Jaeger-LeCoultre-tråden

Jaeger-LeCoultre-Green-Grande-Reverso-Ultra-Thin-1931-Watch-For-London-Wrist.jpg


Så fordømt cool..:cool:
 
Hei gutter!

Vurderer å skaffe meg et dressur og har sett mye på bilder av Reverso tribute to 1931 evt. en plain Master Control Date. Dere som har hatt JLC i eierskap, kan dere fortelle litt om hvordan dere opplever ergonomi, finish, kvalitetsfølelse etc. For meg så fremstår de rimelig optimale, da jeg har arvet min mors puselanker og størrelsen på modellene jeg har sett meg ut er moderat.
 
Du er nok en svært fornuftig mann! Min erfaring er at det ikke er noe å utsette på kvalitet, finish eller ergonomi. JLC er helt i toppen. Men Reverso tribute to 1931 er ikke blant de minste klokkene. Du definerer ikke hvor stor en puselanke er. Hvis den virkelig er liten kan kassen på nevnte Reverso som er 46mm lug til lug bli i meste laget. Til gjengjeld er den veldig slank. Men det finnes mindre Reversoer. Det er ikke lett å finne noe penere enn en Reverso synes nå jeg da!

+1. Jaeger leverer helt på toppen på kvalitet,finish og ergonomi. De er også innovatører og bruker mer penger på research and development enn sine konkurrenter.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: uret
Du er nok en svært fornuftig mann! Min erfaring er at det ikke er noe å utsette på kvalitet, finish eller ergonomi. JLC er helt i toppen. Men Reverso tribute to 1931 er ikke blant de minste klokkene. Du definerer ikke hvor stor en puselanke er. Hvis den virkelig er liten kan kassen på nevnte Reverso som er 46mm lug til lug bli i meste laget. Til gjengjeld er den veldig slank. Men det finnes mindre Reversoer. Det er ikke lett å finne noe penere enn en Reverso synes nå jeg da!

+1. Jaeger leverer helt på toppen på kvalitet,finish og ergonomi. De er også innovatører og bruker mer penger på research and development enn sine konkurrenter.

Liker strukturen og finishieringen de bruker på skivene og det rene designet og poleringen av urkassene. Uret's Reversocombo er noe av det lekreste jeg kan tenke meg:)
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Selv har jeg så lyst på Reverso at jeg holder på å bæsje på meg.

Problemet: når jeg prøver Reversoer som passer håndleddet mitt, føles det for smått. Som om urene nærmest forsvinner i armen sett på litt avstand. Går jeg opp en størrelse, blir det lugsoverheng og konfirmasjonsgutten som låner uret til far.

Er det flere som har det sånn?
 
  • Liker
Reaksjoner: Fitzgerald
Selv har jeg så lyst på Reverso at jeg holder på å bæsje på meg.

Problemet: når jeg prøver Reversoer som passer håndleddet mitt, føles det for smått. Som om urene nærmest forsvinner i armen sett på litt avstand. Går jeg opp en størrelse, blir det lugsoverheng og konfirmasjonsgutten som låner uret til far.

Er det flere som har det sånn?

Når jeg prøvde på det som var av modeller kom jeg frem til at den tynnere (og litt mindre) 1931-modellen passet best på min arm (den har også lugs som gjør at lenka ligger litt lavere). En vanlig Reverso Duo var for liten og Grande Duo var for stor. De er ikke alle i samme størrelse, selv om det ser sånn ut.
 
FYI: De har den nye blå reversoen i JLC-butikken i London. Visstnok en av tre prototyper i hele verden. Veldig lekker. En innovativ ting som jeg ikke visste om er at tiden for GMT-baksiden justeres med en 'dyttebryter' som ligger på toppen av kassa, og ikke pusher ved siden av krona. Den kommer i august og vil ligge på ca £8600.
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS, O.S.P og uret
Noen som vet hva bredden på lugsen er på deep sea chronograph (42mm) kontra cermet-versjonen (44mm)? Er gira på 42mm med reima til cermet-versjonen
 
Skjønner at en Reverso med smartklokke funksjon på rectoen kunne vært kult. Men personlig håper jeg det ikke skjer, da jeg har såpass sansen for JLC, og håper de i fremtiden kan være et av de klokkemerkene som kan si "at de har aldri, og kommer aldri til å produsere en smartklokke" og holder det ekte hele veien.
Jeg er riktignok kanskje litt partisk da jeg kjøpte en ny reverso selv for to uker siden.

Til andre ting. Jeg var på Bjerke i går og fikk prøvd på geophysicen i stål med true second komplikasjonen. Ikke worldtimeren. Fy søren, det er en utenomjordisk kul klokke!! Den må inn en gang.
 
Slenger inn et bilde av min relativt ferske Reverso som vokser på meg hver dag. Den gir meg en skikkelig godfølelse hver gang jeg tar den på. Det resulterer i at mine andre klokker får ganske lite armtid nå om dagen. Noe av det jeg liker best med Reversoen er dens allsidighet, og dens enkelhet. Mange sier den er et rent dressur, men jeg bruker den til alt fra hvite t-skjorter til casual skjorter, og synes det funker veldig bra. Det har vel mye og si at det sitter på en lysebrun croco-rem som "dresser" den litt ned i forhold til om det skulle sittet på en sort en. Og det manuelle, enkle, og solide verket er en annen attributt jeg setter veldig pris på. En utrolig detaljert skive, men samtidig så enkel. Store bokstaver (skulle tro det var en "DORO-klokke"), og til og med det at den mangler lume er noe jeg digger!
Hadde faktisk ikke trodd jeg skulle like den så godt, men tror jeg snart trygt kan si at dette er en evig keeper.

Edit: glemte å nevne de blånerte viserene, som i dagslys er noe jeg kan stirre på til øynene mine tørker ut.

Edit 2: Legg også merke til den sølvfargede Guilloche "skiven i skiven" (kommer ikke til sin fulle rett på dette bildet, skal prøve å få ett i dagslys som viser både viserne og Guilloche detaljene), og alle rektanglene inni rektanglene som hele klokka er bygget opp av. Utrolig kult!
Skjermbilde%202016-03-02%20kl.%2023.19.57_zpsglakedrk.png
 
FYI: De har den nye blå reversoen i JLC-butikken i London. Visstnok en av tre prototyper i hele verden. Veldig lekker. En innovativ ting som jeg ikke visste om er at tiden for GMT-baksiden justeres med en 'dyttebryter' som ligger på toppen av kassa, og ikke pusher ved siden av krona. Den kommer i august og vil ligge på ca £8600.
Fikk prøvd den der nå i helgen, ble veldig betatt. Litt liten, men elsket den. Og dyttebryteren var fet. Beklager elendige bilder, underlig belysning og fikk "hjelp" til å ta bildene..
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg