Tag har veldig mye fint og bør ikke forbigås.
Interessant dette med Tag Heuer. Merket får mange kritiske vurderinger her på forumet. Selvsagt er det greit å ha en (begrunnet) oppfatning. Men «morsomme» og nedvurderende karakteristikker tjener knapt noen hensikt. Særlig ikke for dem som eier og er glad i sin Tag Heuer. Dem er det mange av, og ikke alle er nykonfirmerte.
Selv ba jeg om vurderinger angående TH Aquaracer i en tråd, men foreløpig uten svar. Det klager jeg ikke på.
Grunnen til at jeg ønsket tilbakemeldinger er at jeg for tiden har redusert utvalget av mekaniske klokker til kun én. Det er en Rolex YM, som jeg til gjengjeld er svært fornøyd med. Og vel så det. Men et mekanisk alternativ skal jeg ha. Og Tag Heuer er kandidat. Sammen med Omega Seamaster og muligens Breitling.
Siden det var smått med respons på forumet, tok jeg spørsmålet med til min faste AD. Som jeg har et langt og tillitsfullt forhold til.
«Hva med en TH Aquaracer?» spurte jeg.
«Når du har vært på Omega og Rolex, er ikke TH noe for deg. Du er vant til klassen over. Vi får snart inn et par Seamaster av siste modell, dem bør du se på. Jeg ringer.»
Underforstått var «klassen over» sjiktet 50-100k.
Nå er saken den at jeg sirklet inn TH Aquracer fordi den har alt jeg ønsker meg av en klokke (med ett unntak), og at den ser flott ut. Unntaket er at presisjonen (gitt at det er mekanisk ur) ikke er god nok. Rolex og Omega (co-axial) er nok hakket bedre.
En ytterligere reservasjon er at reaserch på TH avslører at mange har klaget på at kronen ikke er av god nok kvalitet. Kroneproblemet var mitt hovedpoeng i innlegget/spørsmålet på sonen.
Men jeg antar at dette problemet er løst, Tag Heuer hadde neppe solgt 6-700 000 klokker årlig (innenfor top 5) om kvalitetsproblemene hadde vært alvorlige.
Så det er ikke sikkert at jeg velger «klassen over», Aquaracer er
ikke strøket at min liste. Men først får jeg ta en kikk på den nye Seamaster’en…..
Beklager, ble en smule off topic dette, men siden Tag Heuer har vært i diskusjonen håper jeg det er OK.