Jakt

Merkelige regler - akkurat som det hjelper å bolte fast skapet i gips-eller treverk!? Vet ikke hva mitt våpenskap veier, men jeg tror tyngden er mer avskrekkende enn noen skarve bolter i en gipsvegg.....

Jobber egentlig natt, men man kan ikke sove bort det nydelige høstværet. I tillegg er det nok siste jakthøsten med den 14 år gamle pasvikdronningen (det sa jeg i fjor også, så hvem vet).

46328D24-58FE-4C5D-9907-6A3E5557F8D6_zpsnlfispa1.jpg

24E5A9C8-400F-4329-BF59-035192A24521_zpsgjcubn3z.jpg

36F1D9D7-B111-4659-A79A-B35088679269_zpsriqlbljz.jpg

Det var ingen gryte med gull ved regnbuens ende idag, men derimot en dal full av fugl.

Unghunden fikk en skade i poten og har ikke vært med på jakt hittil i høst. Men nå er han frisk, og når det for første gang skulle felles fugl for ham var det gøy det var litt å finne.

.

Ikke akkurat vanlig i ÅRETS sesong.

Nei, det er det ikke. I de terrengene jeg har gått hittil i høst, varierer det fra normalår til elendig. Det virker det som det er mer fugl jo lavere man kommer. Jeg har tenkt å jakte her i mange år til, så et par av stedene kommer jeg ikke til å gå mer i høst.

Jeg gikk en tur med den gamle hunden i fantastisk vær i går ettermiddag.

Det er vel hans ellevte år her oppe, men han virker ikke særlig tynget av alderen.

En flott stand, men der satt kun en bekkasin.

Noen turgåere med løse hunder hadde skremt opp det som måtte være av liryper, men en fjellrype fikk jeg.

Til den grå fuglen passer det vel med en grå klokke.

Jeg savner flere bilder i denne tråden. Hvor er alle TS-jegerne?

Årets double og største jaktopplevelsen min i år. Tre ryper lettet ved siden av snøfonnen bak meg på bildet. To falt rett ned, den tredje fikk ett hagl eller to i seg og seilte på stive vinger 20-30 meter lenger bort, hvorpå jaktkompisen sikret dagens tredje rype.
f1Ne9n.jpg

DWAKz5.jpg

Jakten i år ble på to og en halv dag i flott og til dels varmt vær. Fangsten ble på seks ryper totalt.

Flotte bilder. Gratulerer med elg, @larskp86

Liten tur i orrfuglterreng med @morini og vorsteheren hans idag.

Av med sixpencen og på med orange truckførerlue når man er to jegere i krattet.

En velfødd orrhøne og en stor, blåsvart orrhane ble med hjem.

Edit: Jada, begge hadde klokker på armen.