har av noen parfyme. Jeg skrev en post om det en side eller to tilbake i denne tråden.

Etter å ha hatt dem en liten stund er jeg vel usikker på om de er verdt prisen. Når det er sagt er det parfyme av veldig, veldig god kvalitet og er virkelig ikke noe du lukter på så mange andre der ute :).
 
Ja og den ene er den dyreste enkeltflasken jeg har av noen parfyme. Jeg skrev en post om det en side eller to tilbake i denne tråden.

Etter å ha hatt dem en liten stund er jeg vel usikker på om de er verdt prisen. Når det er sagt er det parfyme av veldig, veldig god kvalitet og er virkelig ikke noe du lukter på så mange andre der ute :).


Jeg ble ikke helt trygg på lukten, og er tilbakeholden til å bruke såpass mye penger på en lukt. Kan jo få to flasker Creed til den prisen, men det er jo en meget eksklusiv lukt fra en liten og autentisk produsent.

Hvilken Creed er din favoritt?
 
Nå som det er blitt oppsving for vintage ur kan jeg foreslå "after shave/edt" merker som
Fløid, Old Spice, Mennen og for å ikke glemme Brut by Faberge, det lukter av nostalgi ( eller kansje av noen av medlemmenes fedre/ bestefedre ? :cool
Var forresten sponset av Brut på russebilen hvor slogan var: " Det er godt med en sprut...... Men det må være Brut !"
 
Stått still i parfyme-hyllen en stund.
Men deler det jeg har til (forhåpentlighvis) inspirasjon - selv om det ikke er noe "haute" dufteri

Gått i rotasjon på Acqua di Giò, Bvlgari AQVA, Carolina Herrera - 212 Men og Prada Man

267MeaE.jpg
o6Lk5ua.jpg

WcOTo9x.jpg
AsMYGUp.jpg


Giò er bankers til kortbukse-sesongen men allt for lett ellers, Bvlgari'en er jeg superfornøyd med og anbefalles, samme med 212 fra CH - skal ikke begynne å beskrive notene (takker for tips om Basenote @ChristianN) men Bvlgari er mer "tung" og maskulin enn 212 og Prada Man blir jeg ikke helt klok på om jeg liker eller ikke.

På Gardermoen sist måtte jeg dog trå til og fornye meg.
Haft sansen for lette, sporty dufter og Polo Sport, Samba, CK One og annet har blitt flittig brukt og hit passer jo selvfølgelig også Giò og til dels 212, men en plass når 20-noe ble 30-noe fikk jeg en trang over å maskulinisere "samlingen" uten å bli gubbe.
Endte opp med en Calvin Klein Euphoria (Intense) i handlekurven og meget fornøyd.

7DYgzI0.jpg


Var egentlig på jakt efter en Gucci II men samboer (som under turen blitt forlovet og på så måte høynet veto-mulighetene) mente den ikke var noe å dele satengen med :mrgreen:
f49p9mz.jpg


Hørte jeg noen si parfyme-GTG? :cool:
 
Redigert av en moderator:
Jeg ble ikke helt trygg på lukten, og er tilbakeholden til å bruke såpass mye penger på en lukt. Kan jo få to flasker Creed til den prisen, men det er jo en meget eksklusiv lukt fra en liten og autentisk produsent.

Hvilken Creed er din favoritt?

Det var litt i overkant mye penger per flaske ja. Var vel ca 3800 eller så for oud'en, noe mindre for de andre. Egentlig var jeg i butikken for å handle en creed de ikke hadde inne når jeg gikk på den smellen :rolleyes:.

Jeg vil si det er mer bang for buck i en creed dog.

Ang. Creed tror jeg Aventus er favoritten enda, selv om Royal Oud også er veldig veldig good. Green Irish Tweed er deilig og det samme er Original Vetivier. Så lenge man handler Creed er man for det meste ganske safe.
 
Det var bra! Takk for tilbakemelding. Har en venninde som klikker helt på parfymer og bruker som regel en time eller to i uka på parfymerier, hun er helt hekta på lukter med chilli. Har luktet en på henne som var bra, men har noen tips til en god chili-aktig duft for menn?
Generelt er jeg interessert i gode men subtile og u-skrikete lukter. Vil nødig være "han med parfymen" etter et møte. Og hvis jeg blir det bør det isåfall være i positivt ordelag, sagt av nærmest stønnende kvinner...
 
Kjøpte meg Acqua Di Parma Oud tidligere i år. Denne er vel noe av det råeste jeg har prøvd når det gjelder parfymer.
Lukter røkelse og myrra på en maskulin måte. Smells like a million dollars !! Jeg dro til med en 180ml flaske!
Anbefales på det varmeste for de som ønsker "a touch of Milan". Løp og kjøp!

Acqua di Parma - Colonia Intensa Oud

AW:)
 
Har for øyeblikket Armani - Acqua di Gio (lite brukt siste 3 årene), Armani Code (av og til), Chanel Farenheit (brukes nesten aldri), Dior Homme - Intense og Creed Aventus.

Det brukes for det meste Dior Homme - Intense og Creed - Aventus, begge anbefales! Har høstet mye gode komplimenter for disse. :)